Rechtermuis klik menu hapert ENORM enkel bij videobestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

shatred69

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
22
Hallo,

Betreft een windows 10 systeem.

Het probleem is vrij simpel, Rechtermuis klik op ieder willekeurig video bestand en ik kan circa ~ 2-3 seconden wachten voordat het rechtermuis klik menu verschijnt. (dit valt zelfs te reproduceren, iedere keer weer. Wat hij dus in deze 2-3 seconden aan het doen is, doet die elke keer weer zodra je het rechtermuis klik menu opent)

Rechter muis klik op ieder ander type bestand (audio, plaatjes, exe's, zip's) en het rechtermuisklik menu verschijnt DIRECT.


Als ik een Map open waar bijvoorbeeld 15 video bestanden in staan, dan gaat windows explorer enorm laden, ik kan dan circa 20 seconden nergens op klikken. (alsof windows ENORME moeite heeft met het indexeren van deze bestanden of iets dergelijks?)

Dit probleem doet zich voor met video bestanden die op mijn gewone hdd, als mijn ssd staan.

VLC speler inmiddels verwijdert net als talloze andere software, zonder enkel success.
Ik snap er niks meer van.
 
Laatst bewerkt:
Zet de weblink van Speccy hier neer, de weblink en geen andere, zie m'n sig.
En zo simpel is het niet als er hier niets wordt geweten over de bestaande configuratie.
 
Na het verwijderen van "BagMRU" en "Bags" in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell

Werkt alles naar behoren.

Toch redelijk simpel achteraf ;)
 
Zeer bedankt voor deze oplossing, had al maanden dit bij élk bestand, na verwijderen registry items opent r-menu nu weer onmiddelijk.
Waar heb je deze oplossing gevonden?
 
Zeer bedankt voor deze oplossing, had al maanden dit bij élk bestand, na verwijderen registry items opent r-menu nu weer onmiddelijk.
Waar heb je deze oplossing gevonden?

Google verwees mij door naar een youtube filmpje van 2 jaar oud. Waarin iemand zei dat dit een oplossing was.
Ik dacht het kan geen kwaad om het te proberen zolang ik van te voren een backupje maak van "BagMRU" en "Bags", en het blijkt ook nog te werken!

Moet eerlijk zeggen dat ik ondertussen geen flauw benul heb waarom dit werkt en waar deze 2 registry key folder voor zijn.
Ik schat iets in de richting van dat dat een soort van cache voor het rechtermuis klik menu is of iets dergelijks.
 
En zijn die "BagMRU" en "Bags" nu weer opnieuw aangemaakt, beetje vergelijkbaar met de database van iconen (IconCache o.i.d. ). Die moet je ook soms wissen om iets te herstellen?
 
En zijn die "BagMRU" en "Bags" nu weer opnieuw aangemaakt, beetje vergelijkbaar met de database van iconen (IconCache o.i.d. ). Die moet je ook soms wissen om iets te herstellen?

Dat zijn ze inderdaad, na het verwijderen van "BagMRU" en "Bags" heb ik mijn systeem opnieuw opgestart, waarna beide mappen automatisch opnieuw zijn aangemaakt met de desbetreffende inhoud, dan wel zonder de problematische registry keys.

Zal er dus echt op neerkomen dat er registry keys inzaten die niet meer deugden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan