welke videokaart aan te schaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Ik heb nu 2 monitoren aangesloten op mijn PC.
Daarvoor gebruik ik de onboard videokaart, dat is een Intel UHD Graphics 630, deze heeft 2 aansluitingen: 1 DP, en 1 HDMI.
Ik heb daar nu 2 wat oudere monitoren op aangesloten: 1 op de HDMI (rechtstreeds op de HDMI aansluiting van de monitor), de andere via een verloopstukje dat DP omzet naar DVI, op de DVI ingang vd monitor (die monitor heeft geen hdmi of dp ingang).

Nu heb ik een 3e monitor die ik erbij aan wil sluiten.

Deze monitor heeft alleen VGA en DVI aansluiting.

Nu is mijn vraag: wat voor videokaart kan ik daarvoor het beste kopen? Het is een 22 inch monitor die er op moet worden aangesloten, zoals gezegd heeft deze monitor alleen VGA en DVI aansluiting.
Ik gebruik Windows 10 64bit, en gebruik alleen standaard Windows applicaties (speel dus geen games).

Heb wel eens gehoord dat een extra videokaart erbij plaatsen, dat storingen in je pc kan geven? Welk merk/ model moet ik aanschaffen om dat te voorkomen?
Het liefst een goedkoop/standaard model videokaart zoals gezegd ik speel geen games of zware grafische applicaties.

Het betreft een Medion systeem met een moederbord de volgende specs:
Manufacturer MEDION
Model B360H4-EM (U3E1)
Version V1.0
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Coffee Lake
Chipset Revision 07
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model IDA30

Ik heb nog 1 slot vrij voor de aan te schaffen videokaart:

Medion PC binnenwerk.jpg

2021-04-11_17-31-36.jpg
 
Type Medion opgeven kan helpen want je geeft niet aan welke uitbreidingssloten er op dat bord zitten, neem aan ook een PCI-e?
Probleem kan worden daar er tegenwoordig er alleen nog DP en HDMI poorten op zitten.
En wat is het budget?
https://tweakers.net/videokaarten/v...pKBYnpqcGZValKVqYGOiCNyam-iRVKVoYGcG5mHkiyFgA
Wat oudere kaarten hebben nog wel een DVI poort.

dit is het enige slot dat er nog vrij is. Volgens mij staat er bij PCIE16X :

Bekijk bijlage 356884
 
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.
 
@mgroen1: Er zit bij je eigen berichten een optie om die aan te passen als je wat vergeten bent.... dat is dus niet zo moeilijk:thumb:
En je kunt een bericht eventueel nog helemaal verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan