Knop zichtbaar maken in ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
105
Ik wil graag dat knop2 zichtbaar wordt op formulier2 wanneer selectievakje1 is aangevinkt op formulier1 en op knop 1 op formulier1 wordt gedrukt.
Onderstaande code lukt prima met een verborgen knop op formulier1.
Ik weet niet welke tekst ik voor Knop2.Visible = True moet zetten om knop2 zichtbaar te maken op formulier2

Formulier1 met knop1 en selectievakje1

Formulier 2 met verborgen knop2


Private Sub Knop1_Click()
If Checkbox1 = True Then
Knop2.Visible = True
Else
Knop2.Visible = False
End If
End Sub

Misschien is er nog een andere oplossing.
 
ik snap even niet wat je aan het doen bent. Er kan maar één formulier actief zijn, dus hoe wou je op twee formulieren tegelijk werken?
 
Beetje goedkoop om gelijk naar een andere site te verwijzen; we kunnen TS best hier verder helpen. Of weet jij de oplossing niet? :)
 
Nou ja zeg OctaFish, lees ik van jou vaak dat jij nooit meteen de oplossing wil ophoesten en juist de TS'ers eerst zelf wil laten puzzelen... en dan zeg je dit :rolleyes:

Private Sub Knop1_Click()
If Checkbox1 = True Then
Forms!Formulier2.Knop2.Visible = True
Else
Forms!Formulier2.Knop2.Visible = False
End If
End Sub
 
TS is niet duidelijk; althans: ik snap niet wat-ie wil. Tot die tijd geef ik geen oplossing :).
 
Aangezien men dikwijls een tweede formulier opent via een knop in formulier 1 lijkt het me niet zo uitzonderlijk om meerdere formulieren tegelijk open te hebben. Als de code die je gebruikt werkt, zie ik ook geen probleem. je kan de code misschien nog iets vereenvoudigen door:

Private Sub Checkbox1_AfterUpdate()

Forms("Formulier2").Knop2.Visible = me.Checkbox1

End Sub

Als de waarde van de checkbox bepaalt of de knop al of niet zichtbaar is, zou ik de code achter de after-update event van de checkbox steken en niet achter een andere knop.
 
Ik begrijp eerlijk gezegd ook het nut niet van een knop vleugeltjes te geven, en naar een ander formulier te laten vliegen :).

Maar als ik dan toch iets mag veronderstellen:
- Achter die ene knop, op dat ene formulier zit een ganse programmacode, die je niet telkens opnieuw helemaal wil overtypen (of kopiëren).

Als dat het geval is zoals dit:

Code:
Sub KnopjesMacro()
        MsgBox "Opgelet... je zit nu niet altijd in hetzelfde formulier"
End Sub

Vervolgens zet je achter de programmacode bij het klikken van die knop enkel dit éne woordje:

Code:
KnopjesMacro
 
Het kan allemaal best nog wel fraaier natuurlijk:
Code:
Private Sub Checkbox1_Click()
Dim frm As Form
    Set frm = Forms!Formulier2.Form
    frm.Knop1.Visible = Me.Checkbox1
End Sub
 
Wat NoellaG schrijft klopt, zo ga ik het gebruiken. Met een Afterupdate nog beter dan met een knop. Iedereen bedankt voor de inbreng, geweldig forum.
 
Met een Afterupdate nog beter dan met een knop.
Hoe kom je daar bij? Al jaren probeer ik mensen duidelijk te maken dat de gebeurtenis <Bij Klikken> veel beter is dan AfterUpdate. Ook bij jou is dat dus tegen de muur praten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan