Windows 10 werkt niet en Windows XP wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn digitale activering kwijt
Alleen als je een andere uitvoering gebruikt, W10 was al digitaal geactiveerd en opnieuw installeren maakt dan niet uit, bel Microsoft al het niet wil.
Microsoft/Klantenservice
020 500 1500
 
@ Route99
Die Hirensbootcd heb ik nu binnengehaald, voor het geval dat, want aan de herstelmogelijkheden op de installatiedvd van Windows heb ik niet veel gehad.

@Lange Pier en @ Alfred2 Ik ga morgen bellen, want ik heb een legale versie.
Zit natuurlijk een ander moederbord in, maar ook de optie bij instellingen : "Ik heb andere hardware" werkt niet en dat is toch vreemd want bij de installatie van dit oorspronkelijke moederbord lukte dat wel.
 
Staat ook in de voorschriften, wisseling moederbord = nieuwe licentie, maar ze willen wel eens een oogje dichtknijpen als je belt, krijg je een nieuwe key.
 
Zo dat "probleempje" is inmiddels ook opgelost.

Maar dan nu de vraag voor de koelkast!
Dit geheugen zat erin en werkte goed:

2x 4gb Ddr3 Pc3-10600u 1333mhz 1333 240pin DIMM Desktop RAM for AMD Memory

En dit geheugen heb ik erbij genomen en dat veroorzaakte dus al deze ellende:

2x DDR3 1333MHz 4GB AMD Memory RAM Desktop PC3-10600U 240PIN 1.5V not for intel

Heb ik nou de verkeerde gekocht of heb kapotte gekregen?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik 'n Asus M5A 78L-M plus/usb3, met AMD FX (TM) 8350 eight-core
 
Asus heeft altijd support lijsten van RAM: Voldeed deze RAM daar aan. zie hun support website. (heb zelf nl meestal Asus moederborden)
 
Draadje sluit ik, windows draait weer en ik zal d'r wel nooit achther komen wat nou de werkelijke fout was.
Allen die geprobeerd hebben mee te werken om dit probleem op te lossen, mijn dank hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Er is niet altijd 1333MHz. geheugen te plaatsen, voorbehoud wordt gemaakt bij processoren van de reeks AMD 100 en 200:

"Due to the CPU specification, AMD 100 and 200 series CPUs support up to DDR3 1066MHz. With ASUS design, this motherboard can support up to DDR3 1333MHz."

"You may install 512MB, 1GB, 2GB, and 4GB unbuffered ECC and non-ECC DDR3 DIMMsinto the DIMM sockets.• You may install varying memory sizes in Channel A and Channel B. The system maps• Always install DIMMs with the same CAS latency. For optimum compatibility, we• We recommend that you install the memory modules from the blue slots for better• AMD• Due to the CPU specification, AMD• When overclocking, some AMD CPUs may not support DDR3 1600MHz or higher• Due to the memory address limitation on 32-bit Windows• This motherboard does not support DIMMs made up of 256 megabits (Mb) chips or less."

Dit nog even ter verduidelijking en voor iedereen die hier tegenaan loopt. Verder dan maar weer en fijn dat de computer werkt.
 
Er is niet altijd 1333MHz. geheugen te plaatsen, voorbehoud wordt gemaakt bij processoren van de reeks AMD 100 en 200:.

Nee, ik 'n Asus M5A 78L-M plus/usb3, met AMD FX (TM) 8350 eight-core

@Alfred2:
Is hier dus totaal geen probleem want je kon ook op de support pagina dit lezen:
https://www.asus.com/Motherboards-Components/Motherboards/All-series/M5A78L-M-PLUS-USB3/techspec/

* AMD FX Series CPU on this motherboard supports up to DDR3 1866MHz as its standard memory frequency.
 
@route99 nee in de consternatie heb ik dat helegaar vergeten, was te druk met windows in te stalleren.
De link van ebay waar jij naar verwijst, zijn precies de bankjes die ik gekocht en die zie ik inderdaad er niet tussen staan(Samsung (planet first)

En ik zei dat windows weer werkt, dat klopt wel, maar ik zit nog steeds te worstelen met proggies die eerst perfect werken en nu krijg ik ze niet eens geïnstalleerd, zoals Flac, Ccleaner, Abn-Amro en ik ben dus pas bij de letter h; en wie weet wat ik nog meer ellende tegen kom
 
Ik weet niet hoor maar Flac is een audio-codec, geen proggie, ABN AMRO heeft alleen internet bankieren in de browser en dat is dus ook geen proggie..
Het is voor mij een volslagen raadsel wat je allemaal aan het doen bent maar als dat Windows niet naar behoren werkt, is het dan niet veel slimmer om gewoon opnieuw te beginnen, met een schone lei..?
Een krakkemikkige Windows-installatie krijg je nl. vrijwel nooit goed werkend, de kans dat je dat lukt is minder dan 1%.
 
@Scrapheap Dan ben je inderdaad toch niet helemaal op de hoogte.

Flac is inderdaad een audio-codec en om .flac automatisch om te zetten naar .wav kun je het proggie Flac gebruiken. Doe ik al zo'n jaar of 20 of wat zal het zijn.
Maar er zullen ongetwijfeld wel meer wegen naar Rome leiden, het is maar net wat je gewend bent.

Om je identifer van ABN-Amro met een usb-kabel te gebruiken heb je een proggie nodig; alleen lukt de (automatische) update niet. Moet nog ff bellen met de bank.
Ik gebruik liever een usb-kabel, want dan hoef je alleen maar je pincode in te tikken op je identifer en heb je niet dat gedoe met respons-cijfers.

E.e.a komt waarschijnlijk omdat vroeger ik Win 7 heb geüpt naar W10; nu ik met een schone nieuwe installatie van W10 ben begonnen, loop ik tegen allerlei installatie problemen van (oude) proggies.

En ja zoals iemand hier zei, Win 10 installeren is een fluitje van 'n cent, maar dan dus de rest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan