Wordpress, overschakelen naar ander thema

Status
Niet open voor verdere reacties.

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
116
Hai

ik wil in Wordpress overschakelen naar een ander thema maar ik zie dat in dit thema diverse opties uit mijn oude thema (slider, project, testimonials) niet beschikbaar zijn. Is er een manier waarop ik deze opties in het nieuwe thema kan gebruiken?

Dank alvast voor het mee denken!

- montein
 
Eigenlijk niet, thema’s kunnen zeer verschillend zijn en dat zijn ‘ingebakken’ functies.
 
Ik had gehoopt op een ander antwoord :)

Het gaat mij natuurlijk vooral om de inhoud van die opties. Ik heb diverse inhoud op bijv diverse project-pages, en ook de inhoud van de slider zou ik graag behouden. Al die inhoud zie ik niet meer in het nieuwe thema. Is er ook geen manier waarop ik die inhoud terug kan halen?

PS de achtergrond is dat ik op het oude thema de SSL plugin heb geinstalleerd, waardoor het oude thema niet meer werkt (slider verdwenen, homepage aangetest, diverse widgets verdwenen). Het lukt mij echter niet om dit op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan kijken of je een thema kan vinden die een beetje hetzelfde heeft als het huidige thema. Vraag ik mij alleen af waarom je dan eigenlijk van thema wilt vernaderen?

Welke heb je nu en wat wil je anders?
Je krijgt sowieso altijd iets anders als je een ander thema neemt.
 
Hi,

Mag ik vragen welk thema je gebruikt? Er zijn misschien wel mogelijkheden met een plugin voor sliders, maar dat ligt ook een beetje aan het thema dat je gekozen hebt.

Groeten,
Hans
 
Dank iedereen.

Ik gebruik nu Hayden , maar dat is al een oud thema.
En dit thema lijkt dus niet meer goed te werken, omdat ik een SSL plugin heb geinstalleerd die de boel verziekt heeft (en nee, deinstalleren helpt niet)

Ik heb idd gezocht naar een gelijkend thema maar mis dan weer de oude opties (projects, slider etc) die niet verschijnen in het nieuwe menu.

Ik ga de links van Route99 nog bekijken (dank daarvoor) maar mis nu even de tijd.

- montein
 
www.themetrust.com/wordpress-themes/hayden/

Theme Hayden kan je kopen. Had jij deze ook gekocht? En heb je een account bij Themetrust?
Je kan kijken op het forum van hun hoe en wat en daar ook je vraag stellen. Want als je een gekocht theme hebt, dan heb je vaak 1 jaar support maar kan je wel op het forum daar vragen stellen als iets niet werkt.

Getting started Hayden:
www.themetrust.com/knowledgebase/getting-started-with-hayden/

Once you’ve deleted the old version of your theme, download the new version from your My Account page and install it.

Alternatively, you may want to use a plugin to automate backing up your current theme and uploading the new version: www.wordpress.org/extend/plugins/easy-theme-and-plugin-upgrades/
Where do I download the update?

You can find the latest zip file for your purchased themes under My Account in the main menu. If your past purchases are not listed, let us know.

Hier hoe je Hayden kan updaten:
www.themetrust.com/knowledgebase/updating-a-theme/

Is mijn vraag nog, hoe heb je SSL gedaan? Of te wel is dat met een plug-in of anders? Heb je een gratis certificaat van je hosting of heeft je hosting dit geinstalleerd? Daar ben ik nieuwsgierig naar.

mod. klikbaar linkje weggehaald bij elke url.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hai Femke,

even nagezocht. Volgens mij wordt er een gratis light versie van Hayden gebruikt (ik heb de website zelf niet oorspronkelijk gebouwd). Ik zal eens nazoeken wat een officieel account kost, en of zij dan in staat zijn om het op te lossen.

Ik heb nu in ieder geval geen mogelijkheid tot support en ook niet tot het benaderen van hun forum.

De SSL is met een plugin door mijzelf gedaan: Real SSL plug in. Met de hosting heb ik verder niets gedaan.

groet

montein
 
Ik zal eens nazoeken wat een officieel account kost, en of zij dan in staat zijn om het op te lossen.
Nee, dat zul je dan zelf moeten doen. Je kan het theme kopen, en dan heb je support en kan je hoogstwaarschijnlijk meer doen met het thema.
Je kan ook updaten zoals ik eerder in mijn antwoord schreef. Er staat precies omschreven hoe je dat moet doen.

De SSL is met een plugin door mijzelf gedaan: Real SSL plug in. Met de hosting heb ik verder niets gedaan.
Je zult toch een certificaat moeten hebben, real SSL plugin moet je dan inderdaad installeren. Heb je een certificaat? Welke hosting zit je?
Certificaat (gratis) kan je regelen in de DirectAdmin als je daar mee werkt.
 
Laatst bewerkt:
Certificaat (gratis) kan je regelen in de DirectAdmin als je daar mee werkt.

Hoeft niet per sé. Standaard vaak wel, maar ik ken een paar hostings die Let's Encrypt (helaas) niet via DirectAdmin aanbieden.
 
Klopt, maar het merendeel doet het wel. Antagonist regelt het voor je, Versio moet je zelf even doen.
Daarom vroeg ik ook wie zijn hosting is.
 
Toekomstmuziek?

Alle web applicaties (zoals WP) zouden standaard op SSL horen te staan zonder dat een extra plugin nodig is. Als iemand geen SSL wilt hebben dan kan dit in de config file uitgezet worden

Alle shared hosting pakketten zouden standaard gratis SSL (bijv. Let's Encrypt) aan horen te hebben staan inclusief http naar https. En als iemand een eigen certificaat wilt hebben dan kan dit in de control panel worden geregeld. Sommige providers zijn al zover, andere nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de hosting nog even aan het nazoeken. Vermoedelijk Yourhosting of Hostnet.

Maar dat zal toch niet de oorzaak zijn van mijn problemen? Want ik heb die SSL plugin ook al verwijderd, gedeactiveerd etc.

- montein
 
Mijn antwoord in #10.
Update het thema.

En verder nog de vraag: werk je met DirectAdmin? Of met Cpanel? DAn moet je daar het certificaat instellen.

Graag als je goed geholpen wilt worden, alle vragen die wij stellen, beantwoorden. Dat helpt ons maar jezelf ook.
 
De website blijkt bij One. com te zitten. Daar las ik o.a.
SSL is by default enabled for all domains hosted with One.com. Once your domain is using our nameservers, an SSL certificate will be issued and activated for your domain. This means you can always securely access your site over HTTPS.

Ik heb echter het idee dat er iets anders grof mis is op de website zelf. Ik heb andere thema's geprobeerd en ook die lijken allen problemen te hebben met de homepage.

Ik krijg het vermoeden dat ik alles moet resetten, na eerst alle info te hebben opgeslagen, om dan schoon opnieuw te beginnen. Nog wel even uitzoeken hoe dat moet :)
 
Zoek op je website naar bestand .htaccess (in mapje /htdocs of /web of /www)
Dit bestand zou er al moeten zijn voor WordPress.

Controleer of het volgende ergens onder regel RewriteEngine On in dit bestand staat:
Code:
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Hiermee geef je een redirect naar https als iemand met http op de website komt.
 
Laatst bewerkt:
Dit staat daar:
Code:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

Maar nogmaals, de problemen met de thema's lijken groter. En ik ga de boel maar eens resetten lijkt me zo en dan grotendeels opnieuw beginnen. Ik heb de data al gebackupt.

mod. code knopje bij code.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn antwoord in #10.
Update het thema.

Graag als je goed geholpen wilt worden, alle vragen die wij stellen, beantwoorden. Dat helpt ons maar jezelf ook.

Nog maar eens, heb je het thema een update gegeven? Zoals ik nu al 3x voorstel?
Ik krijg er geen antwoord op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan