Digitale postzegel printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Berichten
132
Ik weet niet zeker of ik mijn vraag hier kan plaatsen.
Maar ik denk toch dat ik problemen heb met de software voor het printen van de digitale postzegel van Post.nl met een DYMO label printer.
De printer werkt goed in andere programma's en uit zijn eigen programma (software) maar niet vanaf de site van Post.nl om een digitale postzegel af te drukken.
De foutmelding die ik van Post.nl krijg is dat hij de DYMO printer niet herkent.
Ik heb contact gezocht met Post.nl maar helaas dat lukt met geen mogelijkheid.
Daarnaast heb ik gegoogeld naar dit probleem, en ben er achter gekomen dat ik niet de enige ben met het probleem, maar heb daar tussen ook niet het goede antwoord gevonden.
Dus mijn hoop is nu dat ik hier wel een oplossing kan krijgen voor dit probleem

Groeten
Johan
 
Er staan wel oplossingen genoemd, kies degene voor jouw situatie:

https://ruut1.blogspot.com/2017/10/postnl-ziet-geen-dymo-labelwriter-450.html

  • Opera of Firefox als browser gebruiken zou wel werken.
    Deze aanpassing doen in het programma:
  • De oplossing die bij mij werkte is de volgende. Ga met verkenner naar de map 'C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Label Software' en open daar het bestand DYMO.DLS.Printing.Host.exe Er wordt nu een programma opgestart. Klik het nieuwe icoontje van de Labelwriter software in de systemtray aan en klik vervolgens op Configureren en vink 'Een poort gebruiken' aan. Herhaal de stap om op het icoontje te klikken en selecteer nu de optie diagnose. Dit werkt bij mij perfect (na lang zoeken/deinstalleren installeren register veranderen ed) Ik moet dit wel elke keer uitvoeren als ik een digitale postzegel wil printen.
  • Iets wat er op lijkt:
    Na een nieuwe Windows 10 installatie wilde ik uiteraard ook mijn Dymo Labelprinter 450 weer in gebruik nemen om digitale postzegels te kunnen printen.
    [FONT=&amp]Hiertoe heb ik allereerst de meest recente versie (8.7.3) van het programma gedownload via http://www.dymo.com/nl-NL/dymo-label-software-v873-windows--1006#[/FONT]

    Na installatie werkte mijn labelprinter keurig maar helaas kon ik geen digitale postzegel afdrukken vanaf de PostNL website.

    Gelukkig kwam ik op deze site de oplossing tegen die voor mij goed werkt en ook na een herstart of het afsluiten van de computer blijft functioneren.

    Ga naar de map 'C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Label Software'

    Ga naar het bestand 'DYMO.DLS.Printing.Host.exe' en dubbelklik hierop. Let op! Dit bestand kon ik niet vinden in een oudere versie van de Dymo Label software. Zorg er dus voor dat je de meest recente versie gebruikt!

    Dit programma installeert zich rechtsonder in beeld in de 'Systemtray' (bereikbaar via het ^ teken). Selecteer daar aansluitend het Dymo pictogram en klik op 'Configureren'.

    Plaats een vinkje in het vakje bij 'Eén poort gebruiken' en controleer of daarnaast de getallenreeks 41951 zichtbaar is. Klik daarna op 'OK'

    Hierna zou het printen van een postzegel vlekkeloos dienen te werken.
 
Laatst bewerkt:
Beste Johan, graag hier antwoorden en niet via de PB.

Vertel je dat hier in je eigen woorden want het stond niet zo gedetailleerd in jouw topic start waar ik het mee moest doen....:eek:
 
Fout bij afdrukken
Er is een probleem opgetreden bij het afdrukken van een zegel. Het afdrukken is afgebroken.Er is geen Labelwriter printer gevonden. De zegel is niet van uw saldo afgeschreven.

Dit is de fout melding die ik krijg.

Ik heb op internet gezocht en ben inderdaad tegengekomen wat je mij antwoorden maar met geen van al die tips wordt het probleem opgelost
 
Het is voor de helpers wel handig om te weten welke tips dat zijn, dan hoeven we die niet meer te noemen, ik heb er blijkbaar al 2 teveel genoemd maar heb geen idee welke andere tips ook niet werken die je al getest hebt.
En soms hangt het ook af hoe een tip getest is, er zit ook een factor ervaring en interpretatie bij.
 
Andere tips die ik gehad heb zijn:

Dymo printer volledig verwijderen en opnieuw met de laatste software instaleren. Hielp niet

Internet explorer gebruiken ipv Edge. Dat werkte voor een tijd terug nog wel maar nu dus ook niet meer.

Dymo om hulp vragen, heb ik gedaan maar die verwijzen me naar Post.nl. En dan loop je tegen de muur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan