bronverwijzing/citaat met link naar Bibliografie

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris23599

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2021
Berichten
2
Hallo Allen,

op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een rapport en hier zitten nogal wat citaten in.
Ik maak gebruik van de IEEE methode van bronverwijzing omdat dit netter en duidelijker is.

graag zou ik mijn bronverwijzing zo maken dat er een soort link naar de bibliografie is.
diegene die het rapport moet lezen krijgt het document in PDF aangeleverd ( wordt geschreven in WORD) en het zou mooi wezen als er dan een [1] in de tekst staat waarop geklikt kan worden en dat je dan direct naar de bronnenlijst spring.

is dit mogelijk in word? en zo ja, hoe kan dat ?

alvast bedankt voor het lezen!
 
Doe om te beginnen er eens een voorbeeld documentje bij, zodat ik niet eerst zelf een boek moet gaan typen :).
 
Hi,
 

Bijlagen

  • voorbeeld bronvermelding.docx
    22,7 KB · Weergaven: 22
  • Peak load characteristics of Sydney office buildings and policy recommendationsfor peak lo.pdf
    1,2 MB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dat je gaat lukken; de bronverwijzing is een veld, en velden worden bijgewerkt. je kunt nog wel een hyperlink naar het veld maken, maar dan kom je altijd bovenin terecht, en niet bij het bedoelde artikel of boek. Dat kan alleen als je naar vaste tekst verwijst. En dát kan je pas doen als je helemaal klaar bent, want dan zou je eventueel de bronverwijzing kunnen omzetten naar tekst. En komt dus de klus van het in elkaar draaien van de bladwijzers + hyperlinks. Anders zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten. Overigens werkt e.e.a. niet in jouw document, omdat er vermoedelijk een taalprobleem is (EN-NL).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan