opnemen van VHS naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo wie kan mij helpen. ik wil VHS banden overzetten naar PC

daar heb ik 2 programma's voor

prog 1 Honestech VHS to DVD 3.0 SE nieuwste versie

ScreenHunter 118.png ScreenHunter 119.png ScreenHunter 120.png
als ik opneem krijg ik van die balken in beeld ScreenHunter 110.jpg
zie ook mijn instelling van dit programma

prog 2 VideoPad Video editor ScreenHunter 122.png ScreenHunter 121.png zie ook instelling van dit programma .

hoe kan ik opnemen zonder deze balken
ik gebruik ScreenHunter 103.png voor de aansluiten naar PC
wie o wie kan mij hier mee helpen.
ben al een paar dagen mee bezig maar kom er niet uit

m.v.g.
Tjima
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde vraag twee keer stellen doe je niet in een forum, dat is niet netjes. Deze gerapporteerd aan de moderator.
 
inderdaad er is iets fout gegaan . dacht dat mijn vorige vraag niet was doorgekomen
zal di weer verwijderen
tjima
 
Ze zijn zo snel bij beheer :).
Maar leg dus eerst eens uit hoe je e.e.a. hebt aangesloten.
 
Als je geen zin heb om je daar in te verdiepen of dat je wel wat beters te doen heb
Er zijn mensen die volgens mijn voor minder dan 10 euro per videoband vragen
https://www.qooqle.nl/?q=videoband+digitaliseren+kosten
Ik heb het ook zelf gedaan.
Maar kwaliteit viel tegen.
Zeker voor de tijd die erin gaat zitten.
Suc6 met de puzzel
De aanhouder wint
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n ding van Conrad. Met Honestech 2.0 maar dat zal geen verschil geven.
Ik heb het gedaan met een scart-adapter voor de videorecorder. Die 3 kleuren heb ik gebruikt. Geel=video, rood en wit zijn de audiokanalen.
Bij mij ging alles goed (ok kwaliteit is niet bijzonder) maar verder geen gekke strepen.
Misschien heb je zo'n scart nodig.Bekijk bijlage 356922
 
Jammer genoeg heb je de verkeerde upload functie gebruikt, want nu is het plaatje alleen voor jezelf te zien. Afbeeldingen uploaden gaat alleen goed als je het vanuit het scherm <Ga geavanceerd>.
 
Die ruis/strepen wordt veroorzaakt door een foute setting van je inputselectie in je opname programma.
De foto is niet geheel duidelijk, maar daar lijkt het mij op, gezien een reactie in je dubbel geposte (gesloten topic).

Ik gebruik dezelfde grabber(ander merk), in combi met de bijgeleverde oudere versie van Cyberlink Powerdirector en had daarin het zelfde probleem.
Dacht eerst dat het aan de bandkwaliteit van de vhsband, maar bleek ook niet zo.
 
ik hoop dat nu de foto's wel te zien zijn, volgens mij deed ik altijd de foto's via het paperclipje

VideoPad videobewerker ScreenHunter 122.png
de instelling van VideoPad ScreenHunter 121.png
beeld van VideoPad met balken ScreenHunter 110.jpg


honestech VHS to DVD ScreenHunter 118.png
instelling van Honestech ScreenHunter 120.png

en de video grabber hardware ScreenHunter 103.png

Tjima
 

Bijlagen

  • ScreenHunter 87.png
    ScreenHunter 87.png
    12,1 KB · Weergaven: 30
  • 20210329_161446.jpg
    20210329_161446.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 30
  • ScreenHunter 119.png
    ScreenHunter 119.png
    468,7 KB · Weergaven: 37
  • ScreenHunter 76.png
    ScreenHunter 76.png
    109,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Wat die laatste 2 afbeeldingen met jouw probleem te maken hebben is mij volstrekt onduidelijk.
Wat wel duidelijk is, is dat je ofwel een bestandskoppeling dan wel een standaard app verkeerd hebt ingesteld.
Xlsx is een Excel bestand, dat opent in Excel, niet in Internet Explorer.
De laatste is een keuze voor Gmail, de zgn. slimme functies of wel data-verzameling door Google maar dat heeft uiteraard niks met het overzetten van VHS naar pc te maken...

De foutmelding m.b.t. regcom.exe komt waarschijnlijk doordat je die Honestech software op de G-schijf hebt geïnstalleerd i.p.v. op de C-schijf.
 
heeft ook niets mee te maken wil ik verwijderen maar lukt niet
 
vreemd !
zet ik mijn PC aan en opend weer mijn honestech programma doet ie het .
alleen jammer geen kleur. waarschijnlijk mijn connector van scart naar tulp verbinding .
eerst maar een nieuwe kopen kijken of dat het is

tjima
 
weer een nieuw connector gekocht .
hellaas .

ik kan het niet meer volgen. van alles geprobeerd maar geen resultaat.
balen dat het niet lukt . moed opgegeven . Jammer

Tjima
 
Zoek je wel in de juiste richting?
Mss is je VHS speler rot of de uitgang er van
Is het beeld op de TV wel pico bello?
Ook op een 2e TV soms is dat kritisch.

Tip: Bij de kringloop zie ik video recorders voor minder dan een tientje staan.... als het goed is worden ze iig op afspelen via de SCART getest.
 
Hallo

Volgens mij is het uitgangssignaal van de videorecorder net iets te laag van signaal niveau. (veel voorkomend)

Colorburst signaal die dan niet korrekt door komt , met verlies kleur is dan een logisch gevolg.

Proberen met een andere videobron ... videocamera o.i.d. ...

Mocht je een andere videorecorder aanschaffen van "onbekende" oorsprong ... eerst testen of deze de videobanden niet kapot maakt en wel degelijk stabiel is.

Visuele controle van de tape zou ik niet nalatenvan te doen.

Defekte aandrukrollen , etc ... zijn de meest voorkomende redenen om deze toestellen weg te doen.


Peter
 
Als ik de banden afspeel via scart naar TV dan heb ik primabeeld
dus ligt niet aan de recorder.

en als ik een een bandje van mijn cam recorder via tulp stekkers naar PC ook geen probleem .

alleen de aansluiting van recorder via scart adapter met wit.rood.en geel tulp en s-video aansluiten naar VHS grabber (omvormer) naar PC doet het niet . ook een nieuwe VHS grabber gekocht ook niet
verschillende kabels geprobeerd. ook een nieuwen Scart adapter voor in en out gekocht . ook niet .

om moedeloos van te worden.
wat zou het probleem kunnen zijn ???????

Tjima
 
Hallo


"en als ik een een bandje van mijn cam recorder via tulp stekkers naar PC ook geen probleem ."


Bedoel je hiermee , dat met een andere videobron uw "VHS grabber (omvormer)" dan wel korrekt werkt ???

Of begrijp ik het verkeerd ???

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan