• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budel

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Berichten
80
Beste,
wie kan mij helpen om een database te maken zonder macro, zodat het bestand als een normale Excel bestand word opgeslagen.
Is het mogelijk om een database te maken op blad 2 van de waarde die elke keer word ingevuld in blad 1 vak D3 t/m D9.
kan dit met een besturingselement zo ingesteld worden dat de waardes gekopieerd worden naar blad 2 en daarna de waardes van blad 1 de vakken D4 t/m D9 verwijderd worden zodat hier weer nieuwe waardes in gevuld kunnen worden. ik weet niet of dit mogelijk is en kom er zelf niet uit.
Heb een voorbeeld als bijlage toegevoegd.
 

Bijlagen

  • voorbeeltje.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 46
Wat jij wilt kan niet zonder programmeren. De vraag is natuurlijk: waarom vul je de gegevens niet gelijk in op tabblad 2? Wat is het nut van het voorblad?
 
Beste Jveer,
je voorstel kan ik wel wat mee, maar zoiets heb ik nog nooit gemaakt.
wiet niet goed hoe ik hier mee moet beginnen.
Toch alle bedankt voor de info.
 
Die link vertelt het je precies!
 
Maar in het Engels :). Ik dacht dat Microsoft het Formulier uit de latere Excel versies had gegooid? Ik gebruikte het vroeger best vaak, want het was wel handig om snel gegevens in te voeren of op te zoeken. Maar ik had dus begrepen dat het (was dat Excel 2007?) was verwijderd.
 
Naast het oude gegevens formulier in excel zelf zou je ook naar Microsoft Forms kunnen kijken daar kun je formulieren bouwen en die dan laten opslaan als excel tabel.
https://www.youtube.com/watch?v=Up_f9DyqwNk

ik vermoed dat de wens om geen VBA te gebruiken is ingegeven door beperkingen die de werkgever oplegt in het gebruik daarvan? Het wordt dan soms een beetje schipperen met de opties die er wel zijn.


@octafish, formulier bestaat nog steeds alleen is de knop van het lint verdwenen,
 
Dat blijkt:). Ik kan mij herinneren dat er nogal wat ophef was toen Microsoft de optie had verwijderd. En dat is blijven hangen :).
 
Beste,

iedereen bedankt voor de info.
Het is mij toch gelukt om iets in elkaar te knopen.
Zal de vraag afmelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan