• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst van de validatielijst aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik ben op zoek naar een formule dat ik moet invoeren in het dialoogvenster van de gegevensvalidatie. Ik kies nu het gegevensbereik langer dan de lijst om te zorgen dat nieuw ingevoerde gegevens ook meegenomen worden bij de gegevensvalidatie. Maar dat is blijkbaar geen goede oplossing. Wie geeft mij een hint?
Er zijn 4 validatielijsten : klant, klantgegevens, materiaal_diensten, materiaal_en_diensten.
 

Bijlagen

  • forumvraag_factuurvoorbeeld19.xlsm
    77,8 KB · Weergaven: 19
Als je de verwijzing van de naam "klant" aanpast naar een formule i.p.v. een bereik krijg je een dynamische lijst.

Bijv. zo:
Code:
=INDIRECT("klanten!A2:A"&AANTALARG(klanten!$A:$A)-1)

Rest gaat op een zelfde manier.
 
Maak er echte tabellen van.
het bereik van klant: =Tabel2[Naam]
 
@AlexCel
Voor de validatielijst klant heb ik de formule kunnen aanpassen. Bij de validatielijst materialen_en_diensten gaat er iets fout. Ik krijg geen lijst te zien.
 

Bijlagen

  • forumvraag_factuurvoorbeeld20.xlsm
    78,1 KB · Weergaven: 17
Beste,

Ik krijg bij het openen van het bestand de melding dat er iets fout is met de gegevenskoppeling.
 
@HSV

Kan (wil) je één gegevensvalidatie aanpassen naar een echte tabel ? Ik vermoed dat ik de rest van het probleem zelf kan oplossen.
 

Bijlagen

  • forumvraag_factuurvoorbeeld19.xlsm
    77,8 KB · Weergaven: 15
Gaat niet goed met materiaal omdat daar spaties in de tabbladnaam zitten, dat vereist wat extra '-tekens.
 

Bijlagen

  • forumvraag_factuurvoorbeeld20 (AC).xlsm
    70,6 KB · Weergaven: 20
kijk eens naar mijn bijdrage, kan deze oplossing u bekoren, validatie met zoek functie, dubbel klik in validatie cel C20:C40
 

Bijlagen

  • Kopie van(jp) forumvraag_factuurvoorbeeld20.xlsm
    82,4 KB · Weergaven: 29
Beste forumleden,

Ik wist niet dat spaties in een tabbladnaam voor problemen zorgen bij de formule voor een dynamische validatielijst. Dat is ervaring. Validatie met een zoekfunctie is ook een mooie benadering. Bedankt voor de tips.
 
Met de spaties heb je geen last als je tabellen gebruikt.
 

Bijlagen

  • forumvraag_factuurvoorbeeld20.xlsm
    71,1 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan