Rendering en glitches

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste lezer.

Ik heb een nieuwe (oude) videokaart: AMD Radeon RX480. Sinds de installatie glitchen veel video's bij het afspelen. En in Powerdirector 10 moet hij ineens renderen om de seconde om een filmpje af te spelen in de tijdlijn. Wat kan dit zijn?
Windows 10 sinds kort (na dit probleem).
 
Wordt de kaart te warm agv te weinig koeling?
Kan de voeding het aan? Ruim genoeg of krapjes?
 
Te warm? Hij heeft z'n eigen koeling..
Voeding? Hoe check ik dat?
Ruim? Nee, hij zit inderdaad krap in de kast. Kan dat het probleem zijn?

MODEDIT: Quoten is niet nodig indien je direct op voorgaande reactie reageert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook een eigen koeling kan te krap zijn. Is de temperatuur uit te lezen of voorzichtig.... hoe warm/heet voelt ie aan?

Welke voeding merk/type heb je en welk moederbord & CPU heb je ook merkt en type.
Heb je nog meer hardware in je systeem?
Wellicht is er dan een schatting te maken hoe zwaar jouw voeding moet zijn qua minimaal soepel te leveren vermogen.
 
Ik waardeer je gerichte vragen en expertise enorm. Maar ik ben niet handig, dus misschien geef ik onjuiste antwoorden.

Het is een ASUS moederbord uit 2011. Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz. 64-bits besturingssysteem, x64-processor. DirectX12.
Hardware: diverse harde schijven en 8GB ram (wat tot dusver beter heeft gewerkt dan wat 'ie nu doet).
De koeler of ventilator of wat het ook is voelt het warmst aan, maar niks schokkends vind ik. De videokaart zelf nauwelijks warm.

MODEDIT: Quoten is niet nodig indien je direct op voorgaande reactie reageert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat de videokaart amper warm aanvoelt lijkt positief.
Kun je nog de specificaties of iig merk en type v/d voeding te weten komen? Vaak zit er een plaatje op. Maak en vervolgens plaats desnoods een foto ervan hier op het forum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij weinig koeling zouden de ventilatoren op de kaart hard gaan draaien, dus dat is het probleem hier niet maar als lucht almaar in de kast blijft, dan ontstaat daarin een oven effect. Daar is een kast ventilator voor. Een luchttunnel tussen de zijkant van een kast en de processor ventilator zal ook voldoende koele lucht aanzuigen.

Is de juiste driver wel geïnstalleerd en zie je dat als pictogram zonder uitroepteken in Apparaatbeheer?

Zit het extra stroomkabeltje nog op de kaart aangesloten?

Doe eens een stress test van het video geheugen. Bijvoorbeeld hiermee: http://mikelab.kiev.ua/index_en.php?page=PROGRAMS/vmt_en
 
Overigens zijn merk, type en vermogen van de voeding niet in Speccy terug te vinden.
Om dat te achterhalen moet je een zij-paneel ( meestal het linker van voren gezien ) verwijderen om de sticker te kunnen zien waarop dat vermeld staat.
Zoals hierboven reeds aangegeven, de ventilator aan de achterkant moet draaien, evenals die aan de voorzijde, anders wordt de boel in de kast te heet.
 
Powerdirector 10 is al een redelijk oude versie.
Welke videokaart had je hiervoor?
Juiste drivers geinstalleerd voor deze kaart? Niet de standaard win 10 drivers.
Mij is bekend dat PD niet echt lekker samenwerkt met amd gpu's. Nvidia werkt wat soepeler.
Staat je hardware acceleratie aan in PD.
Aan je systeeminfo ligt het iig niet, hoewel ik voor video bewerking wel minimaal 16GB preferereer.
Overigens is het vrij normaal dat bij de 1e keer afspelen via de tijdlijn dat de video gerenderd moet worden, daarna zou het vlotter moeten gaan.
De gekozen resolutie van het voorbeeld moet ook niet te hoog staan, aangezien deze amd het blijkbaar mogelijk niet goed aankan.
Daarvoor moet je echt een wat duurdere kaart voor nemen, zoals de gtx9XX of de gtx10xx(behalve de gtx1030) van nvidia.

Btw, ik heb versie 13, die in het begin ook niet lekker werkte onder windows 10, werkt nu prima na de updates van cyberlink.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan