Webcam geeft geen toegang meer, maar instellingen staan aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Beste helpers/lezers

Mijn webcam (ingebouwd van laptop compaq - Hp webcam-101)
Werkt niet altijd overal op.

Als ik b.v. op Facebook live gaat krijg ik de foutmelding "fout met de camera" "Toegang tot camera toestaan
Je browser geeft Live Producer geen toegang tot je camera. Ga naar je browserinstellingen en sta cameratoegang toe."

Ik heb al lopen zoeken en googelen, maar die instellingen staan gewoon aan!
Een andere website waar ik b.v. via een irc chatbox kan chatten via mijn zelfde browser (google chrome) werk hij wel vlotjes op.
Dus hij blokkeert ergens de connectie maar waar?

Dit al geprobeerd:

* Chrome browser updaten & her geïnstalleerd
* andere browsers geprobeerd met zelfde probleem
* andere webcam geprobeerd met het zelfde probleem
* andere usb poorten gebruikt, laptop herstart, kabels nagekeken e.d.
* drivers up to date
* start >> instellingen >> privacy >> webcam >> machtigingen staan allemaal aan. (ik zie geen browser icoon overigens tussen staan)
* via chrome://settings/content/camera = toestemming staat aan, en ik zie geen bokkades.

Kortom hij wil gewoon niet werken, en heeft het altijd gedaan, zo al niet met een andere webcam of laptop.
Goed om te weten is ik zelfs via een andere laptop het zelfde probleem ervaar, ik gok dit een instelling o.i.d. in mijn browser maar kan het niet vinden.
Ik gebruik windows 10 64 bits

Iemand nog sugesties?
 
En in Windows zelf ( Instellingen => Apps en onderdelen => Camera => geavanceerde opties ) staat ook alles Aan, wat Aan moet staan...?
Anders: Smoelboek verwijderen, opnieuw opstarten en ook opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
En in Windows zelf ( Instellingen => Apps en onderdelen => Camera => geavanceerde opties ) staat ook alles Aan, wat Aan moet staan...?
Anders: Smoelboek verwijderen, opnieuw opstarten en ook opnieuw installeren.

Ja, staan allemaal aan.
Maare. "Smoelboek" verwijderen?

Wel heb ik uiteraard de webcam driver weg gegooid en na reboot laten zoeken, nieuwste driver erop.
heel vaag probleem dit, nergens te vinden iets uit staat.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan