visual studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

troykz

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
61
hallo,

zou iemand kunnen helpen :)

ik zoek een code om in een textbox een getal te typen, en zodra ik op zoek klik, hij zoekt in bepaalde map naar dat getal en opent.
dit is voor microsoft visual studio 2019.
 
Welke taal in Visual Studio?
Hoe heet het bestand dat je dan wilt openen?
 
is een cs bestand :)
bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen antwoord op de vraag.
Alles dat je maakt in Visual Studio wordt opgeslagen in een sln (solution) bestand.
 
Dat wilde ik inderdaad weten.
En wat moet er dan worden gezocht als je een getal intikt?
En wat moet er dan gebeuren als hetgeen je zoekt is gevonden?
 
ik heb excel bestanden dat een getal als naam bevat in een folder, deze zouden moeten gezocht worden en geopend.
 
Laatst bewerkt:
Dus als voorbeeld een Excel document met als naam abc123def.xlsx ?
Heb je een speciale reden om dat in Visual Studio te willen doen en niet gewoon in Excel VBA?
 
Laatst bewerkt:
ja is voor meerder personen, lijkt me makkelijker om dit zo te doen :)
 
Die personen hebben dus allen de beschikking over Excel en zou ik het gewoon in Excel VBA maken.
Dat is een stuk makkelijker en ben je compleet onafhankelijk van alle randvoorwaarden zoals een juiste versie van DotNet en dat soort dingen.
 
snap ik :) , maar de bedoeling is om het programma nog een beetje uit te breiden.
 
Die personen hebben dus allen de beschikking over Excel en zou ik het gewoon in Excel VBA maken.
Dat is een stuk makkelijker en ben je compleet onafhankelijk van alle randvoorwaarden zoals een juiste versie van DotNet en dat soort dingen.

Het hangt er denk ik ook van af welke usecases de TS voor de "app" heeft en welke features hij nog wenst toe te voegen. Een standalone app zou bijvoorbeeld ook op een computer waar geen Excel op geïnstalleerd is gebruikt kunnen worden (bijvoorbeeld in combinatie met een online Excel viewer of enkel voor het zoeken van het bestand). Heb zelf verder niet echt ervaring met VBA, dus wellicht dat je gelijk hebt dat het hier een goede keuze zou zijn. Maar afgaande op de voorbeelden die ik online zie, kan je in VB/C# .NET nettere code schrijven.

@TS: ik heb je een klein voorbeeld gemaakt van een standalone applicatie (wel in C#, gebruik zelf nooit VB.NET). Je kunt de code via de volgende link downloaden: https://drive.google.com/file/d/1IuoZ25vYoIn0kpxyAIsC6ms34IJhhAyq/view?usp=sharing

edit: in het WinForms project vind je een appsettings.json bestand met daarin de gebruikte configuratie (in welke directory gezocht moet worden, welke extensies er voor het zoeken gebruikt moeten worden en of er ook in subdirectories gezocht moeten worden)

Als je vragen hebt hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan.
Wijzig dan:
FileIO.SearchOption.SearchTopLevelOnly

In:
FileIO.SearchOption.SearchAllSubDirectories

Uiteraard moet je er dan ook voor zorgen dat het pad bekend is bij het openen van een document.


NB:
Gebruik niet de Quote knop als je direct op het voorgaande bericht reageert.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe versie voor je gemaakt waarin ook subfolders worden gebruikt.
De Ververs knop is komen te vervallen en de Listbox is vervangen door een ListView.
Dubbelklik op een documentnaam om deze in Excel te openen.
Bekijk bijlage Troykz.zip

Troykz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan