Computerschermen bevriezen en niets meer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
"KMODE EXCEPTION NOT HANDLED" vaak een hardware/driver probleem.
Als eerste kast open en al het niet nodige verwijderen (dus één geheugen reepje, alleen je c: schijf en indien mogelijk de onboard GPU gebruiken) , dat wat blijft zitten 'reseaten' (kabel/kaart los en weer goed vast maken)
Als tweede het geheugen testen
Als het dan stabiel blijft draaien alle verwijderde hardware weer terug bouwen.
 
Het is nu iedere keer een andere code:
IRQL NOT LESSOR EQUEL
en
PAGE FAULT IN NON PAGED AREA
ook
nog één keer met DRIVER...
dus telkens een andere stopcode
 
En wat heeft een Memtest86 al opgeleverd, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Een (deels) defecte RAM reep kan ook hele vreemde foutmeldingen geven.

Anders:
Ik zou zelf al een herinstallatie gedaan hebben of een image terug gezet hebben, stel dat er iets corrupt in het OS is dan ben je dat vrijwel zeker kwijt.

Als het hardware is uiteraard niet. Ik zou iig de pc helemaal los koppelen en alle stekkers intern (opnieuw) vastzetten.

Er is een hele kleine kans dat er een zeer diepe besmetting heeft plaats gevonden: https://www.google.com/search?client=opera&q=rootkits+uefi+remove&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de computer verschoven om de kast te openen. Zijpaneel verwijdert en er zat niet veel stof in de kast en op de elementen. Beetje met kwast (varkenshaar) alles schoongemaakt (stofvrij). Ik heb verder niets bijzonders gezien. Kast later weer gesloten en niet verplaatst in oude positie. Wat denken jullie! Geen enkel probleem meer voorgedaan. Ik denk dus dat het moederbord een scheur heeft net zoals in het verleden. Het moederbord hangt ook helemaal verkeerd in de kast en dan krijg je een totaal foute belasting. Dat was toen al bekend. Kun je verder ook niets aan doen en moet je een nieuw moederbord plaatsen.
 
Ik denk dus dat het moederbord een scheur heeft net zoals in het verleden. Het moederbord hangt ook helemaal verkeerd in de kast en dan krijg je een totaal foute belasting. Dat was toen al bekend. Kun je verder ook niets aan doen en moet je een nieuw moederbord plaatsen.
??? Deze essentiële info stond niet in de topic start.... beetje weird verhaal zoals het binnenkomt.
Fijn dat je iig nu geen problemen meer hebt.
 
Ja, goed. Gezien de volstrekte willekeur en dwaze foutmeldingen van Windows weet je niet waar je mee te maken hebt. Gezien dat er toen een nieuw moederbord geplaatst is, denk je dat dit in orde zal zijn en de gedachte dat er nu weer iets fout zit met het moederbord kwam niet direct bij mij op. Maar nu alles overziende, de volstrekte willekeur, niet reproduceerbaar, niet kunnen vinden en dan bij het verplaatsen van de computer werkt ineens alles prima was net als toen.
 
Hallo

Post anders eens een foto van hoe het motherboard "gemonteerd" is ...


Dit : "Ik denk dus dat het moederbord een scheur heeft net zoals in het verleden. Het moederbord hangt ook helemaal verkeerd in de kast en dan krijg je een totaal foute belasting. Dat was toen al bekend. "

Lijkt me toch niet echt volgens de "regels" van de "kunst" , en met een beetje "eergevoel" te zijn gebeurt ....

Peter
 
Beste Peter,
Ik zeg dus niet dat het moederbord verkeerd geplaatst is, maar dat de werkwijze/constructie, hoe dat uitgedacht is, niet deugt.
Ik heb het niet zelf verzonnen maar op internet gelezen dat het moederbord verkeerd zou hangen en zo schadegevoelig zou zijn. Ik ben de enigste die dat artikel dan gevonden heeft, want de leveranciers wisten van niets en konden het zogenaamd niet vinden. Ik zal een foto maken maar dat kan wel een week duren voor dat ik die hier plaats.
 
Hallo

Zoals ik het origineel las , had "mc.gyver" aan uw p.c. bezig geweest ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan