word /excel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hassie54

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2014
Berichten
20
ik heb in word een sjabloon gemaakt die samenwerkt met een adressen bestand in excel (samenvoegen)
Ik wil dan de adressen printen via word. dat gaat allemaal goed.
Nu wil ik van ieder adres 2 x printen, dus bijvoorbeeld meneer jansen , meneer kok en meneer de boer.
dus nu wil ik 2x meneer jans achter elkaar dan kok 2 x achter elkaar etc (op een laserprinter)
als ik nu printer is het jansen, kok en de boer op 3 a4 en dan weer jansen , kok en de boer. Nu wil ik eerste a4 vel jansen en 2de vel weer jansen .etc
dus
jansen jansen
kok
kok
de boer
de boer.

Kan iemand mij helpen?
 
Ik snap niets van je vraag; etiketten gebruik je om ergens op te plakken. Wat maakt de volgorde dan uit? Dat is één :). Daarnaast wel je de indruk dat elk etiket één A4 groot is. Ook geplaagd niet logisch. Maar als ze toch allemaal op een aparte A4 staan, maakt het toch überhaupt niet uit hoe je ze afdrukt?
 
Ik snap de vraag - denk ik - wel, TS heeft het niet over etiketten gehad, hij voegt waarschijnlijk brieven samen.

Even geprobeerd, je moet aangeven "niet gesorteerd" bij afdrukken (gele markering):

Word niet-gesorteerd printen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat TS de antwoorden niet snapt, want het blijft wel érg rustig :).
 
“Adressen printen” = etiketten printen. Het scheelt als je je vraag correct omschrijft.
 
Ik vermoed dat TS de antwoorden niet snapt, want het blijft wel érg rustig :).

Zal het even goed uitleggen.
Ik heb een file andressen.xlsx (2019) die ga ik gebruiken in word 2019
de opzet in word is :

<De heer of Mevrouw> <Voorlettes> <Naam> <Deb. Nr.>
<Straat> <Woonplaats>
<Kenteken> <Merk> <Type>

Ik heb 150 adressen ik wil ieder persoon 2 x uitprinten achter elkaar. ik gebruik doordruk papier , ik wil de adressen uitprinten via dat word doc.
als ik bijv. 4 personen wil uit printen wil ik die personen achter elkaar uit geprint hebben
zoals bij dit: persoon1 vel1 en vel2 etc.
Als ik nu afdruk doet de printer persoon1, persoon 2, persoon3 en persoon4
en daar na dit nog een keer. dat wil ik niet, Ik wil persoon1 persoon1. en dan persoon2 persoon2 etc
dat doordrukken is voor als je later wat met een pen wil bij schrijven.
Ik hoop dat het duidelijk is nu
 
nooit over etiketten gehad.....
Maak eens een voorbeeldbestandje zoals je het er uit wilt laten zien (met dummy adressen uiteraard), want dit riekt dus wel degelijk naar etiketten. 'Vel1' en 'Vel2' is namelijk zoals je een vel met etiketten beschrijft. Dus jouw (in mijn ogen) enigszins botte reactie was op zijn minst redelijk voorbarig. Wellicht druk je het niet af op een vel met etiketten (dat maakt ook helemaal niet uit), maar de layout van een etikettenvel is dus wél wat je nodig hebt om dit te doen. En ik vraag me af of je dat met de afdrukoptie zoals krullenbol dat beschreven heeft voor elkaar krijgt. Daarmee druk je namelijk elke 'brief' op een aparte pagina (in jouw termen: vel) af. En dat lijkt mij dus niet de bedoeling.
 
Maak eens een voorbeeldbestandje zoals je het er uit wilt laten zien (met dummy adressen uiteraard), want dit riekt dus wel degelijk naar etiketten. 'Vel1' en 'Vel2' is namelijk zoals je een vel met etiketten beschrijft. Dus jouw (in mijn ogen) enigszins botte reactie was op zijn minst redelijk voorbarig. Wellicht druk je het niet af op een vel met etiketten (dat maakt ook helemaal niet uit), maar de layout van een etikettenvel is dus wél wat je nodig hebt om dit te doen. En ik vraag me af of je dat met de afdrukoptie zoals krullenbol dat beschreven heeft voor elkaar krijgt. Daarmee druk je namelijk elke 'brief' op een aparte pagina (in jouw termen: vel) af. En dat lijkt mij dus niet de bedoeling.

Heb er een video van gemaakt . wil hem doorsturen naar een email adres van jou. kan je via een pm je email adres sturen...
 
Ik weet niet of een video veel gaat toevoegen, maar stuur hem maar op. Ik stuur je zo het email adres! Gelieve overigens niet nodeloos te quooten; je zou ondertussen moeten weten dat een hoop (doorgewinterde) helpers daar niet van gediend zijn :).
 
Ik heb je video bekeken, maar volgens mij stopt-ie op het kritische moment. Dus ik moest 'm een paar keer afspelen voordat ik er een zinnig oordeel over kon vellen. Ben er nog niet van overtuigd dat ik dat nu ook kan :).
Waar het fout gaat, is bij onderstaand plaatje.

Afdrukken.png

Je moet sowieso het aantal afdrukken op twee instellen, en het vinkje bij Sorteren moet dus uit staan. Dan zou het goed moeten gaan. Overigens kies jij bij het samenvoegen voor <Samenvoegen naar printer>, en ik raad dat mensen al zo'n 40 jaar in mijn trainingen af; gebruik dat nooit zeg ik altijd. Heel simpel: altijd samenvoegen naar een nieuw document. De reden: je hoeft maar één keer in je leven een keer samen te voegen naar Printer met 1000 brieven, terwijl je er eigenlijk maar 10 wilt testen, om te weten dat er dan héél veel bomen voor je neus gekapt moeten worden. Nog afgezien van de tijd die er mee gemoeid is. Laatste argument: ik wil altijd eerst zien hoe het document er in de praktijk uit komt, voordat ik de hele bundel ga printen. Checken of alles correct is, weet je wel :).
 
Ik heb je video bekeken, maar volgens mij stopt-ie op het kritische moment. Dus ik moest 'm een paar keer afspelen voordat ik er een zinnig oordeel over kon vellen. Ben er nog niet van overtuigd dat ik dat nu ook kan :).
Waar het fout gaat, is bij onderstaand plaatje.

Bekijk bijlage 357278

Je moet sowieso het aantal afdrukken op twee instellen, en het vinkje bij Sorteren moet dus uit staan. Dan zou het goed moeten gaan. Overigens kies jij bij het samenvoegen voor <Samenvoegen naar printer>, en ik raad dat mensen al zo'n 40 jaar in mijn trainingen af; gebruik dat nooit zeg ik altijd. Heel simpel: altijd samenvoegen naar een nieuw document. De reden: je hoeft maar één keer in je leven een keer samen te voegen naar Printer met 1000 brieven, terwijl je er eigenlijk maar 10 wilt testen, om te weten dat er dan héél veel bomen voor je neus gekapt moeten worden. Nog afgezien van de tijd die er mee gemoeid is. Laatste argument: ik wil altijd eerst zien hoe het document er in de praktijk uit komt, voordat ik de hele bundel ga printen. Checken of alles correct is, weet je wel :).
Voor zover bedankt. ga het morgen proberen.
 
Heb je mijn opmerking over 'nodeloos quooten' in bericht #11 niet gezien? Anders nog even nalezen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan