Synology RT1900AC achter een Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

caffie

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
281
Ik wil graag een Synology RT1900AC achter mijn experiabox aansluiten
Geen probleem werk simple hoor ik er al een hoop denken.
Maar ik wil op mijn Synology mijn eigen netwerk draaien
Dat de experia box maar 1 divices ziet
Als ik overstap naar aan ander provider ik dus niet alles opnieuw moet instellen maar alleen de de synology hoeft aan te passen.
Ik op deze manier altijd bij mijn eigen spullen kan ook als de experiabox het niet doet.
Wie heeft deze opstelling of kan me daarbij helpen.
Ik ben niet op zoek naar TIPS maar naar concrete voorbeelden
Foto(s) screendump of wat dan ook
Ik heb een tekening toegevoegd hopelijk maakt dat het weer wat duidelijker.

Vast bedankt voor het lezen.
Rob
 

Bijlagen

  • netwerk.png
    netwerk.png
    36,4 KB · Weergaven: 46
Ik zou dit artikel eens aandachtig doorlezen.
De Experia boxen ( alle types en de nieuwste, de zgn. Box12 ) kennen geen bridge mode dus je zult die Synology achter de Experiabox moeten hangen.
Alleen de IP-tv ontvanger(s) blijft aan de Experiabox hangen, die werkt niet achter de Synology omdat de laatste geen Vlan ondersteuning heeft.
Met de Synology achter de Experiabox heb je wel NAT achter NAT als je alle 4 de LAN poorten op de Synology wilt blijven gebruiken.

Eigenlijk is er totaal geen meerwaarde van deze opzet, m.u.v. het max. aantal vaste IP's ( max. 10 in de Experiabox ) of het wijzigen van de DNS server(s) ( wat in de Experiabox niet mogelijk is ).
Als je van deze laatst genoemde mogelijkheden geen gebruik maakt heeft jouw Synology eigenlijk totaal geen zin want de rest kan met de Experiabox ook...
 
Zoals u kunt zie op de bijgevoegde tekening staat de Synology achter de experiabox.
De meer waarde voor mijn is dat ik altijd bij me netwerk kan en niet afhankelijk bent van de experiabox
Ik binnen me netwerk sommige apparaten een vast ip nummer kan geven.
Ik ten alle tijden de experiabox standaard houd en dus altijd gerest kan worden zonder dat ik weer iets in de expriabox moet goed zetten om het netwerk weer te laten beschikken over de internetverbinding.
Een ander voordeel is dat niet alles aan een voor mijn gevoel een onveilge router hangt.
Ik zie dat u iets schijf over een NAT achter aan NAT
Dat is waarschijnlijk wat ik bedoel.
Kunt u er wat meer over vertellen.

m.v.g
Rob
 
Op het net is er meer te vinden over het gebruik van dubbel NAT ( router achter router ) dan ik je hier in een aantal zinnen kan uitleggen dus kijk eens in de zoekresultaten en lees er eens wat artikelen over.
Link.
Daar zal best iets tussen zitten wat duidelijk maakt welke problemen er op de loer liggen.
Daarvan kun je er wel een aantal wegstrepen vanwege de manier waarop het netwerk en de aangesloten apparatuur wordt gebruikt, maar het is wel raadzaam om je een beetje in te lezen.
 
Bedankt voor het lezen
We kunnen het form wel weg doen want bijna 99 % van alle vragen hier is vast wel te vinden op het WWW.
Aan deze TIP heb ik dus niets.
Ik ben bang dat u mijn vraag niet geheel gelezen heeft
Ik vraag om concrete voorbeelden.
En die mis ik toch echt in u antwoord op mijn vraag.
 
Weet je, zoek het lekker zelf uit....
Ik link naar artikelen op het net omdat ik geen zin heb om hier een A4 aan uitleg te schrijven waarin ik mogelijk een aantal zaken over het hoofd zie...en daar vervolgens weer vragen of commentaar op krijg.
Dat houdt dan in dat ik weer opnieuw allerlei artikelen moet gaan lezen om daar antwoord op te geven terwijl je dat ook zelf kunt opzoeken.
Ik besteed mijn tijd liever aan iemand die het wel waardeert dat er meegedacht en mee gezocht wordt naar antwoorden en verduidelijking.
Mijn advies: gewoon doen die extra router erachter, dan merk je vanzelf of het werkt of niet, toch..?
 
Ik sluit me aan bij @Scrapheap's mening.

Zeker als er IPTV en mogelijk ook nog telefonie in het spel is, is het op afstand zeer lastig om foutloos zo een opzet te beschrijven voor "leken".

Maat niettemin heb ik een andere tip: Ga naar het support forum van je provider. Daar zitten mensen die mogelijk die A4-tjes al klaar hebben liggen.
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72

Eigenlijk vind ik dat je een forum van je eigen provider zo wie zo als eerste moet bekijken, want daar is de kans dat er anderen ook dit willen doen en er zitten mensen die mogelijk die A4-tjes al klaar hebben liggen....
Pas als ze daar er niet uitkomen, dan meld je dat in de topic start... ik kom er op het KPN forum niet uit.. uitleggen waarom.... en.. vraag dan of er hier nog iemand is die er brood in ziet...

Eigenlijk geldt imho voor alle zeer specifieke zaken als deze, niet alleen bij dit probleem: Ga eerst rechtstreeks naar het forum van de betrokken firma, want daar is de kans om van deze specifieke kennis gebruik te maken het grootst.
Heel veel helpers weten echt wel hoe je een dubbele routering (NAT) op kunt zetten.... maar op afstand weet je nooit waar je nog meer tegen aanloopt.
Want in de praktijk blijkt dat hoe goed je ook doorvraagt... een vragensteller toch vaak niet het complete of het juiste beeld weet te schetsen van de lokale omstandigheden.

Succes op het KPN forum.:thumb:
 
Ik ben blij dat dit form bestaat
ik ben blij met de hulp die ik krijg
ik ben blij dat mensen de tijd nemen een ander te helpen

Maar

Ik zie vaak dat de vraag duidelijk is en dat de vraag niet goed gelezen wordt
Dan komt er een antwoord dat ze vraag steller zelf had kunnen bedenken
Als je de vraag niet kan beantwoorden
Reageer dan niet.
De vraag steller weet natuurlijk ook wel dat het ergens te vinden is op het WWW.
Maar IK vraag niet om een TIPS maar naar concrete voorbeelden
Als je dat niet weet of het te veel werk vind of wat dan ook
Reageer dan niet

Nogmaals ben heel blij met het form
En wil niemand bot behandelen
Bedankt allemaal voor de TIPS
maar ik heb nog geen voorbeeld gezien

Misschien is er iemand die thuis dezelfde opstelling heeft
Die zou mijn heel erg kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat geen waterdicht recept alleen dit kan je inderdaad mogelijk helpen:
Misschien is er iemand die thuis dezelfde opstelling heeft.
De valkuil is dan nog steeds dat bij het kleinste probleem je geen idee hebt wat er aan hand is en het zelfs lastig om aan te geven wat je probleem is en voor ons om er op door te vragen.
Het is niet nodig om alle achtergrond details te kennen maar bij een dubbele routering is het inzicht hoe dat opgebouwd moet worden wel erg handig.
Icm met de handleidingen, het internet en de diverse forums kom je er dan wel meestal uit.

Sterkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan