Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: foto's van sd kaart verwijderen werkt niet meer

Vraag is opgelost

foto's van sd kaart verwijderen werkt niet meer

hallo,
    Sinds ik een update van microsoft op mijn laptop heb gehad kan ik geen foto's meer verwijderen van mijn sd kaartje.
    Mijn sd kaart staat niet op slot en kan wel geformatteerd worden door de camera.

Iemand tips hoe ik dit weer op de oude manier kan doen?

alvast bedankt.

gr. Dirk

Senior Member krullenbol's avatar
    Wat gebeurt er dan precies? Zie je wel de foto’s, maar Explorer kan ze niet verwijderen?
    Welke melding krijg je dan?

Ik krijg geen melding maar normaal gesproken wanneer ik met de rechter muis knop klik krijg ik de mogelijkheid om te verwijderen. dit kan niet meer, wel kopiëren maar niet verwijderen. Ook met een klik op normaal rode kruis in de werkbalk werkt niet.

Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Is het niet iets van FAT 32 of NTFS. Kijk een rechtermuisknop en dan eigenschappen. Misschien moet je het in die richting zoeken.

Senior Member krullenbol's avatar
    Je hebt dan waarschijnlijk te weinig rechten, je bent wel ingelogd als een admin-user?
    Wellicht lukt het wel met Explorer++ of een andere alternative bestands beheerder.
    Laatst aangepast door krullenbol : 28 april 2021 om 21:25 Reden: typo

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Sowieso is het veel beter om de kaart te formatteren in de camera; ik zou hier geen tijd in steken. Oude manier? Verkeerde de manier .
    Gebruik de QUOTE knop alleen als je iets wit citeren.
    Op deze pagina kun je zien hoe je met TAGS werkt.

Mega Honourable Senior Member VDK_P's avatar
    Hallo

Eens kijken bij fabrikant van merkloze laptop of deze een driver heeft die compatibel is met ... ik vermoed w10 ??

Nu heb je zo goed als zeker een standaard driver , die niet alle functies ondersteund , of deze kaartlezer 100% herkend ...

Peter
    Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.
    Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
    Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.

Het ligt waarschijnlijk aan mijn sd kaart, wanneer ik het met een ander sd kaartje doe is er geen probleem.
    iedereen bedankt voor de tips.

gr. Dirk

Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Toppertje....

Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Wees wijs, en formatteer je kaart in de camera. Je wint er niks mee om de kaart in de computer te formatteren (geen tijd in ieder geval), en hij werkt betrouwbaarder. Lijkt mij een interessant pluspunt bij het fotograferen.

Ik formateer ook altijd mijn kaartje in de camera maar op de computer maak ik vaak al een voor selectie waardoor het handig is om alvast wat foto's weg te gooien.

Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Dan nog is het beter om te formatteren in de camera. Die voorselectie kun je ook maken door alleen de foto's naar de computer te kopiëren die je wilt hebben. De rest laat je natuurlijk gewoon staan. Wordt vanzelf weggeformatteerd. Niet klooien met een schijf waar de camera van afhankelijk is.
    Gebruik de QUOTE knop alleen als je iets wit citeren.
    Op deze pagina kun je zien hoe je met TAGS werkt.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business