• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voetbalpool EK 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt me een beetje tegen dat bij het 19e bericht pas deze pool in Excel wordt benoemd.
Het is dan ook een excel-forum, geen voetbalforum.
Bovendien lijkt het enthousiasme (hier in België alvast) voorlopig nog tegen te vallen.
Dus vergeleken met de vorige edities (waar Nederland wel in meespeelde), hoe zit het met de downloads ?

Vorige edities waren hier meerdere poules actief, ook door mezelf, maar zoals je aangeeft, je offert er (teveel van) je avonduren aan op.

Maar goed, hopelijk kan iemand anders die misschien minder bevooroordeeld is zijn of haar ervaring delen met de excel-pool.
Ik vond het eerder een gewone/terechte vraag naar gebruikerservaring, geen kritiek.
 
Mijn reactie dat het tegen valt was vooral als kritiek op mezelf en met een knipoog bedoeld. Had het er misschien bij moeten zetten. En tsja, als een maker zijn eigen pool gaat reviewen is die review toch niet veel waard.

Wat betreft de downloads merk in inderdaad dat er vanuit het Belgische kamp voorlopig minder enthousiasme is dan voorgaande edities maar door Nederland weer mee doet wordt dat wel een beetje gecompenseerd. Zo ie zo is er bij een EK altijd al minder enthousiasme.

En zoals je zegt, stiekem gaan er best veel uren in zitten en het is dan ook echt een commitment die maakt. Zeker als je er een vergoeding ( hoe symbolisch die ook is) voor vraagt. Dan moet het gewoon werken en kan je de gebruikers niet in de steek laten.
 
Hallo allen,

Ik heb op zich de poule uit 2010 zo aangepast dat hij voor het ek 2021 zou moeten werken (behalve de vlaggen) maar ik heb een denkfout gemaakt bij de berekening van de 4 beste nummers 3. Op basis van Rank zijn de 4 beste er wel uit te halen. Maar hoe koppel je ze dan aan de juiste teams in het vervolg? 1B vs 3ADEF en 1C vs 3DEF en 1E vs 3ABC en 1F vs ABCD. Op basis van de ranking van de 4 beste nummers 3 zijn er 15 verschillende opties. (als de 4 beste 3's uit A B C en D komen dan 1B vs 3A, 1C vs 3D, 1E vs 3B en 1F vs 3C)

Maar hoe zet ik dat om in een gemakkelijke formule? (ik kan natuurlijk met =Als.VOORWAARDEN werken maar dat lijkt me nogal lang en omslachtig) Bestaat er bijvoorbeeld een formule die kijkt of de waarden in een range op meerdere cellen aan voorwaarden voldoet? (dus als cel X1:X4 bevat de waarden A B C en D dan...)

Groet Mark
 
Hoi Dirk,

In de bijlage de pagina die de berekening zou moeten gaan doen. Kolom AS26 tm AS31 zouden de waarden 3DEF, 3ADEF, 3ABC of 3ABCD moeten weergeven afhankelijk van de matrix bovenin. Mijn ALS.VOORWAARDEN werkt zoals je ziet niet goed omdat volgens de door mij gebruikte logica nr 5 van de beste 3 toch doorgaat.

Ben erg benieuwd of hier een eenvoudige oplossing voor is.
 

Bijlagen

  • berekening nummers 3.xlsb
    15,2 KB · Weergaven: 46
Ek 2021

Hallo Mark,

Ik ga er vanuit dat de ranking in de kolommen AN26:AP31 juist is. Vanaf BK26 heb ik mijn uitwerking in je bestand gezet. Het vervolg is voor jou.

Groet

Dirk
 

Bijlagen

  • berekening nummers 3.xlsb
    16,7 KB · Weergaven: 35
Ek 2021

Hallo Mark,

Oke, dat is mooi. Maar heb je wel altijd de juiste derde plaats bepaald. Dat is ook geen eenvoudige sinecure. Wedden?

Kennelijk wil je het hele bestand niet op het forum zetten, snap ik. Stuur anders even een PB bericht.

groet

Dirk
 
Hele bestand is geen probleem, hier is het. Ik moest nog een en ander aanpassen want er zaten al gebruikers in. Ik heb het wk2010 wat elders op dit (of een ander forum) is gedeeld gebruikt en die had ik in 2014 al omgebouwd om geschikt te maken. Toen lukte mij het echter niet om iets met de vlaggen te doen (ik begrijp excel maar VBA... :eek:) En toen kwam voor dit jaar het gedoe met de nummers drie en 6 in plaats van 8 poules er ook nog eens bij. Het is niet een chique oplossing maar het werkt voor mij voldoende. Een ieder die verder kan helpen met de macro's stabieler te maken (die ik dus niet geschreven heb en ook niet begrijp) is welkom.
 

Bijlagen

  • EK2021_Invulblad (met macro's).xls
    1,3 MB · Weergaven: 64
  • EK 2021.xls
    1,7 MB · Weergaven: 65
Ek 2020

Beste,

Ik maak al 20 jaar de competitie die gehouden wordt bij Het Sluisse Voetbalspel
Tezamen met de organisator Johan doen we dit voor EK en WK
Om de 2 jaar zijn er minstens 60 deelnemers
Om de 2 jaar moet ik de bestandjes aanpassen waarvoor ik gratis deelneem aan hun competitie

In bijlage een deel van het bastandje waar je een heel eind mee kan opschieten, ook de 4 beste 3e
Het volledige bestand bevat:
Reglement
Nieuwsbrief
Groepsfase
Berekening groepsfase
Knock-outfase
Invulblad 1e Ronde
Controle 1e Ronde
Invulblad 2e Ronde
Controle 2e Ronde
Uitslag 1e en 2e Ronde
Prijzenverdeling
Gegevens
e-mailadressen
 

Bijlagen

  • EK 2020 (Danny147).xlsx
    96,6 KB · Weergaven: 77
Ek 2021

Hallo Mark,

Bedankt voor je bestanden. In je bestanden zitten nog allerlei kenmerken van het WK 2010. Dat is jammer. B.v. teksten, maar ook zaken uit het reglement van 2010 (FIFA) die nu bij de UEFA niet aanwezig zijn of anders zijn. Ik krijg b.v. de melding bij een bepaalde uitslagen en gelijk eindigen van teams dat er geloot gaat worden. Dat is nu niet zo en dus onjuist. Er wordt nooit geloot. Een beetje jammer. Ik zie veel meldingen als #N/B en #WAARDE. Dat gaat dus niet goed.

Groet

Dirk
 
Ek 2021

Hallo Danny,

Voor de juiste winnaar van de poule en de nummers 2, 3 en 4 maak je het wel heel bont door simpel een waarde 1, 2, 3, of een 4 optellen bij de wedstrijdpunten, doelsaldo enz. Hierdoor ontstaat er altijd een rangorde en eindigen er bij jou nooit teams gelijk en dat is natuurlijk niet de werkelijkheid. De rangschikking bij jouw uitslagen klopt van geen kant en geeft de deelnemer dus onjuiste informatie. Jammer.

Groet

Dirk
 
Beste dirktimm,

Je hebt een punt hier
Dit is gedaan op vraag van de organisator om de foutmelding weg te werken in kolom AF:AO en AY:BH
De kans dat er ploegen gelijk spelen is groot maar dat ze evenveel doelpunten maken en tegen krijgen is dan zeer klein
Op die 20 jaar hebben wij nog nooit problemen gehad
Indien dit het geval zou zijn dan handmatig de ploegen invullen :)

Iemand afbreken is gemakkelijk op dit Forum
Beter wat respect tonen voor de mensen die willen helpen of geholpen willen worden
Je kon ook de vraag stellen waarom dit is gedaan en had je het antwoord gekregen
Mensen die denken dat ze alles weten horen niet thuis op dit Forum
Ik probeer mensen al 14 jaar op dit Forum te helpen en ook nog wat bij te leren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan