VBA probleem CL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jay305

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
76
wanneer ik met een knop "voegsamen" een VBA code wil uitvoeren die uit alle tabbladen info verzamelt krijg ik de melding.
compileerfout: kan het project of de bibliotheek niet vinden: dit geeft hij dan geselecteerd aan op "cl".
ik heb gezocht in het objectenoverzicht om dit terug te vinden maar kan hier niks vinden.

de exacte code is:
HTML:
Sub VoegSamen()
    Dim oWs As Worksheet
    Dim lMaxRegel As Long
    
    Blad1.[F7:F1000].WrapText = False
    Blad1.[A7:M1000].ClearContents
    
    For Each oWs In ActiveWorkbook.Worksheets                                                           'Doorloop alle werkbladen
        If oWs.Name <> "Hoofdmenu" Or oWs.Name <> "Werkzaamheden" Or oWs.Name <> "Verzamelblad" Then    'Behalve "Totaal"
            lMaxRegel = oWs.Range("A100000").End(xlUp).Row                                              'Bepaal nummer laatste regel
            With oWs
                For Each cl In .Range("A6").Resize(lMaxRegel)                                           'Doorloop alle regels
                    If cl = Blad1.Range("D2").Value Then
                        sq = .Cells(cl.Row, "A").Resize(, 10).Value
                        Blad1.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(1).Resize(1, 10).Value = sq
                        Blad1.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(, 4).Value = oWs.Name
                        
                        sq = ""
                    End If
                Next cl                                                                                 'Ga naar volgende regel
            End With
        End If
    Next oWs                                                                                            'Ga naar volgende werkblad
    
    Blad1.[F7:F1000].WrapText = True
End Sub

iemand die me kan helpen met het vinden van mijn probleem en er ook een mogelijke oplossing voor heeft.
 
Wellicht gebruik je Option Explicit in je module, en dan moet je er een regel bijzetten:
Code:
Dim cl As Range
Dim sq As Variant
 
Plaats ook je document.
 
Als dat nodig is :). Dit lijkt mij opgelost door ofwel Option Explicit weg te halen, ofwel alle variabelen te declareren. TS ziet gauw genoeg of de code dan werkt of niet. En in het eerste geval hoef ik geen bestandje te zien...
 
Met een voorbeeldbestand zal de hele code gereduceerd kunnen worden tot een een paar regels en veel efficiënter.
 
Maar daar vraagt TS niet om. Ik denk niet dat ik jou ooit ga vragen om een plafond te schilderen, want ik vrees dat er dan een muur wordt gesloopt zodat de doorgang naar de keuken efficiënter wordt :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan