Dcount() in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

FilipDw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2021
Berichten
4
Hallo,

Vraagje over de functie Dcount().
Ik zit met 2 criteria en het lukt mij niet om deze te doen werken.

Mijn syntax = =DCount("[ID]";"Qry_CATEGORIE";"[AFGWRECHTSZAKENCODE] = 'BA' and [CATEGORIE] =1")

In mijn tabel zijn er 2 velden [AFGWRECHTSZAKENCODE] deze heeft 10 mogelijke waarden
[CATEGORIE] heet 5 verschillende soorten waarden

In mijn formulier (een samenvatting van het aantal records volgens waarde moet ik dus het totaal te voorschijn toveren van het aantal records die voldoen
aan de criteria :
BA en 1, BA en 2, BA en 3, ...
CA en 1, CA en 2, ...

In mijn samenvattingsformulier, gebasseerd op een query en dewelke verschillende velden omvat + deze 2 sleutelvelden, heb ik een tekstvak aangemaakt
met bovenstaande formule. Deze heeft echter een fout weer. Als ik dit doe op basis van 1 criterium (bv. = "BA") dan is het geen probleem en werkt dit.

Vermoedelijk iets fout met de syntax maar het lukt mij niet om dit te doen werken...

Iemand suggesties ....

(Veel help te vinden over dcount met 1 criterium, maar met 2 criteria vind ik momenteel niet echt iets bruikbaar terug die werkt ....)

mvg,
Filip
 
Ik heb even een testje gedaan in een eigen database, en de constructie an sich werkt prima.
Code:
=DCount("[Groep]";"[H_Parameters]";"[Groep] = 'Boeking' And [Nummer]=1")
Niet dat ik het zo zou doen :).
 
Thx

Bedankt voor je vlugge reactie, maar op het eerste zicht is de syntax juist dezelfde die ik heb gebruikt.
Wat zijn dan de mogelijkheden dat het hier bij mij fout loopt. (ook al de inhoud van de velden gecontroleerd en dat is korte tekst en numeriek)

en wat zou jij dan anders doen ? (vorm van draaitabel ?)

mvg,
Filip
 
Laatst bewerkt:
Intussen werkt het wel (een klein schrijffoutje, waar ik dus uren mee heb gesukkeld :mad:

Maar wel interesse in hoe je het anders zou aanpakken (kan je mij op weg helpen ? ...)
 
Intussen werkt het wel (een klein schrijffoutje, waar ik dus uren mee heb gesukkeld
Dat overkomt mij dus nou nooit :). Heel simpele reden: ik gebruik (bijna) altijd de juiste tools, zoals IntelliSense (in VBA) en de <Opbouwfunctie voor Expressies> in queries en Besturingselementbronnen. Daarmee wijs je de gewenste objecten aan, en maak je dus nooit typefouten. Kost dat meer tijd? Misschien, al denk ik van niet. En dat tijdverlies weegt in ieder geval niet op tegen de tijd die jij nu dus kwijt bent :d.

Hoe ik het anders zou doen? Kan ik eigenlijk alleen zeggen als ik de db zou zien. Maar ik heb DCount zelden nodig, en ik gebruik het dus ook eigenlijk nooit. Op een enkele uitzondering (dan gebruik ik DLookup) na. Vandaar mijn opmerking dat ik het vermoedelijk anders zou doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan