Printer Canon PIXMA iP4300 bewegt niet meer bij opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Mijn printer Canon PIXMA iP4300 (die ik vrijdag nog gebruikt hebt) beweegt niet meer bij het opstarten.
Hij gaat gelijk in de knippermodus , dus open neer naar het groene en het oranje lampje.

Ook komt het icoontje niet rechtsbeneden in de systray.
Als ik de klep van de van de printer omhoog doe, zou normaal de unit met de inktpatronen gelijk naar het midden moeten glijden maar deze komt niet in beweging.

Als ik zoek op "helpmij" kom ik nog deze draad tegen , dus ik zou uit kunnen gaan van de printerkop ?
Maar als alles vast zit hoe kom er er dan bij....

Ik ben benieuwd naar jullie berichten... al vast hardstikke bedankt :thumb::thumb::thumb:
 
Mogge vandahl ,
Dank je wel voor het meedenken en opzoeken van dit filmpje.
Helaas er komt geen enkele beweging in de "printwagen" .
Hij blijft staan en knipperen.
Wel een tof filmpje he, hoe vinden ze het......
Helaas voor mij geen oplossing, maar nogmaals bedankt:)
 
https://nl.ifixit.com/Answers/View/59906/Ink+cartridge+carriage+will+not+move

Hier wordt voorgesteld om de printer uit te zetten, de stroom stekker er uit te trekken en dan de printwagen handmatig naar het midden te bewegen, te checken of de cartridges goed zitten en dan de stekker er weer in te doen, printer aan te zetten en kijk of de printwagen weer op gang komt.
Is dat niet zo, dat is wrs het motortje stuk of een v/d riemen stuk of de elektronica defect. Dit moet nl allemaal werken zonder dat de pc er aan zit.

Reparatie van zo een printer uit 2006-2009 zal wel heel lastig en duur worden als je dat zelf niet heel goedkoop op kunt lossen, dat zou nl de meest duurzame oplossing zijn.
 
Hallo

Printer van deze ouderdom ... , heeft ook zo goed als zeker altijd in het stopkontakt gezeten.

Voeding heeft dus dag en nacht aangestaan.

Kan dus defekt zijn ---> controleren met multimeter.

Als ik mij goed herinner zouden er 2 voedingsspanningen aanwezig moeten zijn 24V 32V.

Zal zo goed als zeker wel een filmpje van op youtube staan....

Kan ook echter ook een defekte printerkop zijn , waardoor toestel weigert te initialiseren , en dus niet opstart.

Geen idee wat zo'n printerkop kost , hou wel in het achterhoofd dat aandrijfriemen ,etc.... ook deze ouderdom hebben ...

Peter
 
Goedemiddag route99 en DK_P ,

Dank voor jullie reacties :thumb: en sorry dat ik niet eerder antwoorden, maar ik moest mijn aandacht even voor andere zaken gebruiken.

Ik heb julie tips gelezen , maar een oplossing heeft dat nog niet opgeleverd.

Vanmorgen weer bezig geweest , maar de inktwagen wil niet opstarten en blijft stil in de hoek staan.
Geen beweging en trouwens ook geen geluid alleen maar het knipperen van de aan en uitknop lichtjes.

Ik heb (met enige kracht ) de inktwagen naar het midden van de printer kunnen zetten en daarbij viel het mij op dat de inktpatronen ook niet meer oplichten bij het in en uithalen hiervan,

De printkop toch maar even voorzichtig gereinigd was niet vuil , en alles weer erin gezet.

Maar het eindresultaat is nog steeds dat de inktwagen niet beweegt en de inktpatronen niet meer oplichten bij het in en uithalen.

Je zou dus zeggen er is geen stroom meer op de printer behalve het knipperen.

Ja het is een oudje dus ik weet dat er eens een einde aan komt maar toch hoop ik nog een heel klein beetje ......:rolleyes:

Misschien nog een tip ?:D
 
Hoi Allemaal,

Ik ga deze draad afsluiten, en gun de printer de eeuwige rust.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan