Meldingen op Samsung telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albertus04

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2020
Berichten
6
Op de mobiel van mijn vrouw komt om de 5 minuten een melding binnen. Uitgebreid gezocht welke app dit zou kunnen zijn maar niets gevonden. Daarna via instellingen alle meldingen van apps uitgeschakeld (voor zover dat kon) en de apps waar we wel meldingen van willen hebben zoals Gmail, WhatsApp en enkele andere weer aangezet. Helaas, iedere 5 minuten een melding en geen idee van wie of wat. Ook naar de KPN winkel geweest die heeft ook gekeken maar niets gevonden.
Heeft er iemand een oplossing?
 
"Een melding" is redelijk vaag. Wat is de inhoud van de melding?
 
Toevallig een zacht 'pong' geluid?
Toevallig ook nog een hoesje waar pasjes inzitten?
Zo ja, zet NFC eens uit. (of haal de pasjes uit het hoesje)
 
Dag, In de browser kan ingesteld staan dat bepaalde sites meldingen mogen doen. In hun menu dus bij Meldingen. Waarschijnlijk Instellingen > Privacy > Site instellingen.

Bij reclame kan je vaak iets aan een hoekje aantikken om naar Meldingen te gaan en dan kan je daar misschien de bron weergegeven zien.

In Playstore kan je een lijst van de ooit door jullie geïnstalleerde apps weergeven. Wanneer je bij het openen van alle apps niet ergens soortgelijke reclame ziet en het moment wanneer dat dit is begonnen biedt ook geen uitsluitsel, dan zou ik daar bij de recensies van al die apps kijken of er geklaagd wordt over pop-ups met reclame. Zelf heb ik dit maar één keer gehad en dat was reclame voor Wish van een bekende bestandsmanager. Let altijd op de toestemmingen die apps beweren nodig te hebben.
 
De melding die we krijgen is hetzelfde geluid als van WhatsApp en anderen. Overigens duurt het niet een hele dag. 's Middags om 3 uur begint het en na middernacht is het over. Wat ik wel enige tijd geleden heb gedaan is een telefoonnummer blokkeren van een "goede doelen" bedrijf. Kan dat er mee te maken hebben?
 
En de reeds gevraagde NFC uitzetten/ pasjes etc?
Toevallig een zacht 'pong' geluid?
Toevallig ook nog een hoesje waar pasjes inzitten?
Zo ja, zet NFC eens uit. (of haal de pasjes uit het hoesje)


Die kom ik ook tegen via Google:
https://forum.androidworld.nl/samsu...tinu-meldingsgeluidjes-maar-geen-melding.html

Of de pasjes verder van de mobiel leggen....:eek:
https://community.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-blijft-geluid-maken-273511
Beste antwoord door ShadowLea
Heb je een bankpas, IDkaart, Rijbewijs, OVChipkaart of dergelijke in de buurt van de telefoon? Zo ja, zou je dan NFC eens uit willen zetten op de telefoon? Deze wil namelijk contact maken met de chip in de pasjes.
 
Laatst bewerkt:
Meldingen

Dank voor de suggesties. Inderdaad een licht pingeltje geworden. De telefoon is zelden in de nabijheid van de diverse passen. Wordt solitair gebruikt. Heb voor de zekerheid NFC uitgeschakeld. Afwachten maar.
 
Ik maak er nu uit op dat er op het scherm niets te zien is. Ik heb ook een nieuwe Samsung en hoor tingeling bij als de weersverwachting wordt doorgegeven, als er nieuwsberichten binnenkomen en bij e-mails. Nieuws en e-mail zie je als je de telefoon ontgrendeld en daarna van bovenaf swiped. Het weer blijft verborgen, alleen geluidjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan