Kyocera FS3820N KX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Sinds de laatste updat van Windows 10 is er blijkbaar iets misgegaan waardoor je een BSOD krijgt als je probeert te printen met printers van o.a. het merk Kyocera.
Ik weet dat er een patch voor is en die heb ik ook proberen te installeren, maar dan zegt Windows dat die niet voor mijn systeem bedoeld is.
Ik heb de printer ook inmiddels een keer verwijderd uit de printerlijst en via het register alles van Kyocera verwijderd.
De printer wordt wel gezien nu (ik heb hem niet handmatig toegevoegd) en in apparaatbeheer wordt aangegeven dat hij correct werkt.
Helaas leidt een printopdracht nog steeds tot een BSOD.

Welke patch/update moet ik nu hebben (geef bij voorkeur de directe downloadlink) voor
Windows 10 64-bits, Intel processor?
 
Zou je de links van al die info kunnen plaatsen, dan kunnen we meelezen.

In hun product technical info: https://www.kyoceradocumentsolution...cttechnicalinfo/DriverInfoEN_pdf.download.pdf
The KX driver is designed to support all current Windows platforms (Win 98/98SE, Me,
NT4, 2000 & XP) with one common user interface
Als knap dat je hem al eerder on Win10 toch aan de praat kreeg.
Op de kyocera nl site staat:
FS-3820N
Drivers

Documenten

Software
We hebben uw besturingssysteem gedetecteerd: Windows 10 (32 & 64bit) Verander,

Er zijn momenteel geen aanvullende documenten met betrekking tot deze categorie.
Ik had de tab van driver gekozen, in NL is er geen ondersteuning.
Je ziet dat het erg handig was geweest dat ik meteen jouw link had gehad...

Ben benieuwd: Ik ben ruim 20 jaar geleden ook met een Kyocera begonnen, de FS-1010, heeft het meer dan 10 jaar gedaan.
 
Laatst bewerkt:
De driver werkte bij mij gewoon tot de Windows Update van maart 2021.
En als je dus googlet weet je dus dat er een paar merken printers (waaronder Kyocera dus) nu een BSOD geven bij een printopdracht sinds die update. Het is dus een Microsoft/Windows en géén Kyocera of driverprobleem.
En die heb ik volgens mij van de Kyocera website gedownload.
Zo niet heb, zal ik de driver wel op een alternatieve (soms best wel tricky) website gevonden hebben, want ik begrijp niet wat je bedoelt.
Of de driver voor Windows 8. Kan ook nog. Omdat die voor Win10 er niet is. Of zo.
Weet ik veel. Ik heb dat ding al zo lang en hij heeft het altijd gedaan.
Weet wel dat ik inderdaag wat gedoe gehad heb met het installeren van de drivers toen.
 
Tis handig dat we mee kunnen lezen wat jij al gegoogled hebt, we zitten niet op dubbelwerk te wachten...
Dat het na een Win10 update kwam was me duidelijk, maar een originele bron voor een driver kan handig zijn, Kyocera zou wellicht ook wat kunnen doen, dus die link is handig.
Weet wel dat ik inderdaad wat gedoe gehad heb met het installeren van de drivers toen.
Dat driverscape mogelijk hielp zou kunnen maar tis altijd oppassen met zulke sites. Deze was aardig schoon volgens virustotal.com.

Als helper probeer je eerst ook wat uit te zoomen en dan is het handig om hiermee een grotere plaatje te kunnen bekijken.... en het scheelt echt dubbelwerk.... want er zijn ook anderen die mogelijk al aan het googlen slaan... gaat niet alleen om mij.

Die laatste link gaat over flash... en de support is eind 2020 gestopt
https://blogs.windows.com/msedgedev/2020/09/04/update-adobe-flash-end-support/
Blijkbaar moet er nog en patch komen dat iets niet werkt bij jou?
Als dit het probleem is, dan is het imho echt op die nieuwe patch wachten.
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat de juiste update nog onder de optionele updates staat. Die moet je dan handmatig aanvinken om ze ook daadwerkelijk te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan