Maken hyperlink in web pagina breekt applicatie af

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.524
Als ik een web pagina maak en daar een hyperlink in wil plaatsen wordt de toepassing waar ik dat mee doe abrupt afgebroken.
Ik kan nog wel de hyperlink kiezen, maar als ik hem dan daadwerkelijk wil invoegen klapt de applicatie eruit.
Dat is het geval bij Front Page, MS Expression Web, Bluegriffon en MS Word.

Al het andere kan ingevoegd worden: plaatjes, tabellen, etc.
Het gebeurt alleen als ik een hyperlink wil invoegen.

Maar als ik het zelfde doe met Libre Office Writer, dan gaat het wel goed.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Vermoedelijk maken Front Page, MS Expression Web, Bluegriffon en MS Word gebruik van een module hiervoor dat niet door Libre Office wordt gebruikt.


Systeem: Windows 10 64 bit Prof
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er dan? Zie je een error?

Overigens is Frontpage rijp voor het museum, En MS Expression Web is ook niet meer echt het beste. MS Word is overigens helemaal niet gebouwd om sites te bouwen, en levert een bak aan slechte HTML-code af.
 
Geen error, maar een abend.

Het ligt niet aan de applicaties, want op een andere pc van mij draaien, onder windows 10 64 bit prof exact dezelfde applicaties en daar doet het verschijnsel zich niet voor.

Ik denk dat ik maar eens een controle van de ms-modulen ga uitvoeren.
 
Abend?

Ik denk dat een herinstallatie van Office wel een handig idee is.
 
Heb zonet een DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en sfc /scannow uitgevoerd, maar dat loste het probleem niet op.

Ik ga maar eens in de windows logboeken grasduinen.

Abend=Abnormal End
 
Inderdaad, in het log stond een fout en wel in MSVCR80.dll
Dat is een onderdeel van MS Visual c++ die niet zo lang geleden is geupdate door MS.

Probleempje dat zich nu voordoet is, als ik dat module wil vervangen door een versie die ik gedownload heb, ik het bericht krijg dat ik daar niet toe geautoriseerd ben.

Never a dull moment met MS :p
 
Verplaatst naar website maken / programmeren
 
Inderdaad, in het log stond een fout en wel in MSVCR80.dll
Dat is een onderdeel van MS Visual c++ die niet zo lang geleden is geupdate door MS.

Probleempje dat zich nu voordoet is, als ik dat module wil vervangen door een versie die ik gedownload heb, ik het bericht krijg dat ik daar niet toe geautoriseerd ben.

Never a dull moment met MS :p

Wat is de exacte melding? Voer je de patch wel uit als Administrator?
Vrij gebruikelijk voor systeemupdates met patches.
 
De foutcodes in het log zijn:
-Uitzonderingscode: 0xc0000005
-Id van proces met fout: 0x1c4
-fout id: 1000
-categorie (100)


Het betreffende module (msvcr80.dll) bevindt zich in de map C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.vc80.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.9672_none_d08f9da24428a513

Ook met adminrechten kan ik daar niets in veranderen.

Update: de rechten op "volledig" gezet voor deze map en toen kon ik de bestaande dll vervangen door een vorige versie. Maar helaas, de fout bleef.
Ik begin nu te vermoeden dat het log weliswaar aangeeft dat er een fout in deze DLL zit, maar dat de werkelijke oorzaak ergens anders zit.
Misschien moet ik MS Visual c++ geheel vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Heb zonet een DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en sfc /scannow uitgevoerd, maar dat loste het probleem niet op.

Ik ga maar eens in de windows logboeken grasduinen.

Abend=Abnormal End

Daarna al checkdisk geprobeerd?
Want het schijnt dat dit ook het één en ander kan verhelpen.
 
Checkdisk uitgevoerd, maar geen oplossing van het probleem.

Update: na alle zaken die ik heb uitgevoerd (zie boven) blijft het probleem nog in Word, maar dat is geen punt, want ik gebruikte in dit geval Word alleen maar als test of het daar ook gebeurde en niet als serieuze tool om web pagina's te maken of aan te passen.

De hyperlink kan nu wel ingevoerd worden in Expression web en BlueGriffon en daar gaat het om.

Bedankt voor het meedenken en de suggesties.
 
Laatst bewerkt:
Als je Word opnieuw installeert, dan zal het vast daar ook weer goed werken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan