Logo scherper maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariecade

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2019
Berichten
146
Hallo,

Ik heb een logo van een speeltuinvereniging maar deze oogt niet erg scherp.

Is er een manier om deze scherper te maken binnen Photoshop of is het handiger om het logo opnieuw te laten maken door iemand die veel beter is in Photoshop dan ondergetekende .... :)

speelvlucht.gif

Groeten,

Arie
 
500×244 pixels en 72 dpi....daar is eigenlijk niets fraais van te maken, het zal altijd 'hakkelig' en onscherp blijven, bovendien is het een .gif, dus niet schaalbaar zonder verlies.

Inderdaad beter een nieuwe (laten) maken.
 
Als je Photoshop hebt, heb je wellicht ook de Suite, en dan heb je ook Illustrator. Daarmee kun je een afbeelding laten tracen en omzetten naar Vector. Vermoedelijk moet er dan nog een hoop bijgewerkt worden, maar dan heb je daarna een schaalbare afbeelding die je voor meer dingen kan gebruiken. Eventueel kun je, voordat je gaat tracen, de afbeelding eerst vergroten (kan met verschillende pakketten, maar uiteraard ook met Photoshop) zodat de lijnen wat beter te zien zijn bij het tracen. En je kunt alvast wat overbodige lijnen/punten verwijderen.
 
Ik denk dat je hier weinig mee kan. Het is een clipart die bovendien geen vector zal zijn. (Doet mij denken aan de CorelDraw library van vroeger ;) ).
 
Het is inderdaad een oud logo dus CorelDraw zou zo maar kunnen ........ ;)

Ik heb wel Photoshop en Illustrator tot mijn beschikking maar zoals gezegd, ik kan daar niet zoveel mee :cool:

Ik zal eens in de 'tracen' induiken, wie weet leer ik nog wat maar zal vast de penningmeester waarschuwen dat we het logo waarschijnlijk opnieuw moeten laten maken in eps of iets dergelijks.
 
Hallo ariecade.
Ik heb een svg en een png voor je gemaakt.
Deze moet je zelf nog wel even inkleuren.
 

Bijlagen

  • speeltuin.PNG
    speeltuin.PNG
    96,5 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Bij deze de svg bestanden zodat je zelf de afmeting kan bepalen.
 

Bijlagen

  • Speelvlucht.zip
    18,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Hoi Awc,

Super bedankt voor de afbeeldingen, ik ga hier van de week mee aan de slag of ik ze ingekleurd ga krijgen :thumb:

Groeten,

Arie
 
bestand ingekleurd

Hallo,

Ik heb voor jou al het bestand ingekleurd. Je hebt een .png met doorzichtige achtergrond en een .jpg
 

Bijlagen

  • ingekleurd.jpg
    ingekleurd.jpg
    447,8 KB · Weergaven: 30
  • ingekleurd.png
    ingekleurd.png
    203,1 KB · Weergaven: 30
Nogmaals super bedankt voor het aanpassen van het logo :thumb:
 
Da’s dan een leercurve van 0,0001. Wellicht beter om de naam HelpMij te veranderen in “WieMaaktUmHetSnelst” :).
 
Ik moet zeggen, als het resultaat is waar TS mee uit de voeten kan prima, maar als je de letters bekijkt lijkt het een ander lettertype en er zijn hier en daar wat details verdwenen, maar goed, het is beter werkbaar als het origineel.
 
Ik moet OctaFish gelijk geven, de leercurve was niet al te hoog ...........:d:d

Maar het is wel enorm gewaardeerd dat het logo nu een stuk beter / scherper eruit ziet dan hiervoor :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan