na aansluiten microfoon werkt geluid niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gastgarant

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2014
Berichten
18
Hallo,

Ik zit met een probleem over mijn microfoon bij het karaoke zingen.
Als ik de microfoon aansluit op een laptop (of ipad) dan stopt het geluid van mijn laptop.
De microfoon neemt het zingen dan wel op maar je hoort geen melodie om mee te zingen.

Als ik daarna de aux jack 3.5mm (met 3 zwarte ringen) uit de laptop of ipad haal dan hoor ik wel weer geluid.
De aux aansluiting heeft 2 ingangen, 1 vaste uitgang naar de microfoon en 1 uitgang voor vermoedelijk een boxje.

Is het mogelijk om toch geluid uit mijn laptop/ipad te laten komen als de microfoon aangesloten is?

Gr Werner
 
een ipad heeft maar 1 aansluiting waar een 3,5 mm jack inkan, hier kun je een headset op aansluiten, de externe luidsprekers worden dan uitgeschakeld.
Hoeveel ingangen 3,5 mm heeft jouw computer en welke kleuren heb je daar dan bij.
 
Als ik de microfoon aansluit wil ik dat de interne luidspreker (boxjes) van de Ipad werkt. Extern wordt er namelijk geen luidspreker aangesloten.
Dus mic moet werken + interne luidspreker van de Ipad.

Ik gebruik een laptop met 2 ingangen zonder kleur (teken luidspreker ingang en teken microfoon ingang).
Instellingen -> systeem -> geluid (settings staan goed ingesteld) van de laptop.
 
Als je eens merk / type / uitvoering van deze laptop vermeld..?
Wellicht wordt er dan iets minder wazig in de glazen bol..?
 
Ik heb een Toshiba sattelite c50-a-19u die draait op windows 10 en een Apple ipad 2019
 
Laatst bewerkt:
"Naar dit apparaat luisteren inschakelen" in de "eigenschappen van microfoon" in de instellingen voor geluid.
Indien een Realtek audiocodec in de PC, in de HD audioconfiguratie en in de geavanceerde geluidsinstellingen de audio stromen voor en achter inschakelen en bovenstaande ook uitvoeren.
 
Bedankt, dat werkt.
Is het ook mogelijk om dit te wijzigen bij een Ipad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan