alinea rechts uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloenman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2021
Berichten
9
Beste,

Ik wil mijn alinea rechts uitlijnen, maar mijn titel er boven verspringt mee. Ik wil geen lege ruimte tussen mijn titel en alinea. Hoe los ik dit op? Zie foto's

Dit gebeurd er wanneer ik rechts uitlijn:
niet gewenste resultaat.jpg

Gewenste resultaat: (het voorbeeld was mogelijk doordat ik het niet heb rechts uitgelijnd, maar dit wil ik juist wel)
gewenste resultaat.jpg

Mvg
 
Ik kan het niet reproduceren. Plaatjes heb je niet veel aan. Plaats een voorbeeldbestand.
 
Sluit de kop af met een harde return en wijzig de afstand na van 8 naar 0 Schermafbeelding 2021-04-23 145619.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even voor je begrip: wat jij ‘rechts uitlijnen’ noemt heet officieel ’Uitvullen’. Daarbij wordt elke regel tegen zowel de linker als de rechter kantlijn gezet, behalve de laatste. De oplossing van Rob is dan ook een halfslachtige, want zodra je een kop maakt die over twee regels loopt, zal de eerste regel wederom uitvullen. Ik zou hem in ieder geval niet hebben aanbevolen :). Of in ieder geval hebben gezegd dat je daarna óók de uitlijning op Links moet zetten!

Wél overigens de druk op <Enter> na de kop, want sowieso moet de kop een eigen alinea zijn. Maar daarna moet er dus nóg iets gebeuren (in mijn methode althans): je moet de kopregel een Alineastijl geven. Stijlen gebruik je om snel tekst op te maken volgens een vast patroon. Een vast lettertype + alineastijl voor de gewone tekst (standaard stijl), een stijl voor de titels (Kop1), paragrafen (Kop2) etc. Dan ben je dus gelijk van je probleem af, want zoals je het nu doet, krijgt je vólgende ‘koptekst’ óók weer de alinea-opmaak Uitvullen, en dat wil je dus niet.

Kortom: gebruik Stijlen om je tekst op te maken, zodat je ook gelijk, mocht je dat willen, een inhoudsopgave kan genereren en bijvoorbeeld de titels en paragraaf titels automatisch in je koptekst kan laten verschijnen.
En wees, dat vooral, jezelf bewust van het gebruik van <Enter> (nieuwe Alinea) en <Shift>+<Enter> (Nieuwe regel) want daar zit dus echt verschil tussen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan