Slides op andere PC's (schermen) afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth123

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
82
Hallo!

Ik ben op zoek naar software om bijvoorbeeld een powerpoint op een andere PC af te spelen, dit ook op meerdere PC's (schermen).
Het is de bedoeling dat we enkele schermen hangen (al-dan-niet met PC) in een zaal waar continu een powerpoint (of iets dergelijks) in "loop" staat. Deze powerpoint moet op regelmatige basis vanop afstand aangepast worden.

Het ideale zou een programma zijn waar we slides aan kunnen toevoegen en wat dan op de andere PC's in de zaal afgespeeld wordt. Dit zonder tussenkomst vanop de andere PC.

Weet er iemand welke software hier geschikt voor zou zijn? Deze mag betalend zijn.

Bedankt alvast.
 
in een zaal waar continu een powerpoint (of iets dergelijks) in "loop" staat. Deze powerpoint moet op regelmatige basis vanop afstand aangepast worden..zonder tussenkomst vanop de andere PC..
Met deze "eis" : Zijn alle schermen op afstand dan benaderbaar?
Als er geen andere PC tussen mag zitten,
al-dan-niet met PC
dan betekent dit dat de schermen zelf direct benaderbaar moeten zijn.
Een scherm met Wifi/UTP ??? Dat is voor een PC scherm bepaald niet standaard.
PC-schermen hebben vooral HMDI/DVI en soms nog VGA ingangen.
Dus er zal een signaal overbrengend systeem aangelegd moeten worden via kabels?

Schep dus eerst duidelijk of er altijd een PC zal zijn. Dat maakt nogal wat uit voor de oplossingsrichting. Er is dan meer duidelijkheid.
Zonder PC wordt het een stuk lastiger en dan zou je nog aan een mini-PC als een Raspberry Pi denken. Dat is al snel minimaal 50 euro per scherm.

Edit:
Met deze software kan zoiets.
http://www.nasolab.com/arraysync/

Er is dan wel overal een pc nodig: Eentje als server en de anderen als clients.
De details ervan en PowerPoint heb ik niet uitgezocht maar het lijkt me wel "obvious" dat dit bij deze software past.
De software is nu gratis!
http://www.nasolab.com/arraysync/buy.html
Ze gaan over op een ander verdienmodel. Check dan wel hoe lang je kunt verwachten dat de software blijft werken.
Anders zeker voor andere software kiezen waar je langer support krijgt.

Edit2: PiPresents
Dat is eigenlijk wat je zou willen, overal op afstand laten zien.
Wel dus ook een mini pc, de Rapsberry Pi per scherm nodig, plus UTP kabels als WiFi de afstand niet haalt...
https://github.com/KenT2/pipresents-beep/blob/master/manual.pdf
De software is gratis.
Neem het als alternatief mee.
De RPi (afkorting) heeft HMDI als scherm poort.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor je antwoord.

Ja, bij elk scherm is een PC, ik had het er maar bij gezet voor als er misschien ook een oplossing zonder PC zou zijn.

De "master" PC staat wel op een andere locatie dan de "client" PC's maar zitten wél op hetzelfde netwerk.
 
OP school iets vergelijkbaars hangen.

3 monitoren verbonden met 1 PC. aan de PC hangt een VGA splitter(dit kan ook een HDMI zijn) welke het signaal doorstuurt naar de monitoren.
op de PC heb ik een PP voorstelling draaien welke in een cloud omgeving hangt en op die manier aan te passen is
 
Dat ze op het zelfde netwerk zitten scheelt een slok op een borrel.
Had je dat meteen gemeld, dan was dat RPi verhaal niet nodig geweest...

Je zo dus direct een test kunnen doen met http://www.nasolab.com/arraysync/.
Kijk eens of je er van leert zodat je mogelijk met aanvullende eisen komt omdat die in die software ontbreekt.

Er is ook zgn kiosk software. Echt bedoeld om alleen iets als presentaties te laten zien.
https://www.google.com/search?clien...creens+kiosk&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
 
Wat je zoekt is een oplossing voor Narrowcasting. Zelf gebruik ik daarvoor Yodeck i.c.m. Raspberry Pi's. Werkt als een zonnetje. Een powerpoint kun je gewoon importeren, en Yodeck converteert die dan zelf. Veel flexibeler, stabieler en energiezuiniger dan pc's.
 
Het eerder genoemde PiPresents, zie de quote, valt dus ook onder "Narrowcasting".
Wist niet dat het zo heet, maar dat maakt voor de functionaliteiten niks uit.
Maar aangezien er al PC's overal staat bleek uit het antwoord dat volgde op dit voorstel., dat er dan exra kosten gemaakt worden.
Het is dan logischer om van de PC's die er staan gebruik te maken.

.
Edit2: PiPresents
Dat is eigenlijk wat je zou willen, overal op afstand laten zien.
Wel dus ook een mini pc, de Rapsberry Pi per scherm nodig, plus UTP kabels als WiFi de afstand niet haalt...
https://github.com/KenT2/pipresents-beep/blob/master/manual.pdf
De software is gratis.
Neem het als alternatief mee.
De RPi (afkorting) heeft HMDI als scherm poort.
 
Ik weet dat ze er staan, geef alleen graag de mogelijkheden weer en laat de keuze aan de vragensteller. De PI's krijg je gratis bij een abonnement van Yodeck. En zijn in de regel iets netter weg te werken dan een hele pc. Komt bij dat er meestal niet de nieuwste pc's voor gebruikt worden. Dus een paar euro uitgeven voor een fatsoenlijke oplossing lijkt mij niet een heel groot probleem.

En in de regel heb je bij een pc gebaseerde oplossing 2 keuzes. PC staat laag (makkelijk bij onderhoud) en wordt dan regelmatig uitgezet door de poetsvrouw of anderen. Of de pc wordt ook op hoogte gehangen en dan is het onderhoud niet al te fijn.
 
Ik weet dat ze er staan, geef alleen graag de mogelijkheden weer en laat de keuze aan de vragensteller.
De RPi optie had ik al als een extra keuze al vermeld .... de kracht van de herhaling....?
De PI's krijg je gratis bij een abonnement van Yodeck. .
Gratis ? Imho betaal je dat vaak in veelvoud terug via een abonnement binnen een jaar is het al terugverdiend door zelf de RPi te kopen en er PiPresents oid op te zetten. Het mocht geld kosten maar dan blijven de kosten beperkt tot vnl het aantal RPi + power supply en HMDI kabel die nodig zijn om het werkend te krijgen.
 
Is (tijdelijk) opgelost door Arraysync. Bedankt allemaal voor de info, dit gaat zeker nog van pas komen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan