smart ups c 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

foto's in # 17 kan ik niet openen ...

Foutmelding ---> zoals met uw eerder geposte foto's.

Peter
 
geen idee wat ik dus verkeerd doe met die fotos
ik kies dat icoontje 'voeg afbeelding toe' en kies dan die foto
 
nog eens proberen

nog eens geprobeerd
 

Bijlagen

  • kabel.PNG
    kabel.PNG
    313,9 KB · Weergaven: 28
  • connector.PNG
    connector.PNG
    233,9 KB · Weergaven: 28
Hallo

De laatste foto's bekijkend , en eindelijk weten hoe een en ander in elkaar zit , vermoed ik het volgende ....

In het chassis zit een male connector op het motherboard gesoldeerd.

Daarin is een female connector geplugd , die op de flatcable met trekontlasing was gemonteerd.

Dit :

https://www.benl.ebay.be/itm/254681273912?hash=item3b4c2fd638:g:T4wAAOSwbCJfLuq9

Zit er nu nog in en dien je (voorzichtig) te verwijderen....

Breek de connector in de u.p.s. zelf niet , anders dien je die ook te vervangen , en deze is gesoldeerd.


Te "enthousiaste" demontage heeft de trekontlasting van de connector flatcable frontpaneel beschadigd en de flatcable uit de connector gesleurd.

De restanten van de connector die op de flatcable geknepen waren zie je nu nog zitten in de connector van de u.p.s. zelf.

Deze kun je voorzichtig verwijderen door met een hele dunne schroevedraaier links en rechts voorzichtig de restanten er uit te "scharnieren"

Blijkbaar een 14 polige connector .... zal kijken of ik zoiets vindt ....

Let op bij monteren van dergelijke connectoren , alls dient haaks te zijn om geen sluiting te veroorzaken.

Ik gebruik hiervoor een bankschroef klein model , maar heb hierin wel de nodige ervaring.

Het knijpen van zo'n connector vereist normaal gezien een speciale tang .... is dus mogelijk dat je dit zult moeten laten doen door een lokale winkel die elektronika onderdelen verkoopt.

Deze connectoren hebben ook een verdikking in het midden "slotje" om verkeer om inpluggen te voorkomen.

Toestel dient uiteraard volledig spanningsloos te zijn.


Dit gekozen voor de duidelijkheid van de foto :

https://www.benl.ebay.be/itm/273906382788?hash=item3fc617b7c4:g:xI4AAOSwAS5dFERv

Zou de 14 pins connector moeten zijn die op de flatcable is gemonteerd , en waarvan het uiteinde nog in de u.p.s. connector zit ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
okee, ik zal me hier dus niet aan wagen.
baas heeft geen zin om technieker te laten komen.
wilt het nog alitjd oplossen door dat voorpaneel gewoon niet meer te gebruiken.
als we de batterij gewoon verwisselen terwijl hij aan staat, zou hij dan blijven werken?
 
Hallo

Dan waag je je volgens mij toch op glad ijs .... en zeker geen aanrader volgens mij.


Steek de batterijen er in , en volledig op hun plaats.

Sluit de achterse batt. klem aan , ook de verbinding in het midden (zekering).

Steek u.p.s. in het net .... in theorie zou deze uitgangsspanning moeten leveren.

Sluit nu de voorste , eenvougste te bereiken batterij klem aan ...

Als deze u.p.s. niet zwaar belast is , zou die , als je de 240V afkoppelt op zijn batterijen moeten verder gaan.

Doe dit niet lang , want de batterijen zijn nog niet opgeladen , en zijn op zijn best misschien slechts voor 50 ° vol.

Doe deze mc. gyver olossing niet 5 min voordat je naar huis gaat ... je weet maar nooit.

Hou dit toestel dan voor een paar uur in de gaten.

Reeds vermeld , maar nogmaals , zelfs mocht dit werken ... zeker geen aanrader ... brandveiligheid.

Persoonlijk zou ik die paar minuten dat het mij kost , een nieuwe connector monteren ....

Deze ganse historie is een van de redenen dat ik niet graag een herstelling uitvoer op een toestel dat men "reeds heeft geopend" om mij tijd te besparen ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor alle uitleg.
ga mijn baas laten beslissen wat hij ermee doet.
ik ga dit onderwerp nu dan ook op opgelost zetten.
we weten nu wat er moet gebeuren
 
Hallo

Als je dit toestel "uit het zicht zet" .... (lees niet meer gebruikt)

Denk er aan om zo nu en dan de loodbatterijen op te laden ...

Deze zijn ook niet echt goedkoop. (gok zo'n 30€ stuk)

Of deze zo nu en dan controleren met multimeter.

Zeker nooit lager dan 12.00V per batt. laten komen --> sulfateren en exit batterij als dit te lang mocht duren.

Hopelijk heb jij ,of iemand die ooit dit topic zal lezen iets aan al deze info ...

p.s.

Koppel deze af van het toestel , want de aangesloten elektronika (u.p.s.) zal deze ook ontladen , bovenop de zelfontlading van deze batterijen.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan