Regelmatig werkt mijn Contactloze betalingen per Mobiel niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Het komt regelmatig voor dat Contactloze betalingen uitgevoerd met mijn Mobiel niet werkt. De betaalautomaat van de winkel is geschikt voor contactloze betalingen

(Mijn Mobiel is een XIAOMI MI 10T Lite en uitgevoerd met een NFC-Chip en voorzien van de RABO Wallet App.)

Als commentaar ziet de verkoper op zijn beeldschermpje staan: "Kijk eerst op uw Toestel"

Wat zou het euvel kunnen zijn? Want het komt niet altijd voor

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
NFC staat uit?
 
Hallo PHP4U

Nee natuurlijk niet. NFC staat aan.
 
Of het werkt, of het werkt niet. Als het niet werkt terwijl het moet werken, dan zal de sensor stuk zijn.
Of het ligt aan je telefoon, of aan de betaal-device in de winkel. Als het bij meerdere betaal-devices is, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je telefoon.
 
Gebruik je de telefoon met een hoesje waar ook andere pasjes inzitten?
Zo ja, haal die er dan eens uit en kijk wat er dan gebeurt.
 
Hallo Maestro12

Okay, dit is een zinnig advies. Ga ik morgen direct proberen !!!

Deze Mobiel is net een paar maanden oud, aan de NFC-Chip ligt het geheid niet

Is er ook een andere methode dan het in een winkel te testen of die NFC-chip nu wel werkt??
 
Laatst bewerkt:
Hallo VenA

Hoe gaat dat dan in z'n werk? Kan die NFC-lezer je NFC-chip in je Mobiel uitlezen o.i.d. ?

Als hij je NFC-Chip uitleest, weet je nog niet of de NFC-Chip een SCANNER (zoals in een winkel staat) uit kan lezen, en beantwoorden !!

Of zie ik dat verkeerd?
 
Ik heb geen idee. Zomaar wat in Google gegooid en het resultaat hier geplaatst.
 
Dukkel;6288689 Als commentaar ziet de verkoper [B zei:
op zijn beeldschermpje staan: "Kijk eerst op uw Toestel" [/B]

Wat zou het euvel kunnen zijn? Want het komt niet altijd voor
Dukkel
de automaat ziet dus wel dat er een nfc chip is, want anders zou deze gewoon niet reageren.
Bevestig je de betaling met een vingerafdruk? Gezien de tekst lijkt het erop dat er nog een bevestiging ofzo wordt verwacht.
sepay geeft aan dat dit soort problemen door Android updates kan worden veroorzaakt.
Heb je de nieuwste?
https://www.sepay.nl/blog/contactloos-betalen-met-smartphone
 
Laatst bewerkt:
Als mijn vrouw die melding krijgt op haar betaalautomaat, laten we de klanten de pasjes verwijderen dat werkt eigenlijk altijd (vandaar mijn eerdere opmerking)
@leafact, de betaalautomaat zit een 'gewone' chipkaart ook als NFC alleen met onjuiste informatie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Maestro12

Laten we het hopen. Nogmaals bedankt
 
de automaat ziet dus wel dat er een nfc chip is, want anders zou deze gewoon niet reageren.
Bevestig je de betaling met een vingerafdruk? Gezien de tekst lijkt het erop dat er nog een bevestiging ofzo wordt verwacht.
sepay geeft aan dat dit soort problemen door Android updates kan worden veroorzaakt.
Heb je de nieuwste?
https://www.sepay.nl/blog/contactloos-betalen-met-smartphone

Hallo @leofact

Inderdaad zit, nee zat er nog een betaalpasje in de hoes van mijn Mobiel, dat ik dan ook direct heb verwijderd.
Hartelijk bedankt voor de raad.
 
Hallo maestro12

Ook jij heel hartelijk bedankt, dat je met deze remedie bent gekomen. Ik heb dus dat andere betaalpasje verwijderd, en hoop dat de "betaalellende" daarmee voorbij is.
 
Hallo mensen

Na een test bij een Benzinepomp, bleek een Contactloze betaling toch nog niet mogelijk

(De extra ING-betaalcard had ik toen al verwijderd, en de dienst gereset)

Daarna zowel de RABO Bank App en de RABO Wallet App verwijderd, en opnieuw geinstalleerd.

En warempel toen lukte de contactloze betaling

Dus alle heren nogmaals hartelijk bedankt.

Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen

Toen ik vanmiddag bij de RABO was, om effe m'n Mobiel opnieuw te registreren en de Rabo Wallet App te installeren,
werd mij door de bankbediende gevraagd, of ik de RABO Wallet App of APPLE Pay App er op wilde hebben.

Is Apple Pay App dan uitwisselbaar met Rabo Wallet App ?

Apple Pay App is toch geen Android, of hebben ze d'r ook een Android versie van?

En indien wel uitwisselbaar, welke zou beter (betrouwbaarder) zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan