Waar gebruiken jullie zoal Excel voor

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbgroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2021
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik ben zeer goed geholpen op dit forum met een aantal vragen omtrent Excel, nu zie ik ook kansen om in mijn thuis-situatie excel te gaan gebruiken,aangezien je er van alles mee kun.
Nu ben ik benieuwd waar gebruiken jullie zoal Excel voor? En dan buiten het werk om?

b.v. boodschappenlijstje, voorraadbeheer thuis...enz??

Wie weet komen er nieuwe ideeën bij voor mij en andere personen.
 
Excel is altijd handig als er rekenen aan te past komt. Boekhouding, kasboek, inkomsten-uitgaven, winst-verlies, planning, kalender, verjaardagskalender, adressen, agenda's, urenregistratie, ledenadministratie, waar gewerkt wordt met datum en tijd, werk en reistijd berekenen etc. etc.

Meer onderwerpen: Meer maken met Microsoft-sjablonen
 
Laatst bewerkt:
En rechts boven in het zoekvakje ... kun je met "Excel" er te typen vinden wat er met Excel zoal gedaan is en welke problemen en oplossingen er waren...
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-04-18_173041.png
    afbeelding_2021-04-18_173041.png
    22,5 KB · Weergaven: 24
Ja, dat is de archieffunctie en is altijd nuttig eerst te gebruiken als je een probleem/vraag hebt. Altijd leuk om zelf wat te maken of uit te breiden. Zie voorbeeld > Template inkomsten, uitgaven, saldi, vaste- variabele lasten, liquide middelen. Zo kun je dik geld overhouden.;):D:D:D

Bekijk bijlage Template Kasboek_Inkomsten-Uitgaven_Saldi.xlsx
 
Ik ben zeer goed geholpen op dit forum met een aantal vragen omtrent Excel
Het is dan ook een goede gewoonte om even te reageren. Dat is tot nu toe niet gelukt. Daarnaast is het netjes als de vraag naar tevredenheid beantwoord is, deze als opgelost te markeren. Is tot nu toe ook niet gelukt.

Het is vaak nutteloos om Excel te gebruiken als er al prima alternatieven zijn.
kalender, verjaardagskalender, adressen, agenda's
gaat veel efficiënter in outlook.

boodschappenlijstje
Gaat veel efficiënter in onenote

En zo zal een ieder zijn afwegingen hebben.;)
 
Een boodschappenlijstje maak je makkelijker in de app van de supermarkt of op een papiertje in je rechter achterzak :rolleyes:
 
Het ligt er aan wat je met een boodschappenlijstje wilt. Wil je inhoud, volume, gewicht, korting, bruto-, nettoprijs en prijs per gewicht/volume dan kan dat goed in Excel. Ik zie dat meer als een lijst van productaankopen. Je kunt dan met filters werken, waar gekocht, productsoort etc. etc. Je kunt dan via de websites prijzen invoeren en vergelijken. Weet niet of je een dergelijk betand op een mobiele telefoon kunt zetten.
 
Het ligt er aan wat je met een boodschappenlijstje wilt. Wil je inhoud, volume, gewicht, korting, bruto-, nettoprijs en prijs per gewicht/volume dan kan dat goed in Excel. Ik zie dat meer als een lijst van productaankopen. Je kunt dan met filters werken, waar gekocht, produc..........

Mijn hemel, ik maak gewoon een lijstje op papier en ga naar de winkel.

Maar goed, de vraag wat wij met exel doen....mijn antwoord is niets. Sorry.
Een anderhalf jaar terug nog wel standen van de viswedstrijd, maar dat is het dan.
 
Veel personen beginnen met een kasboek te maken in Excel, maar weinig houden het vol. Er kruipt teveel tijd in en het opzetten van zo een Excel kan leuk zijn, maar het dagelijks invullen is niet echt plezant te noemen.
De applicatie's die ik thuis gebruik: Coreldraw/Photo-paint om leuke verjaardagskaartjes te maken, World of Warcraft en Minecraft omdat het leuke spelletjes zijn :) .
 
Ja, goed, niet weten waar je het over hebt, is ook een vak. Kijk, ik had mijn kas-/bankboek, inkomsten-uitgaven, sparen, liquide middelen, belastingen, jaartotalen alles met grootboeknummers e.d. allemaal in Word. Ik heb dat allemaal in Excel gezet. Ik wist helemaal niets van Excel, met de hulp van Cobbe op Helpmij.nl en Edmoor, snb, V en A, Cow, Jveer, AlexCel, jkpieterse en anderen die formules aandroegen en mij veel leerden (waarvoor dank) is dat tot stand gebracht. Was veel werk in het begin, alles stond in Word, maar het draait prima.

Je hoeft mijn systeem helemaal niet dagelijks in te vullen maar eens per maand. Omdat ik het uitgebreid heb, kost het een anderhalfuur per maand. Maar je hoeft alleen de cijfers in te vullen en de rest gaat automatisch naar een jaaroverzicht en belastingaangifte. En je hebt er plezier aan als je in Excel bezig bent, als je de cijfers invoert en bespaart een hoop (reken)werk.
 
Laatst bewerkt:
Prima als je een firma hebt, maar ik dacht dat het hier ging over thuisgebruik. Ik denk niet dat er veel huishoudens een grootboek hebben. Voor de firma doe ik de gegevens naar de boekhouding, wat me nog meer tijd bespaart ;-). En cijfers invoeren in Excel lijkt me niet echt de definitie van plezier hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan