IIf is leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kirana2014

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2020
Berichten
55
Beste allemaal,

Help alstublieft hoe u dit probleem kunt oplossen
Met onderstaande formule krijg ik een verkeerd resultaat In de Veld [SumOfOPENValue] = ""

Ik zou willen programmeren als op het veld met de naam [SumOfOPENValue] = "" het resultaat op veld [CheckData] "CHECK" moet zijn in plaats van ""

Ik gebruik onderstaande formule in de Query

CheckData : IIf(Round([Amount Refund payment]+[SumOfOPENValue];2)>0,001;"CHECK";"")

Voorbeeld

Amount Refund payment] = 20
[SumOfOPENValue]. = -20

het resultaat op veld [CheckData] = ""

Amount Refund payment] = 50
[SumOfOPENValue] = -60

het resultaat op veld [CheckData] = ""

Als waarde [SumOfOPENValue] = “ “

het resultaat op veld [CheckData] "CHECK"

Amount Refund payment] = 50
SumOfOPENValue] = -45

het resultaat op veld [CheckData] "CHECK"


Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Als waarde [SumOfOPENValue] = " "
Ik vermoed dat je formule hier fout gaat. Zodra je getallen gaat optellen, moeten de velden uiteraard numeriek zijn, anders gaat het fout. En een numeriek veld kan nooit een spatie bevatten. Dat kan alleen als het veld een tekstveld is. En met tekstvelden kun je niet rekenen. De eerste vraag moet dus zijn: hoe krijg je een spatie in een numeriek (bedoeld) veld?
 
Wordt SumOfOPENValue in een groepsquery berekend? Waar komt dit veld vandaan?
 
Je zou het nog eens zo kunnen proberen:
Code:
CheckData : IIf(Round(Nz([Amount Refund payment],0)+Nz([SumOfOPENValue],0);2)>0,001;"CHECK";"")
 
Denk eerder dat [SumOfOPENValue] = "" leeg is.

wellicht zou je het dan met 2 IIF kunnen oplossen.


Code:
CheckData : IIF(IsNull([SumOfOPENValue]) Or [SumOfOPENValue]=0;"";IIf(Round([Amount Refund payment]+[SumOfOPENValue];2)>0,001;"CHECK";""))

Gr. Cor
 
Laatst bewerkt:
Denk eerder dat [SumOfOPENValue] = "" leeg is.
Onmogelijk met een getalveld. Maar laten we eens wachten tot TS een keer reageert, want dat duurt allemaal wel érg lang.... Genoeg suggesties ondertussen ontvangen :).
 
Goed lezen is een kunst; ik schreef: "onmogelijk met een getalveld". Niet: onmogelijk met een queryveld. Verder blijf ik bij mijn mening dat we eerst maar eens moesten afwachten wat TS te melden heeft... Maar ik heb je in ieder geval een paar minuten van straat en uit de kroeg gehouden :).
 
Tja en dan had ik mijn bril nog zo goed schoon gemaakt en voor de zekerheid er een vergrootglas bij gepakt.
Toen zag ik het nog niet goed, dan maar de verrekijker erbij en wat denk je?

TS zijn eerste topic gaat echt over een Queryveld.
Zal wel komen omdat ik niet in de kroeg zit en ook niet op straat leef, maar je mag wel een biertje komen drinken.

Gr. Cor
 
Ga lekker door met verkeerd lezen, deze discussie is niet aan mij besteed. Ook al omdat TS twee Numerieke velden ([Amount Refund payment] en [SumOfOPENValue]) gebruikt. De eerste zou een tabelveld kunnen zijn, de tweede is, op basis van de naam, een totaalveld dat dus gebaseerd moet zijn op een numeriek veld. Dream on!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan