• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klaverjassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Sylvester,

Het komt er steeds meer gelikter uit te zien. Door het iets smaller te maken zoals je gedaan hebt is het misschien
mogelijk om de knoppen "opslaan en afsluiten" er in de lengte naast te zetten. Alles staat dan op 1 tabblad.
We moeten dan nog wel even kijken of het geheel niet te klein word.

Als het zo blijft zoals het dan is dan ben ik dik tevreden!

Wat ik hierna nog graag zou willen is alleen maar luxe.

Maar ik waag het erop. Al eerder stuurde ik Rikja een verzamelstaat deze hangt hier als foto bestand aan.
Dit zou dan het tweede tabblad moeten zijn(maak jij natuurlijk zelf uit) Uiteraart maak jij je eigen layout, Dit is alleen maar een voorbeeldje

Nogmaals Sylvester en Rikja het is een verzoek en het blijft een luxe.

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • 12.jpg
    12.jpg
    222 KB · Weergaven: 50
  • Verzamelstaat.jpg
    Verzamelstaat.jpg
    174,3 KB · Weergaven: 53
huib, het zou makkelijk zijn als je dat bestandje met dat overzicht in excel opstuurd. dat scheel weer tik werk.

ps ik zou dat oplsaan en afsluiten niet in beeld houden. maar juist er onder doen.

in de volgende versie zal ik zorgen dat die opslaan ed onzichtbaar wordt zodra je punten of score invult.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Je moet zeker doen wat jou het beste lijkt.

Het bestandje hangt hier aan.

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • Verzamel-Staat (1).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 59
Hallo Huib,
Als je de score van de roem gaat berekenen, hoeveel roemen tel je dan maximaal bij elkaar per 8 slagen/spel?
Ik wil een optelvenstertje maken, hoeveel regels moeten daar dan in passen?
20+20=2 regels, 20+70+50+200+100=5regels?
 
Laatst bewerkt:
hallo alpha, houd je er rekening mee dat het voor slecht zienden bedoeld is?

en ik dacht dat in post 107 de roem opgelost was.
 
Oeps!! Sylvester,

Ik denk dat ik het niet snap, maar doe een poging.
Op het invulblad wordt de roem genoteerd per koppel b.v. Huib en Piet.
De eindstand van de partij roem+de behaalde punten(stel 1700 punten en 200 roem dat is dan 1900 punten voor ieder.
Huib en Piet.

In de verzamelstaat staat dan de totale uitslag van het eerste spel. Zowel bij Huib als bij Piet.

Ik denk dat ik er helemaal naast zit.

Groet Huib.

ps ik krijg nag steeds geen oproep, ik heb mij opnieuw aangemeld en bij opties (notificatie) aangevinkt dat ik e-mail berichten wil ontvangen maar dat vinkje verdwijnt weer.
 
Ja Sylvester,

Telkens als jij iets postte dan kreeg ik een seintje op mijn Mobiel (hotmail)

Groet, Huib
 
@huib
Zou naar de vraag in bericht#124 willen kijken, alvast bedankt.
 
Beste Alphamax,

Sorry maar Fijn dat je ook meekijkt, Helaas heb ik alle namen door elkaar gehaald,
Ik dacht post te krijgen van Sylvester maar was van jou.

Sorry erg knullig van mij. Maar wil je zo vriendelijk zijn de voor mij onbegrijpelijke vragen.
dit even te kortsluiten met Sylvester.

Dank voor het begrip,

Huib
 
@huib
Het is een vraag over het spel, niet over excel.

In dit filmpje, zie https://www.youtube.com/watch?v=etxjRemiLV8, is er 2 keer een bonus/roem.
Als jullie 1spel=8slagen spelen en daarna de punten tellen, hoeveel bonussen/roemen zitten er dan maximaal in?
Ik verwacht dat het er meestal 1 of 2 bonus/roem zijn, maar soms ook meer.
Hoeveel meer?
 
Laatst bewerkt:
Beste Aphamax,

Helaas begrijp ik niet wat je met bonusroem bedoeld.
Die term ken ik niet.

De roem die je kunt halen bij acht slagen = 200 bij 4 boeren, 100 bij 4 azen, 100 bij 4 vrouwen, 100 bij 4 koningen,Daarnast
bij 4 Tienen ook 100 roem. dat is de laatste. Daarnaast kun je nog een mars spelen 100 roem, 20 roem de bruid, vijtig roem,
en 70 Roem

Je zlt wel snappen dat dit nooit voorkomt bij 8 slagen Maar........... het is mogelijk net als de lotto winnen.

Groet, Huib
 
Geachte Forumleden.

Geachte forumleden,

Wij zijn al een tijdje lid van dit Forum, heel fijn om terecht te kunnen met onze problemen.
met Excel.
Een vraag uitzetten op het forum is geen probleem er komen altijd wel reacties om te helpen
en dat is natuurlijk ook heel fijn.
De start is meestal prettig. Soms is er één persoon behulpzaam maar meestal meer.
Het geeft mij de indruk dat de mensen die met de vraag de meeste ervaring hebben er
induiken, maar het vooral ook leuk vinden, op dat specifieke gebied te kunnen helpen.

Meestal gaat het goed totdat er iemand inbreekt met een opmerking die totaal niets te maken heeft met het onderwerp of soms wel, maar dan is vaak de woordkeuze niet mals.
Het zijn mensen waar ik nooit iets van gezien of gehoord heb, ook niet in het begin van
mijn vraag om hulp. Meestal begrijp ik de vraag dan ook niet want het gaat meestal over wat er wel
of niet gebeurd is in het verleden. Waarvan men meent dit over de hoofden van de Forumgebruiker uit te moeten strooien.

Wat zijn de reacties en de gevolgen hiervan voor de vraagsteller.

1 Hij/Zij probeert ertussendoor te laveren.
2 Hij/Zij weet niet goed meer aan wie hij antwoord moet geven zonder dat de één of de ander boos wordt dat je zoiets doet.
3 Steeds meer mensen gaan zich ermee moeien
3 Door een verkeerde keuze te maken (de hulpvrager) in wie je beantwoordt, of een ander per ongelukte fout, raak je je echte
helpers kwijt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Het kan toch voor volwassen mensen niet zo moeilijk zijn elkaar te mijden. Dit prachtige forum
waar je zo veel mensen kunt helpen en JA waar jij jezelf voor hebt gekozen om met jouw kennis ons “de hulp vragende” te helpen.
Kom op mensen wees trots op je kennis en je intentie anderen te helpen.

Helaas niet iedereen kan met elkaar door één deur.
Maar met respect en af en toe zwijgen en niet elkaar opzoeken, dat moet stukken beter gaan.

Met vriendelijke groet,

Huib van Weelden
 
Ik zie in deze draad niets terug van je 'klachten', Huib.
Een openbaar forum is nu eenmaal openbaar: = toegankelijk voor eenieder.
Als jij slechts hulp wil van 1 persoon moet je gewoon een automatiseerder tegen betaling inschakelen.

Als vragen je niet duidelijk zijn kan dat erop duiden dat je zelf onvoldoende kennis hebt van het systeem dat je wil automatiseren of van de hulpmiddelen (Excel, VBA) waarmee je dat kunt doen.
 
Een duidelijk antwoord snb,

Je geeft duidelijk weer dat je de draad niet ziet lopen, dat is zoals jij dat leest en dat is prima.
Ben het eens met je stelling dat het een openbaar forum is waar de gedragsregels zijn omschreven.

En wat je laatste opmerking betreft ook volledig gelijk. Dat is nu juist de reden dat ik blij ben met dit Forum.

Hartelijke Groet, Huib
 
Beste snb

Nog even terugkomend op jouw antwoord aan mij.
In eerste instantie schrok ik daarvan. Een Giga Honourable Senior Member.
Dat is voor mij iemand die zijn sporen en respect dik heeft verdiend.
Mijn respect en jaloezie heb je zeer zeker en zal mij ook als zodanig uiten.

Een Giga Honourable Senior Member heeft naast respect ook een grote verantwoordelijkheid.
Immers zijn mening en antwoorden zijn toonzettend voor veel forum gebruikers.
Anders gezegd, het is een soort van evangelie voor de gemeente.

Het antwoord wat je mij geeft op mijn schrijven daar zal ik het mee moeten doen.
De eerste regel was voldoende geweest, de rest waren aannames en hadden geen betrekking op mijn verhaal. Jammer dergelijke aannames zorgen voor een bepaalde toon zetten, mijns inziens nergens voor nodig.

Natuurlijk ga ik ervan uit dat je alles goed hebt gelezen inclusief de berichten die eventueel verwijderd zijn.
Maar toch blijf ik hopen dat je een steekje hebt laten vallen.
Ik neem aan dat wanneer een persoon met TROL wordt aangeduid dat je dat verwerpt. Het doet mij denken aan woorden, die ik niet uitspreek, maar zoals vroeger soms de mensen genoemd werden met een donkere huidskleur of mensen genoemd worden die samenwonen van hetzelfde geslacht. Deze woorden en het gebruikte woord TROL vind ik verwerpelijk en ongepast.
Dus blijf ik maar hopen dat je iets hebt gemist. En er een kortsluiting zit in het draadje (verhaal)

Misschien toch een reden om het juiste draadje neer te zetten


Met vriendelijke groet, Huib
 
Hallo Huib, je bent er vroeg bij zeg.

als ik nat ga dan moet het "aantal nat" bij mij verhoogd worden.
maar, als ik een pit haal moet dan het "aantal mars" bij mij of bij de tegenstanders verhoogd worden?

dit ivm de tabel die nog toegevoegd gaat worden.

ps ik heb vaak ook andere (ook leuke dingen) te doen dus als ik help gaat het niet zo snel. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Natuurlijk zijn er nog best veel andere dingen die het leven aangenaam maken.
Ik merk dat jij wat makkelijker omgaat met situaties op het forum.
Dat kan twee betekenissen hebben of je hebt een dikke huid of je leest het en dat is het.
Ik krijg er een onzeker gevoel van en weet mij dan maar moeilijk op te stellen.
Ik wil eigenlijk dat iedereen helpt en niet alleen ik denk ik, maar niet ten kostte van....

Antwoord op je vraag:

Als wij samen spelen en wij gaan nat en misschien wel meerdere keren dan krijgen wij'
jij en ik aan het eind van het spel alle nat gespeelde partijen. Bijvoorbeeld hebben wij 5 natten gespeeld in onze partij.
Je neemt die natten mee naar je volgende partij wat wil zeggen dat je in de nieuwe partij ook weer b.v. 6 natten kunt spelen.
Dan heb je die avond na twee partijen al 11 natten gespeeld. De punten en de roem worden genoteerd bij de tegenpartij.

Dat gaat het zelfde met de Marsen Het verschil is dat alle punten en roem "als wij samen spelen" ons toekomen in de punten telling.

Groet, Huib
 
Hallo Sylvester,

Nog even ter aanvulling.

Als wij een mars spelen dan gaan de punten en roem naar ons.
De notatie "Mars"komt bij de tegenstander terecht die moet moet de pot spekken.

Als wij nat spelen dan gaan de punten naar de Zij (de tegenstander) en wij krijgen Nat genoteerd

Groet, Huib
want Zij zijn zo "dom"geweest om ons dat te laten spelen.

Groet, Huib
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan