• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum bij laatste naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik maak een Excel-overzicht dat - eenmaal in gebruik - beheerd gaat worden door een minder ervaren Excel-gebruiker. Dat brengt de consequentie met zich mee dat ik genoodzaakt ben enkele cellen te beveiligen tegen overschrijven.
Ik laat de gebruiker in cel A4 een datum invullen en in kolom D de naam van de vrijwilliger.
De titel van de tabel (cel D1) bevat de uiterste twee data.
Normaalgesproken zou ik zeggen dat als er nog geen vrijwilliger bekend is voor een bepaalde week, dan verwijder je die rijen gewoon, maar nu zijn de cellen beveiligd.
Daarom zoek ik een aanpassing van de formule in D1 die checkt of er in de cel naast de hoogste datum (nu D23) wel een naam staat.
Wie kan mij daarbij helpen?

Vriendelijke groet,
Marianne
 

Bijlagen

  • 2021-05-11 rooster HM.xlsx
    12 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
laat vba het werk doen.
 

Bijlagen

  • 2021-05-11 rooster HM.xlsm
    25,1 KB · Weergaven: 38
Je kunt ook ALLE formules opslaan in een module. Die kun je gewoon opnemen met de MacroRecorder.

Daarna in geval van nood EEN klik op de knop en alle formules staan weer op hun plek...
 
In de bijlage van @emields zie ik geen formules staan en ook geen macro's. Ook is het bestand dusdanig beveiligd dat andere cellen (buiten A1:D20) niet kunnen worden ingevuld. Het is me dus niet duidelijk hoe ik dit moet toepassen in mijn originele document.
Ik heb uit het originele document een aantal cellen gekopieerd om mijn vraag te stellen en geen overbodige (privacy-gevoelige) informatie weer te geven.
Vanwege het gebruik door een minder ervaren Excel-gebruiker, wil ik het niet al te moeilijk maken ("Je moet macro's toestaan" wordt wellicht niet begrepen).
 
Voor D1:
Code:
=TEKST(A4;"d mmmm jjj")&" tot en met "&TEKST(ZOEKEN(2;1/(D4:D23<>"");C4:C23);"d mmmm jjjj")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan