ondertiteling bij gedownloade video

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Beste helpers,

Ik heb gezocht op het forum maar ik kan het niet vinden wat ik zoek. Hoop dat ik niet erover heen heb gekeken.

Mijn vraag:

Is er een programma waarmee je automatische ondertitelingen kan laten toevoegen aan een gedownloade video van YouTube, LinkedIn enzo? Of is er een addon voor Chrome?

Alvast heel erg bedankt
 
An sich is het volgens de voorwaarden van YouTube niet toegestaan om video's te downloaden, maar daar kunnen/willen ze niet op controleren. Maar automatisch de ondertiteling erbij downloaden gaat niet omdat het er los overheen gezet wordt.

Je kan het srt-bestand wel los downloaden:
https://downsub.com/

Vaak als deze dezelfde naam heeft als de video, wil menig afspeelprogramma de ondertiteling nog erbij voegen. Maar je kan met Handbrake de ondertiteling er ook in 'vastbranden'.
 
Laatst bewerkt:
An sich is het volgens de voorwaarden van YouTube niet toegestaan om video's te downloaden, maar daar kunnen/willen ze niet op controleren. Maar automatisch de ondertiteling erbij downloaden gaat niet omdat het er los overheen gezet wordt.

Dank je wel voor je antwoord maar ik bedoel als de video geen ondertiteling heeft dat je alsnog een ondertiteling kan toevoegen of wat dan ook en dat je het dan nog kan bekijken met een ondertiteling.
 
Check edit hierboven /\

Je kan dan zelf een SRT-bestand maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil juist een ondertiteling omdat ik niet zo goed ben in engels. Om een srt bestand te maken moet je toch de hele video bekijken en ondertiteling schrijven? Of zie ik het verkkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op Youtube kan je vaak ook de ondertiteling vertalen. Maar als jezelf Speech-to-text wilt toepassen op een gedownloade video die dat niet heeft, dan mag je diep in de buidel tasten. Het is geen eenvoudige software.

Bijvoorbeeld:
https://cloud.google.com/speech-to-text/
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel. Heb je meerdere voorbeelden dat ik dingen kan vergelijken? Ik bedoel heb je voorbeelden uit ervaring?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik op internet kijk kom ik alleen maar betaalde opties tegen. Misschien is er wat gratis bij, maar die zal dan een slechte nauwkeurigheid hebben of beperkt zijn tot een x aantal woorden.

Speech-to-text is het keyword.
 
Laatst bewerkt:
Oke dank je wel voor alles. Ik ga is een keertje kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is goed, houd ons op de hoogte van je keuze.
 
speech to text free software for windows 10 daar ga is in snuffelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hopelijk is de stap om te vertalen naar Nederlands ook goed. Liefst wil je daar AI voor inzetten voor goede grammatica en text.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik het op de gratis manier doe. Via YouTube kan het gratis al is het natuurlijk niet perfect maar ja dan heb je wel iets. Ben nu de video aan het uploaden.


__________________________________________________________Update___________________________________________________________

Video is te lang voor uploaden kan maar 15 min. Kan wel verhogen maar moet met je telefoon nummer enzo. Laat maar zitten. Ik zet het op slot
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er mis met het bevestigen van een telefoonnummer. Ze willen niet dat hele films geüploade worden, wat de reden is voor de 15 min. beperking.
 
Ik heb alle overbodige quotes maar weggehaald.
 
Dat kan met VLC mediaplayer (is so-wie-so een beter video- en geluidafspeeltool dan de standaard van Windows).
Start de film met VLCmediaplayer en druk bovenin op het tabje "Weergave" en kies dan voor "Vlsub".
U kunt dan kiezen op een subtitle op basis van een exacte herkenning (search by hash) of op basis van de naam (search by name) van de film.
Zo iets kan natuurlijk alleen maar als het een bestaande film is.
Voor videofragmenten en eigengemaakte youtube filmpjes werkt dit niet
 
Dank je wel iedereen. Ik zet de vraag op opgelost. Ik heb er helemaal geen tijd voor om het uit te zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan