Muis werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
246
Ik heb een wat oudere PC en die werkt onder Windows 7 en die heeft een PS2-aansluiting voor de muis, maar die werkt niet en nu wil ik het via een USB-bus hebben. Kan dat of moet ik het dan in de BIOS veranderen ? Ik kan niet in de BIOS komen via F8. Ik krijg wel een blauw scherm en dan heb ik een keuze van: HDD, CD-ROM en een paar readers en als ik bij de HDD op enter druk dan start windows gewoon op. Ik gebruik die oudere PC alleen voor spelletjes in DOS enz., maar niet voor het internet. Wat kan ik hier aan doen ?
 
Het kan zijn dat de bios batterij op het moederbord leeg is, meestal een CR2032 van 3Volt.
Kunt u die testen/meten of anders vervangen?
Weet u welk moederbord het is of welk merk en type computer het is? Dan ka er een meegekeken worden.
Een foto van het moederbord mag ook, maar wellicht ziet u hem zelf dan ook al.

Dan is dat uitgesloten als mogelijke oorzaak.

Verder:
Een muis met PS2 aansluiting past niet in een USB poort.
Er waren/zijn van de PS2/USB combi stekkers, maar dat werk niet altijd.

Anders wordt het een nieuwe USB muis das goedkoper dan een nieuw moederbord als de PS2 ingang stuk zou zijn..
 
Laatst bewerkt:
Als de USB niet werkt. Voor een aantal van de USB hubs is het nodig om de moederbord of chipset drivers te installeren. De lijst van apparaten op het systeem bij Universal Serial Bus Controllers in Apparaatbeheer wordt dan aanzienlijk langer.

Misschien zijn de draden van het front paneel niet aangesloten of niet allemaal of niet op de juiste plek.

De muis gaat in de groene PS2 aansluiting en het toetsenbord in de paarse.

Op een oude computer werkt USB nog niet wanneer je opstart maar pas als Windows wordt geladen. Dit is alleen van belang als je een USB toetsenbord gebruikt en er een foutmelding komt.

F8 is trouwens het bootmenu. Daarmee kan je voor één keer bepalen vanaf welk station opgestart moet worden.

USB muizen zijn plug en play. Ze doen het direct na het insteken.
 
Ik heb verschillende muizen geprobeerd, maar die deden het niet behalve 1 muis van Microsoft Comfort Mouse 4500, die deed het wel en dat begrijp ik niet. Waar kan ik zien wat voor moederbord er in zit ?
 
Waar kan ik zien wat voor moederbord er in zit ?
Door:
  • In de handleiding te kijken of het er in staat
  • Kast open te maken en kijken of het op het moederbord staat (vaak)
  • Merk en type van de PC hier neer zetten dan wordt er mee gekeken.
  • Er zijn tools (software) voor

Het kan ook zo via command line:
https://techguided.com/what-motherboard-do-i-have/
dat is methode 1, maar methode 2 , 3 en 4 leveren ook het resultaat.
De vertaling er nog even bij:
https://translate.google.com/transl...://techguided.com/what-motherboard-do-i-have/
 
Laatst bewerkt:
Dat staat in witte letters tussen de sloten. U kan ook een hulpprogramma gebruiken zoals Soeccy of Open Hardware Monitor maar de kast openen geeft uitsluitsel. Ga voor drivers uitsluitend naar de site van de fabrikant van moederbord of merkcomputer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan