problemen na de laatste update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor alle gemak zou ik overstappen naar Gmail. Heb ik al meer dan 15 jaar en werkt als een tierelier. Geen gezeur meer werkt altijd perfect. Althans dat is mijn persoonlijke mening. :p:d:d:p
 
Beste forum leden.
Ik ben overstag ik ga een ander email programma gebruiken Maar ik heb er nog een vraagje over.
Ik gebruik nu WLM Kan ik naast het gebruik van WLM een ander programma uitproberen en hoe dat allemaal werkt.
Ik bedoel kan ik 2 programmas gebruiken naast elkaar zonder problemen ?
Het is voor mij de eerst keer dat ik een ander programma ga gebruiken ik ben benieuwd ?
e de waele
 
Tijdelijk in dit geval 2 mail programma's naast elkaar is geen probleem.
Zorg wel dat bij de pop3 settings er een een vinkje staat dat de mail wel op de server blijft staan want anders verwijdert het 1e programma de email direct van de server.
Als alles echt goed werkt en alle oude email echt goed overgezet is en werkt, dan haal je dat vinkje weg en de-installeer je WLM.
 
OK Bedankt ga er maar aan beginnen
Wat betreft het vinkje een vraag Ik heb het volgende gedaan bij mijn WML account of dat juist is ?
Eigenschappen van het account>Tab geavanceerd >Een kopie van het bericht op de server achterlaten. heb ik aangevinkt> toepassen>OK
Of is dit fout IK heb daar totaal geenervaring mee
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens gekeken bij Gmail IK heb daar een account aangemaakt en eens daar rondgesnuffeld Ik ben geschrokken van de hoeveelheid
mogelijkheden en de instellingen die er zijn Ik heb het idee dat ik de verkeerde versie heb gekeken ?? Of zijn deze allemaal het zelfde volgens mij heb ik wel de gratis versie Ik ga deze eens goed bekijken en of ik het scherm wat eenvoudiger kan instellen IK vind het erg druk op het scherm
Ook ga ik veel informatie moeten lezen heb ik het gedacht Maar als ik deze neem ga ik hier hulp vragen
e de waele
 
Gmail is super als je weg er vindt qua mogelijkheden. Maar die settings dat zijn er erg veel... en als ze nu maar allemaal blijven staan....
Onlangs nog kon ik mijn mail niet ophalen, ingelogd via de browser .. ik kon daar gewoon bij de mail.
ik herinnerde me nog en setting over een onveilige app... dat Gmail dat vaak uit heeft staan, wel vreemd want ik gebruik gewoon een veilig mail programma.
Die setting had ik toestemming voor verleend dat mijn mail programma de GMail mail op mocht halen....
En dan is die setting ineens weer omgezet....

Ik vind de interface van Gmail ook niet prettig om in te werken.
En ik heb liever een offline programma zodat ik ook zelf mijn backups kan maken.
Er zijn wat features van Gmail die me ooit handig leken, maar eigenlijk gebruik ik het account weinig.
Net als veel anderen maak ik onderscheid tussen privé en bedrijven dus ik heb naast gmail nog andere accounts van de bekende email providers.
 
Beste forum leden.
Ik heb toch gekozen voor windows mail Omdat ik alleen maar mail verstuur voor mij zelf en ik al die andere mogelijkheden toch niet ga gebruiken
Dus zou ik graag hulp willen hebben om deze in te stellen
Ik heb het volgende al gedaan Ik heb bij mijn WLM getest of deze goed mijn post naar mij zelf opstuurt dat werkt prima
En deze zou ik ook graag zo willen houden Maar daarnaast wil ik dus ook windows mail gaan uitproberen
Windows mail zit al op mijn laptop en ik heb het volgende al gedaan (zonder resultaat )
Een nieuw account aangemaakt met de methode geavanceerd en heb voor IMAP gekozen Heb alles ingevuld volgens mijn KPN gegevens.
Hij zegt dat het account goed is aangemaakt want ik krijg geen foutmeldingen Als ik nu een bericht in windows mail naar mij zelf stuur dan krijg ik niets te zien maar staat het bericht in Postvak uit en dat was het dan wat zou er verkeerd zijn ??
Ik nog niet gekeken of de mail in kpn webmail staat dat ga ik nog doen Ik heb inmiddels gekeken en daar staat niets in
dat was het weer
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Hallo forum leden
Ik heb het account aangemaakt met als inkomende mail type IMAP4 dat werkte niet.
Opnieuw een account aangemaakt met als type POP3 en werkt wel goed .
Inkomede mail = pop.kpnmail.nl
uitgaande mail = smtp.kpnmail.nl
account type = pop3
Waarom zou IMAP4 niet werken ?? (heb altijd pop gebruikt)
e de waele
 
OK ik ook gewoon imap ingevoerd Ik heb ook geen poort nummers ingevoerd
Zou het te maken kunnen hebben omdat ik er ook nog WLM op heb staan met als pop server
werk nu met 2 programmas
Wat betreft het poort nummer voor IMAP ik heb vershillende nummer gebruikt maar ging ook niet
Maar ik ben al blij dat het nu goed werkt IK moet alleen nog alles instellen en ook mijn contacten overzetten
Dat kan ook nog wel een feest worden denk ik maar het forum trekt mij er wel weer doorheen
e de waele
 
Hallo Leesvoer we worden slimmer geloof ik
Als ik dus over zou gaan naar imap zou zo maar kunnen Maar moet dat dan voor beide accounts (wlm + wmail) ??
e de waele
 
Laatst bewerkt:
OK ik ook gewoon imap ingevoerd Ik heb ook geen poort nummers ingevoerd
Zo ziet het er vaak uit en neem dan de poort nummers die de KPN opgeeft.
Zijn er zaken echt anders bij jou dan op het plaatje behalve dat dit voor een andere provider uiteraard anders ingevuld moet worden?

Anders test of het certificaat uit de KPN link toch nog nodig is:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/mog...ageert-niet-inloggegevens-kloppen-niet-480385
Je kunt de volgende stappen uitvoeren om dit op te lossen:

Zorg dat je e-mailprogramma is bijgewerkt naar de nieuwste versie
Stel het e-mailaccount opnieuw in (hierdoor worden de nieuwe certificaten opgehaald)
Als het nog niet werkt kun je hier het ‘root certificaat’ downloaden: http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt. Open dit bestand na downloaden en kies voor “certificaat installeren”. Herstart vervolgens je e-mailprogramma.


Setting-up-iCloud-Email-on-Windows-10-Mail-App.jpg
 
oei weer huiswerk ?
IK ga weer kijken of ik er weer wijzer word , weer maar bedankt
e de waele
 
Hallo Leesvoer we worden slimmer geloof ik
Als ik dus over zou gaan naar imap zou zo maar kunnen Maar moet dat dan voor beide accounts (wlm + wmail) ??
e de waele

Zekers, er is maar 1 server en dan moet alles hetzelfde staan.
 
Beste forum leden
Nu ik wat aan het spelen ben met windows mail zie ik dat ik wel een paar onderdelen er van mis.
Ik kan geen extra mappen aan maken bv dat is toch wel iets wat zou moeten werken
Hebben andere forumleden daar ook ervaring mee ?? en wat kan ik er tegen doen ??
Het staat wel ergens beschreven maar ik mis daar iets van op het scherm
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan