• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klaverjassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Huib,

Sylvester zal je niet in de steek laten. Als ik al met iets kan helpen dan gooi je het maar op tafel :d

Met vriendelijke groeten,

Rikja
 
Ik snap er niets meer van Sylvester en Rikja,

Ik ben mij nergens van bewust, graag een reactie, hoe deze ook mag zijn.
Volgens mij zijn we volwassen mannen.

Groet, Huib
 
Hallo Huib,

Ik weet niet waar je op doelt in je vorig bericht. Mogelijk is Sylverster belet (of ziek?) en kan hij op dit ogenblik niet helpen.
Ik wil wel helpen, hoor... Als je de huidige problemen met je Excel-bestandje voor mij nog even op een rijtje zet, geen probleem.

Groeten,

Rikja
 
Ja je hebt gelijk Rikja

Maar ik maak graag gebruik van je aanbod.
Ik wil Ton weer zo snelmogelijk aan het schrijven krijgen.

In de bijlage zie je nog een opzetje als dat zou lukken dan is dat Heeel fijn.

Voor wat betreft jouw totaal overzicht zonder toetsen en bellen is fijn, maar ik kom dan ook nergens meer bij.

De lijst van de roem is prima als je de hoeveelheid roem eraf kan halen 20 en 50 lijkt mij voldoende als op deze knoppen een aantal keren kan tikken dan kan ik alle roem noteren die ik wil.

Als ik Klaverjas open dan is het invulblad kleiner dan het was.

Kun ook iets doen aan de namen van de spelers in het vakje met het driehoekje zijn de namen erg klein.

Hoop dat je mij kunt helpen

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • Verzamel-Staat.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 30
Hallo huib,

ik ben geen expert zoals Sylvester. daarom liefst duidelijk één vraag per keer, goed gedocumenteerd.

Vermoedelijk (bijna zeker) heb je ook een verkeerd voorbeeldbestand aangehangen bij je vorige post.

Kan je dat even rechtzetten, en zeker goed aangeven wat je wenst. We helpen je dan graag.

Groeten,

Rikja
 
Hallo VenA, voor SOMMIGEN kan het soms te zwaar volgen zijn.
Rikja

Lijkt het wel op ja. Wie zit er in een Excel forum te wachten op dramatische verhalen. Kwak het op facebook of weet ik veel waar.

@hvanweelden,
Je hebt een .xlsx als bestand geplaatst. Hierin kan geen code staan. Ook al durf je zelf niets aan te passen zorg er wel voor dat je bestanden met code opslaat als .xlsm of .xlsb. Anders moet je het steeds opnieuw invoeren:)
 
Beste Rikja,

Het bestand wat ik gezonden heb had ik ook in Word kunnen sturen het is zonder code.

Wat ik bedoel met dit bestand is dat ik dit heel graag aan de klaverjas-pda wil hangen.
Dus dat automatisch de getallen van de Pda in dit model komen.

Groet, Huib
 
Hallo Huib,

Sylvester heeft als laatste het bestand Copy of Klaverjas_PDA-sp 9.xlsm gestuurd met zijn laatste bericht.

Wat wil jij daar aan verbeterd zien? Probeer dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Dan kan ik je mogelijk helpen.

Groeten,

Rikja
 
Rikja,

Je wilt één ding tegelijk doen, dat is prima hoor ik heb alleen een aantal puntjes opgegeven om een indruk
te geven.

1 Voor wat betreft jouw totaal overzicht zonder toeters en bellen is fijn, maar ik kom dan ook nergens meer
bij. Bijvoorbeeld zie ik geen tabbladen meer

2 De lijst van de roem is erg groot je kunt met de toetsen 20 en 50 alle roem maken die je wilt.
Als de mogelijkheid blijft bestaan om alles op te tellen.

3 Als ik Klaverjas opend dan is het invulblad kleiner dan het was, kan het iets groter?

4 De namen van de spelers in het vakje met het driehoekje zijn erg klein.
kun je dat groter maken.

Beste Rikja doe het in je eigen tempo ik wil je beslist niet opjagen, Neem je tijd.

Groet, Huib
 
Hallo Huib,

Puntje 1: het bestand in volledig scherm weergeven, en dus zonder het lint, was een antwoord op je eerste post:
"Een tweede vraag is of het mogelijk is om de sheet precies passend op het tablet te krijgen. Dus zonder lint enz. "

Ik heb het full screen terug verwijderd, en dat brengt ons dan terug bij het laatste bestand van Sylvester.

Puntje 2: Lijst met knoppen in Roem verkleind, enkel 20 en 50 nog over. Lettertype groter gezet.

Puntje 3: Invulblad iets groter gezet, en lettertype groter gemaakt.

Puntje 4: De cellen van de spelers groter gemaakt en groter lettertype.
Het driehoekje zelf kan ik niet vergroten, als dit moet, dan moeten we op een heel andere manier gaan werken.

Bekijk het eens, en maak een foto van je scherm, voeg die toe samen met de commentaren in je volgend antwoord.

Groeten,

Rikja
 

Bijlagen

  • Copy of Klaverjas_PDA-sp 10.xlsm
    44,7 KB · Weergaven: 32
Hallo Rikja,

Als ik het bestand open dan zie je dat het beeld over het algemeen groter is.
Zodra ik de gelebalk weghaal(ik geef toestemming) dan gaat alles weer in de oude modes.

Is dit voldoende informatie?

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • Foto=1.jpg
    Foto=1.jpg
    260,9 KB · Weergaven: 39
  • Foto-2.jpg
    Foto-2.jpg
    271,8 KB · Weergaven: 30
Hallo Huib,

kan je het bijgevoegde bestand "Klaverjas_PDA-sp 11.xlsm" openen en één foto maken van het scherm terwijl de scherm "Wij" (of Zij) open is, en één foto met het scherm "Wij Roem" (of Zij Roem) open.

Veel informatie geef je wel niet. Kan je per punt meegeven of je tevreden bent, en of het geholpen heeft.

Om het lint te zien moest je dit eenmaal handmatig doen, maar ik heb nu de code zo aangepast dat hij het lint altijd weergeeft als je "het spel" opstart. Daardoor gaat het gebied voor de uitslagen natuurlijk weer kleiner worden.
We kunnen ook een knop voorzien waarmee je kan kiezen voor "met Lint" of "met volledig scherm"). aan jou de keuze.

Geef zo veel mogelijk commentaar. Vergeet niet dat ik met een totaal ander scherm werk, en met een andere versie van Excel. Ik heb dus enkel je foto's om de weergave zo passend mogelijk te maken.

Groeten, en goede nacht.

Rikja.
 

Bijlagen

  • Klaverjas_PDA-sp 11.xlsm
    45 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Hallo Rikja,

In de bijlage staan de fotos van de hele procedure (probeer zo volledig mogelijk te zijn)

Foto 1 geeft aan als ik de link open.
Foto 2 geeft aan als ik op de knop druk bewerking inschakelen.
Foto 3 geeft aan als ik op de knop druk Macro inschakelen.
Foto 4 is met roem.

Rikja, het beeld veranderd als ik "Macro" inschakel boven in de gele balk.

Als de roem layout netjes aansluit zou dat mooi staan dat geld ook voor de punten teller.



Ik hoop dat het duidelijk is, als het niet zo is zeg het gerust.

Groet, Huib.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    209,5 KB · Weergaven: 33
  • 2.jpg
    2.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 46
  • 3.jpg
    3.jpg
    232,4 KB · Weergaven: 28
  • 4.jpg
    4.jpg
    213,8 KB · Weergaven: 29
Goede morgen (oeps, het is al bijna middag) Huib,

Wil je de beveiligingswaarschuwing van Excel uitschakelen? Dan ga je bij het opstarten onmiddellijk naar de toestand als in foto 3.

Dit geldt dan wel voor alle Excel-bestanden die je opent, enige voorzichtigheid moet je dan wel aan de dag leggen. Of je kan de beveiliging terug inschakelen na het kaarten.

Hoe schakel je de beveiliging uit:

Open Microsoft Office Excel.
Klik op het tabblad Bestand.
Selecteer Opties in de lijst.
Selecteer Vertrouwenscentrum in het venster Opties voor Excel.
Klik op de knop Instellingen voor het vertrouwenscentrum...
Selecteer Instellingen voor macro's in het venster Vertrouwenscentrum.
Schakel de optie Alle macro's inschakelen Aan.
Klik op OK en Start Excel opnieuw op.

Als je dit uitvoert, dan komen de meldingen in foto 1 en 2 niet meer tevoorschijn.

Ik probeer intussen de code te doorgronden om die Userforms beter te plaatsen.

Graag uitleg over de werking van het punten tellen. Is daar alles mee in orde ????

Groeten,

Rikja
 
kijk eens of dit tot nu toe werkt : ik ben benieuwd of het zoemen van het hoofd blad werkt. en of de instellingen bewaard blijven ( na opslaan )
 

Bijlagen

  • Copy of Klaverjas_PDA-sp 9(Rikja) 2.xlsm
    54,9 KB · Weergaven: 21
Hallo Sylvester,

blij je terug te zien. We waren al een beetje ongerust dat je een beestje te pakken had (of het beestje jou).
Hoop dat alles goed gaat met je.

Ik heb nog (binnen mijn mogelijkheden) wat zitten aanmodderen voor het kaartclubje.
Ik heb (in v.10) de Userform "Roem" aangepast op vraag van Huib.
Dat werkt wel, maar ik denk dat het beter is de totaal score in het venster te tonen in plaats van score+score+score......
Bij +420 punten ga je nu al 20+50+50+50+50+50+50+50+50 in het scherm zien staan, niet echt duidelijk hé...

Je zoomknop werkt hier bij mij prima. Daardoor kan er een heel deel code ge-elimineerd worden, niet.
Je zoomknop blijft wel in alle werkbladen actief, dat kan verwarrend worden !!

Ik wacht voorlopig af, het is jou project :D
Als ik iets kan doen om te helpen dan hoor ik het wel.

Groeten,

rikja
 
Laatst bewerkt:
in de roem is het voordeel van de + in beeld dat je met de clear knop alleen de laatste fout ingevulde room weg haalt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Dat laatste had ik ook begrepen. En bij een knoppenspel zoals jij het eerst had voorgesteld (met 6 knoppen) was dit geheel duidelijk en overzichtelijk.
Maar bij de opstelling van maar 2 knoppen (20 & 50) zie je door het bos de bomen niet meer, vrees ik....
Nu ja, het was een vraag van Huib, mogelijk ziet hij ook in dat de oude weergave beter was (is)....

Groeten,

Rikja
 
Rikja,

Sorry ik moest even weg, maar zie weer twee berichten staan.

Ik heb je opdrachten uitgevoerd en alles werk zoals je gezegd hebt.

Het laatste bestand is geweldig, Ik heb het invulblad vergroot zo mag het wat mij betref blijven staan.
Het cijfer paneel heb ik niets aan gedaan (dat word zo geopend) zie foto

Het invullen gaat perfect ook met de roem,TOP, :thumb:

Wil je meer willen weten ik ben thuis!

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • 10.jpg
    10.jpg
    217,2 KB · Weergaven: 20
Sorry wat informatie gemist,

Fijn Sylvester dat je er weer bent.

Ik had mij vanalles in het hoofd gehaald maar blij je weer te zien.

Groet, Huib
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan