Snelheid laptop sneller dan pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

stardance

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
46
Goedemorgen, ik heb een vraagje: ben nu al geruime tijd bezig om de max. snelheid op mijn pc te krijgen die Ziggo de klanten aanbiedt.
Ik heb een Intel Pentium J3710 met ene onboard wifikaart.
Deze haalt niet eens de snelheid van 100 dus heb ik een TP-Link netwerk adapter 10/100/1000 Mbps USB 3.0
UE300 gekocht. Nu kom ik op 150 snelheid, maar ik zou 300 moeten halen, of in ieder geval in de buurt daarvan.
Het gekke is dat de laptop wel 258 haalt met dezelfde kabel.
Dus zou je denken dat het aan mijn pc ligt, maar ik zou niet weten waar het nu nog aan kan liggen.
Heeft iemand misschien nog een tip voor mij?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Karin
 
De max. snelheid haal je alleen als je met ethernetkabel rechtstreeks op de Ziggo-router zit.
 
En zit die TP-Link netwerk adapter ook in een usb-3 poort?
 
Ik kwam op TP-Link nog wel een nieuwere driver tegen, kan geen kwaad die te installeren: https://www.tp-link.com/nl/support/download/ue300/
"Generally, UE300 and UE300C support plug-and-play. If your product is not plug-and-play or cannot work well, please update the latest version of the driver."
Win10 Auto Installation Program, v10.45.20, 2021/03/31


(leuk ding overigens, en dat voor hooguit € 15...)
 
Hallo

Vermoedelijk aangesloten op een desktop met enkel u.s.b. 2.0 poorten .... (mits onboard lan merkloos motherboard nog beperkt is tot 100mB/s ...)

Test deze dongle eens op een andere p.c. met wel een u.s.b. 3.0 poort ....

Uw merkloze " de laptop " zal vermoedelijk wel u.s.b. 3.0 poorten bezitten ....

Jammer geen genoeg info om een eenduidig antwoord te kunnen geven ...

Peter
 
Goedemorgen, ik heb een vraagje: ben nu al geruime tijd bezig om de max. snelheid op mijn pc te krijgen die Ziggo de klanten aanbiedt.
Ik heb een Intel Pentium J3710 met ene onboard wifikaart.
Deze haalt niet eens de snelheid van 100
Dikke kans dat, gezien de goedkope processor, dit een budget pc is dus slechts een 801.11 b/g/n WiFi ondersteuning heeft, dat is theoretisch 130mbit, praktisch is dat 100mbit (als alles meezit)

dus heb ik een TP-Link netwerk adapter 10/100/1000 Mbps USB 3.0
UE300 gekocht. Nu kom ik op 150 snelheid, maar ik zou 300 moeten halen, of in ieder geval in de buurt daarvan.

Het begin is hetzelfde...
Dikke kans dat, gezien de goedkope processor, dit een budget pc is dus slechts USB 2 poorten heeft, de maximale voeding op USB 2 is 500mA en ik lees in de specs, dat adapter met USB 3.2 1gbps (2000mA) haalt, maar bij USB 3 (gen. 1) (=900mA) al slechts de helft zou halen, vermoedelijk bij nog minder stroom beschikbaar van de USB 2, zal de snelheid nog lager zijn.

Het gekke is dat de laptop wel 258 haalt met dezelfde kabel.
Dus zou je denken dat het aan mijn pc ligt, maar ik zou niet weten waar het nu nog aan kan liggen.

Zoals reeds is aangegeven, vermoedelijk heeft de laptop wel USB 3.0 / 3.1 poorten waardoor de snelheid wel gehaald wordt.
Als je de specs vermeld van de pc dan zouden we dat kunnen vaststellen (Intel Pentium J3710 zegt alleen iets over de processor en die is in deze totaal niet interessant, het moederbord of in geval van een merk pc, het merk en exacte type wel )
 
De max. snelheid haal je alleen als je met ethernetkabel rechtstreeks op de Ziggo-router zit.
Echt niet. Het geheel is afhankelijk van de tussenliggende componenten.
Op ruim 20 meter van de Ziggorouter met een router en een switch ertussen raak ik vaak het mijn beloofde abonnement. (Down 500 Mbit/s Up 40 Mbit/s)
Bron speedtest.nl (niet veel data omdat het meestal snel genoeg gaat)
 

Bijlagen

  • Speedtest.JPG
    Speedtest.JPG
    57,9 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik heb de eigenschappen van de pc even opgezocht en als bijlage bijgevoegd.
Heb de UE300 aangesloten zitten op een 3.0 usb.

Heb in de pc ook een SSD schijf en een HD schijf, heb deze beide gecheckt op health en zijn perfect.

Hoe kom ik erachter dat de onboard kaart ook daadwerkelijk niet meer goed werkt? Er staat geen kruis doorheen en heb 'm ook al opnieuw geïnstalleerd.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen.docx
    17 KB · Weergaven: 21
Op ruim 20 meter van de Ziggorouter met een router en een switch ertussen raak ik vaak het mijn beloofde abonnement. (Up 500 Mbit/s Down 40 Mbit/s)
Dat bedoel je vast andersom.
En die 500 Mbit/s is inmiddels verhoogd naar 600 Mbit/s.
 
Laatst bewerkt:
Dat moet inderdaad andersom zijn. Om de 600 Mbit/s te krijgen moet ik nog even de handel resetten/opnieuw opstarten. (nog even een strategisch moment zoeken):d
 
Dat heb ik direct na de aankondiging al gedaan en was meteen actief :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan