• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code / Dropbox en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoutje1963

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2021
Berichten
2
In mijn voorbeeld zijn er 2 laptops die beide toegang hebben in de dropbox in een gedeelde map. Bestanden zijn zichtbaar op beide laptops.
Het gaat om 2 excel bestanden die in deze map staan, test1.xlsm en test2.xlsm beide hebben macro's.
Op laptop 1 werkt alles prima, test1 haalt data op bij test2.
Op laptop 2 werkt alles prima, test1 haalt data op bij test2.

Nu komt het probleem; ik open op laptop 1 bestand test1 en wil de data op laptop 2 overnemen in bestand test2.
Nu krijg ik een foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden of is verplaatst.
De directory is aangepast C:\USERS\naamlaptop\Dropbox\bestandsnaam.

Is dit een dropbox probleem en hoe kan ik dit oplossen of aanpassen dat het wel lukt?
Of eender welke manier binnen excel vba, alvast bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar Excel
 
Probleem is denk ik dat de paden die naar dropbox verwijzen verschillend zijn op laptop en computer.
Hieronder een functie om het dropbox path te bepalen. Mischien kom je hier verder mee. In excel in cel volgende formule: =GetDropboxPath()

Code:
Function GetDropboxPath() As String
    '---------------------------------------------------------------------------------'
    '* Locates the Dropbox user path by usign the local "info.json" file. ************'
    '* Wrote by cesarmades ***********************************************************'
    '---------------------------------------------------------------------------------'

    ' Loads the local info.json file
    Dim intFile As Integer: intFile = FreeFile
    Open VBA.Interaction.Environ("USERPROFILE") & "\AppData\Local\Dropbox\info.json" For Input As #intFile

    ' Stores info.json file content in a variable
    Dim strFileContent As String: strFileContent = Input(LOF(intFile), intFile)
    Close #intFile

    ' Trims the string and returns the path
    Dim intFirstPos As Integer: intFirstPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, """path""", vbTextCompare) + 9
    'Dim intFPos As Integer: intFPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, """host""", vbTextCompare) - 3
    ' Dim intFPos As Integer: intFPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, """Dropbox""", vbTextCompare) - 3
    Dim intLastPos As Integer: intLastPos = VBA.Strings.InStr(1, strFileContent, "Dropbox", vbTextCompare) + 7

   GetDropboxPath = VBA.Strings.Replace(Mid(strFileContent, intFirstPos, intLastPos - intFirstPos), "\\", "\")
    
End Function
 
Vba

Beste Gober,

Dat is het niet ik heb deze namelijk al uitgeprobeerd om de files te openen en op alle 3 de laptops werkt dit.
Elke laptop heeft een ander Usernaam en heb deze ook gebruikt dus dat is het niet.
Alle laptops zien dezelfde bestanden staan en kunnen deze bewerken dus dat werkt ook goed.
Ik heb drie accounts gekoppeld aan de dropbox om bestanden te delen. En deze zijn zichtbaar en te openen door alle accounts.

Het probleem is als volgt;
Op laptop 1 zeg maar User1 open ik testbestand_1.xlsm en op laptop 2 als User2 wil ik een getal inlezen uit testbestand_1.xlsm.
Dan is het probleem dat hij zegt verkeerde dir of bestand is verplaatst terwijl ik ze wel kan inzien bij het openen op laptop 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan