Verzendlijst in word vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zie je verkeerd. Het kan namelijk best wel. Enige probleem (bij mij dan) is dat ik niet zó ruim in mijn tijd zit dat ik dat ‘eventjes’ kan maken. Sommige zaken/vragen kosten nu eenmaal meer tijd dan andere, simpelere vragen. Dat is nu eenmaal de onvermurwbare realiteit. En omdat ik dus mijn (redelijk schaarse) vrije tijd over meer zaken moet verdelen momenteel, schiet een snelle oplossing er wat mij betreft dus nu even bij in. Da’s vervelend voor jou, maar gelukkig zijn er nog helpers die voldoende tijd hebben om mij op mijn vingers te tikken. Wellicht dat die nog te overreden om die tijd te steken in de code die je nodig hebt :).

Zelf zal ik er dit weekend nog proberen wat mee te doen. Meer beloftes kan ik helaas voor jou op dit moment niet geven :).
 
Je kunt ook in VBA een macro maken in word, die je vervolgens aan een sneltoets kunt activeren als je in word zit.

Denk aan de stappen: opslaan Excel bestand (ik neem aan dat je per dossier bedoelt dat elk word bestand, een vast excel bestand heeft), Sluiten excel bestand, word bestand bijwerken en daarna excel bestand weer openen, indien nog een wijziging wenselijk is.

Met goede code, is dit een onderbreking van 2 seconden.
 
Lijkt mij een zeer onlogische werkwijze; TS werkt vanuit Excel en start van daaruit de samenvoeging. Dan is het zeer onhandig om Excel steeds af te sluiten. Deze variant zou ik dus zeker niet overwegen. En tijdwinst levert hij ook al niet op.
 
Ik heb nog eens naar je bestanden gekeken, maar het is een beetje een rommeltje met allerlei formules (vooral Vert.Zoeken) die foutmeldingen geven. Zolang er geen goed gegevensbestand is (en volgens mij kan het best wat simpeler) is een samenvoeging uiteraard niet goed te maken; een foutmelding in een samenvoeging zetten heeft niet zoveel zin tenslotte.
 
De formules hebben NIETS te maken met de vraag die ik stelde, het moet niet de bedoeling zijn dat ik de hele file zit te cleanen om een mooi bestandje aan te leveren met formules die niet meespelen in de vraagstelling.
 
Nou nou, toontje toontje.... Als je een samenvoeging gaat maken, is het wel zo leuk als de gegevens die je overhaalt ook daadwerkelijk wat nuttigs laten zien, i.p.v. alleen maar foutmeldingen. Hoe kan je dan controleren of de getoonde 'gegevens' ook daadwerkelijk de juiste zijn die je ook wilt zien? Een belangrijk aspect van testen is dat je fysiek kunt kunt constateren dat je daadwerkelijk de juiste gegevens ziet. Bij jou is dat dus maar zeer ten dele het geval. Het getuigt van respect voor de helpers hier dat je ze correcte gegevens aanlevert. Maar ga zo door, dan wordt je dés te sneller geholpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan