onboard video kaart en de MSI GeForce 710

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Ik wilde van 2 naar 3 monitoren gaan, en mijn onboard videokaart (Intel UHD Graphics 630) heeft maar 2 uitgangen, dus een pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP gekocht, en er in gezet.
Deze videokaart heeft 3 uitgangen. En (gelukkig) kwestie van in mn pc pluggen en het werkt :)

3 monitoren aan de praat nu.

Maar.... nu vraag ik me af: de onboard videokaart (Intel UHD Graphics 630) wordt nu niet meer herkend in Windows... Deze lijkt dus te worden uitgeschakeld, door die MSI ?

Vragen die ik heb:
1. is dit gebruikelijk?
2. gaat de onboard videokaart automatisch weer werken als ik de MSI uit plug?
3. Is de onboard videokaart weer aan te zetten, en deze tegelijk met de MSI te gebruiken? Zodat je dus (2 + 3 = 5) monitoren kan gebruiken op 1 pc? Of werkt dat niet zo? Zo ja, hoe is dit te doen?

Ik gebruik Windows 10.

Alvast bedankt.
 
Antwoorden op de vragen:
1. Ja is normaal.
2. Ja, die wordt automatisch weer actief als er geen grafische kaart meer wordt herkent.
3. Denk het niet.
 
Antwoord op vraag 3:
Nee, dat is niet mogelijk tenzij er een een BIOS '/ UEFI versie is die dat ondersteunt maar de 1e die dat kan moet ik nog tegen komen.
 
Ligt aan het merk en type moederbord, pci-e/peg en onbord samen inschakelen kan op vrijwel elk mobo voor een Intel CPU, op mobo's voor AMD's is dat vaak niet.
Ik kan het hier ook op diverse PC's.
 
Heb even in de BIOS gekeken en de optie staat nu op Auto, maar ik kan hem ook op Enabled zetten, dat zou dan (volgens de toelichting rechts op het scherm), betekenen dat zowel de onboard videokaart als ook de externe videokaart actief worden.

Bekijk bijlage 357008
 

Bijlagen

  • 20210420_091211.jpg
    20210420_091211.jpg
    834 KB · Weergaven: 32
En ? We kunnen haast niet wachten of het echt zo is...:thumb: het staat er immer zo bij...
Lijkt me een simpel testje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan