• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens centreren in combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magik

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
49
Hoi,

Ik heb geen enkel idee of dit nu echt Excel is of VBA maar ik zit met het volgende.
Teksten centreren is niet moeilijk in een cel, dat is een instelling van de cel op een werkblad.
Maak je daarna een verwijzing naar een cel dan zal de tekst ook in het midden staan.
Geef je in de cel na wat tekst een harde enter en schrijft door zal de tekst onder elkaar in het midden van de cel staan.
Ook in de verwijzing.

Maar hoe kun je dit nu bereiken in een combobox in een formulier?
ik heb een formule gemaakt door cellen samen te voegen, hierdoor ontstaat een adres label.
Echter de tekst in de combobox word 1 lange zin waardoor hij eigenlijk onbruikbaar word om te kopiëren.
Is er een manier om de tekst in de combobox ook zo weer te geven dat deze in regels onder elkaar komt te staan?

Gr Dick
 
Maak je daarna een verwijzing naar een cel dan zal de tekst ook in het midden staan.
Hoe kom je daar bij? Is namelijk niet zo. Als je in een andere cel (in een andere kolom met een andere opmaak) een celverwijzing maakt, verandert er niets aan de opmaak van die cel. Moet ik eerlijk gezegd ook niet aan denken dat dat zo zou zijn :).

Ik zou zeggen: doe er vooral een voorbeeldje bij, want verder snap ik ook bepaald niet wat je bedoelt. En uiteraard wil ik die centrering in de verwijzende cel ook graag een keer zien!
 
Maar hoe kun je dit nu bereiken in een combobox in een formulier?
In een combobox niet vrees ik.
Je kan wel een textbox gebruiken.
Zet bij de eigenschappen Multiline op true.
Ik heb een combobox gebruikt en daarboven een tekstbox geplakt. (kan ook met een label)

ik heb een formule gemaakt door cellen samen te voegen
Hier begin ik al te bibberen en te beven.
Les nummer 1 in VBA, gebruik NOOIT samengevoegde cellen.
 

Bijlagen

  • vraag magik.xlsm
    20,4 KB · Weergaven: 18
Krijg nou (.) (.) je heb gelijk, ik zit de hele tijd in een kolom te testen die in zijn geheel gecentreerd stond.

FF Bestandje gemaakt.
selecteer de cel met de 4 regels en klik op de knop.
In de cel 4x onder elkaar in het tekst vlak van het form achter elkaar.

De inhoud uit de cel is te kopiëren en ook zo weg te plakken in een word document of email en blijft ook zo staan bij het plakken.
Maar wie schrijft er nu op die manier zijn adres gegevens weg, niemand toch dat doe je in kolommen.
Daarom zal de cel een formule bevatten die de gegevens verzameld.
De formules zullen ook niet zichtbaar zijn op het werkblad en daarom zou ik het resultaat in het tekst vlak onder elkaar willen zien.

Gr Dick
 

Bijlagen

  • center.xlsx
    19,6 KB · Weergaven: 23
Hier begin ik al te bibberen en te beven.
Les nummer 1 in VBA, gebruik NOOIT samengevoegde cellen.

Ik weet dat dit heel vaak fout gaat maar blijkbaar niet als je het tekst vlak enkel gebruikt om een resultaat te tonen.
Maar ik ga eens kijken wat jij gedaan hebt en of dit de oplossing is voor mijn uitdaging.
 
Jij bent echt een wizard, te denken dat je een userform kunt openen in een xlsx bestand.
Het aantal uitdagingen neemt gestaag toe.
 
Jij bent echt een wizard, te denken dat je een userform kunt openen in een xlsx bestand.
Het aantal uitdagingen neemt gestaag toe.

Het was te proberen maar ik snap hem.

In feite zou je zeggen probleem opgelost sluiten die handel.
Alleen ik heb mijn gegevens dus in aparte kolommen staan, en dit laat zien dat een formule wel in de cel
met alt enter onder elkaar te tonen is maar dat de 2e regel niet zichtbaar word in het tekst vlak.

"ik zeg nog Les nummer 1 in VBA, gebruik NOOIT samengevoegde cellen." :p
Ook deze is duidelijk.

Zijn er nog opties om toch het gewenste resultaat te bereiken?
4 regels onder elkaar met de waardes die in 1x te selecteren zijn.
 

Bijlagen

  • center.xlsm
    27,9 KB · Weergaven: 19
Wat is het 'probleem' ?

Wat weerhoudt je ervan 4 aparte cellen te gebruiken in plaats van B2 ?
 

Bijlagen

  • __center.xlsb
    23,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Dan ben ik weer bij af en hoef ik in het huidige document niets te veranderen.
Ik heb dit bekeken vanuit de documenten, deze worden standaard ingevuld doormiddel van 4 regels.
De cellen die daarin gebruikt worden kun je vergelijken met die van Excel, lees briefhoofd of adres gegevens.
Nu kloot je iets in een documentje om deze gegevens te verzamelen.
Ja op de manier zoals het nu is en ook door jou omschreven win ik al tijd alleen ben ik nog luier en had het graag in 1 klik gedaan.

We laten het maar zo.

Overigens bedankt Pagadder,
Je voorbeeldje gaf mij wel een andere oplossing voor het verversen van gegevens die werkte, alleen veroorzaakte het elders weer een uitdaging.
Maar dat is dus offtopic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan