Inkscape

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unplugged

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2018
Berichten
41
Ik heb een vectorafbeelding uit een pdf gehaald via Inkscape. Deze heb ik, in Inkscape, geplakt in een nieuw document, waarbij ik bij Documenteigenschappen 'Pagina schalen naar tekening of selectie'. Bij Documenteigenschappen heb ik ook de achtergrondkleur transparant ingesteld (zie bijlage). In beeld zie ik nu de vectorafbeelding keurig staan.

Als ik echter de vectorafbeelding opsla als SVG of EPS en deze importeer in Word, dan is de achtergrond niet transparant, maar wit.
Ook exporteren als PNG biedt geen soelaas. De achtergrond blijft wit.

Maak ik nu ergens een fout of kan dit in Inkscape simpelweg niet?
Ik heb ook geprobeerd om de SVG en EPS te importeren in GIMP, maar ook daar is de achtergrond wit. Dan kan ik net zo goed de PDF importeren in GIMP, de afbeelding bijsnijden tot het deel wat ik over wil houden en via kleur naar alpha gaan werken. Als ik de resolutie hoog genoeg maakt is dat prima. Maar bij 'kleur naar alpha' wordt ook de vector deels transparant en dat wil ik nu juist niet. Bovendien vind ik het jammer dat ik geen vector meer heb.


P.S. Het lukt me niet om de desbetreffende SVG te uploaden.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-04-21 094116.png
    Schermafbeelding 2021-04-21 094116.png
    30,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Misschien helpt dit

  1. Word2007NL
  2. Selecteer afbeelding
  3. Klik rechtermuisknop
  4. Klik teksterugloop
  5. Klik transparent
 
Dank, maar dit is niet de oplossing die ik zoek. Ik wil 'gewoon' een transparante vectorafbeelding, onafhankelijk van het programma waarin ik het ga gebruiken.

Ik ben ondertussen zelf verder gaan zoeken. Via convertio.co heb ik de PDF omgezet naar SVG. Die ben ik vervolgens in stukjes gaan knippen in Inkscape. En toen lukte het!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan