• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SQL code in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
883
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Goedemorgen,

Graag zoek ik info om rechtsreeks in excel Sql commandos te begrijpen of aan te passen of direct in te geven.

Op het werk kunnen we gegevens uit onze ERP halen via MySQL Workbench.

Gegevens nu in Excel via OBDC. (Excel -> gegevens -> van andere bronnen -> OBDC -> gegevensbron DSN -> ............

Voorbeeld:
Code:
SELECT `TBL_GEGEVENS$`.Klanten, `TBL_GEGEVENS$`.`Artnr#`, `TBL_GEGEVENS$`.Omschrijving, `TBL_GEGEVENS$`.aantal, `TBL_GEGEVENS$`.Leverdatum
FROM `TBL_GEGEVENS$` `TBL_GEGEVENS$`
WHERE (`TBL_GEGEVENS$`.Leverdatum Between date() And date()+6)



Is er een basis boek of info te vinden om dit te leren ?

Alvast bedankt,
Groeten Georgyboy
 
Méér dan verwacht :) dankjewel!

Is er verschil in in SQL ?, ACCES, EXCEL, MySQL Workbench, ............ ?
 
Ja, er zijn verschillende 'dialecten'. Zo heeft MySQL een eigen variant, SQL Server, Oracle, Access... Kan nog wel even doorgaan :). In de basis zijn ze redelijk gelijk, dus als je de ene variant beheerst kun je de andere er redelijk snel bijleren. Maar er zijn functies die dus niet in Access werken, maar wel in MySQL. Begin dus vooral met de taal die jij gebruikt, dan kun je andere varianten er later bijpakken.
 
dankjewel OctaFish,

Beetje bij beetje leren we weer iets bij :)

Denk dat ik met de PDF in bijlage al iets kan doen ?

Groeten,
Georgyboy
 

Bijlagen

  • SQL-Commands-Cheat-Sheet.pdf
    251,8 KB · Weergaven: 22
Wat zijn we weer in de watten gelegd met tips en info, Dankjewel snb en Octafish
 
Da's inderdaad een mooi startpunt. Niet alleen voor SQL :).
 
Mijn toevluchtsoord om jouw suggesties te kunnen begrijpen ;)
 
Voor die van jou heb ik altijd een paar mooie flessen whiskey in de kast staan :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan