Koppeling cartridges aan printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melyanna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2021
Berichten
3
Twee jaar geleden stond hier een vraag over de foutmelding B504 bij een Canonprinter
In één van de reacties stond aangegeven dat zowel Canon als HP firmware-updates hebben uitgebracht die het gebruik van niet originele cartridges onmogelijk maakt

Dat een bedrijf in de garantiebepalingen zet dat de garantie vervalt als je de niet originele cartridges gebruikt vind ik te begrijpen.
Maar een blokkade van je printer als er andere cartridges in zitten is voor mij niet acceptabel!

Reden om naar een andere printer uit te kijken....
Wie weet welke andere merken deze praktijken ook hanteren?
Of liever.... welke merken printers doen dat niet?
 
Mijn Brother printer MFC-J5330DW geeft op het display wel aan dat er geen originele cartridges inzitten, maar maakt er verder geen probleem van.
Ik krijg bij Cartridges allen een vraagteken te zien, maar wel het volume en meldingen als ze (bijna) leeg zijn.
Ik gebruik jaar en dag cartridges van eentweedrieenz punt nl. Perfect, ook de garantie. Ik had een keer dat er een cartridge niet werd herkend door de printer. Kreeg onmiddellijk een nieuwe en mocht de oude gewoon houden. Inkt dus overgespoten...
 
Hier dezelfde ervaring met een Brother MFC-L2710DW laserprinter ( all in one ).
Zit een huismerk toner-cartridge in van 123enz.nl in, geen meldingen, geen weigering, werkt gewoon perfect.:thumb:
Hiervoor een simpele laserprinter gehad, ook Brother, en deze heeft 10 jaar probleemloos gewerkt met de huismerk toner....
 
Laatst bewerkt:
Gebruik al jaren Canon printers, nog nooit een probleem gehad met imitatie cartridges.
Een enkele keer krijg je de melding dat de printer niet verder kan als je een nepperd plaatst (merk afhankelijk), dan druk je 10 seconden op de 'stop knop' waarna de printer gewoon weer zijn werk doet totdat de cartridge leeg is.
 
Gebruik al jaren Canon printers, nog nooit een probleem gehad met imitatie cartridges.
Een enkele keer krijg je de melding dat de printer niet verder kan als je een nepperd plaatst (merk afhankelijk), dan druk je 10 seconden op de 'stop knop' waarna de printer gewoon weer zijn werk doet totdat de cartridge leeg is.

Helaas maestro12, dan helpt hier niet. De printer blokkeert volledig, reageert nergens meer op
 
Gebruik al jaren Canon printers, nog nooit een probleem gehad met imitatie cartridges.
Een enkele keer krijg je de melding dat de printer niet verder kan als je een nepperd plaatst (merk afhankelijk), dan druk je 10 seconden op de 'stop knop' waarna de printer gewoon weer zijn werk doet totdat de cartridge leeg is.

Hier dezelfde ervaring met een Brother MFC-L2710DW laserprinter ( all in one ).
Zit een huismerk toner-cartridge in van 123enz.nl in, geen meldingen, geen weigering, werkt gewoon perfect.:thumb:
Hiervoor een simpele laserprinter gehad, ook Brother, en deze heeft 10 jaar probleemloos gewerkt met de huismerk toner....

Ik denk er over om de Canon weg te doen en een Brother te kopen, de MFC-J5330DW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan