opdate hp printer ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
137
Onlangs heeft mijn HP printer een update gemaakt en sedertdien kan ik niet meer printen doordat het geen HP cardridges zijn.
Is er een manier om die update ongedaan te maken
 
Nee, helaas.
 
Hallo

Leesvoer :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210503_93417547

Dit "spelletje" is al jaaren gaande.

Batterijen , l.c.d. displays , etc ... worden "gelocked" aan het toestel zodat je deze niet kunt vervangen.

Alvorens iets nieuws aan te schaffen eerst controleren of deze fabrikant ook al dergelijke praktijken toepast ???


Peter
 
Laatst bewerkt:
Heb je oudere, originele drivers nog van toen je de HP kocht ?
Op een CD / DVD of ergens opgeslagen ?

Als dat zo is zou ik de volledige software inclusief drivers van dat ding verwijderen en hem dan opnieuw installeren met die oudere versie.
Moet je wel ergens de mogelijkheid hebben om HP te verhinderen de nieuwe update er opnieuw bovenop te gooien. Ik heb hier een AIO van HP staan en bij die installatieprocedure kan dat verhinderd worden.
Als dat lukt zou die bemoeienis achterwege moeten blijven.
 
Printer fabrikanten leven niet van de verkoop van printers, maar van de later aan te schaffen inktpatronen. Hoe goedkoper de printer, hoe duurder de patronen, hoe sneller jij je bekocht zal voelen :). Maar je moet daar dus bij de aankoop al rekening mee houden. Sowieso moet je bereid zijn om de volle mep voor de originele patronen te betalen, want anders kom je in de ellende te zitten waar je nu mee te maken hebt. Zodat je in ieder geval te allen tijde een werkend apparaat houdt. Als leverancier snap ik best dat ze de klant willen dwingen om de originele producten te kopen. Dat zou je zelf ook doen. Blijkbaar heb je die keuze niet gemaakt.
 
Het heikele punt is natuurlijk dat die 'ellende' er helemaal niet hoeft te zijn. Het is een zorgvuldig in stand gehouden mythe dat alternatieve cartridges (vb. 123inkt.nl) minderwaardig zouden zijn.
De problemen en de ellende worden kunstmatig opgewekt door HP om verkoop te genereren en dat is het onaanvaardbare.

Het is te vergelijken met een automerk dat zijn wagens zou saboteren bij aankoop of door software in te bouwen die je noodzaakt om elke x-maanden een volledig, duur nazicht te laten doen. Bij auto's zouden we dat nooit aanvaarden : de wereld zou op zijn kop staan, maar bij printers wordt dit ons als 'normaal' voorgeschoteld. Dat is het niet : elke aktie van een producent om zijn eigen producten na verloop van tijd te saboteren en onbruikbaar te maken tenzij .... is onaanvaardbaar bedrog !
 
Dan rijst de vraag: Heb je ook iets gedaan met die HP Toolkit zoals @VDK_P die linkt..?
Want dat zul je toch echt zelf moeten proberen, dat kan een ander niet voor je doen.
 
Waar het om gaat is of je die HP Toolkit gedownload en uitgevoerd hebt om te kijken of je daarmee de software van de printer kunt vervangen door een eerdere ( of andere ) versie zodat je de imitatie cartridges weer kunt gebruiken....
Zo moeilijk is dat toch niet..?
Komt op mij over als dat je nit eens de moeite hebt genomen om het gelinkte artikel te lezen en dan wordt het natuurlijk niks...:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan