Netwerk Switch, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.662
Beste leden,
Onlangs zijn we overgestapt op Glas, geleverd met WIFI-modem en 4voudig RJ45 poorten, nu wil ik dus mijn TV, ACRyan Mediaplayer, Onkyo TXNR646 en uiteraard de bijgeleverde tvontvanger (welke allemaal bijelkaar staan) aansluiten. (dus 4 op 1)
Ook zijn er nog 3 pc's bedraad aangesloten op dit modem, vandaar ook de switch .

Opzich geen probleem, maar de TVontvanger werkt dus niet met een standaard switch, navraag bij Caiway gedaan en dit zou een 'IGMP snooping' ondersteunend switch moeten zijn.

Nu valt me op dat er bij veel modellen 'Jumbo Frames' worden vermeld, oa https://tweakers.net/pricewatch/305608/d-link-dgs-105/specificaties/
waar zijn deze voor, en wat kan ik er mee?

Whittey
 
Laatst bewerkt:
deze heeft die functie.

en hier de uitleg.
 
De tip van @Puppie zou dus moeten werken.

Maar imho kan het ook een gewone switch zijn: De TV moet uiteraard wel rechtstreeks op de router aangesloten worden en dan ook nog op de LAN poort die er speciaal voor bedoeld is, maar de overige apparaten hoeven dus, zover ik kan opmaken uit de topic start, niet in die speciale poort te zitten, dus als er één van die andere poorten vrijgemaakt wordt kan daar elke switch op aangesloten worden met het gewenste aantal poorten en zou het moeten werken.
Ook die uit de tip van @Puppie werkt uiteraard en er hoeft dan niets aan geconfigureerd worden.
 
@route99 ik lees dat alle apparaten bij elkaar staan. Ik vermoed bij detv in de buurt en niet bij de router.
Maar dat mg ts zeggen.
 
Vaak is een simpel tekening/schets al voldoende om de nodige vragen te voorkomen.
Dan weet ik ook hoe en waar dit exact in de opstelling nu zit:
Ook zijn er nog 3 pc's bedraad aangesloten op dit modem, vandaar ook de switch .
Dat blijft nu gissen, ook al heb ik wel donkerbruine vermoedens dat die huidige switch op 1 draad aan het eind bij de TV zit?
 
TV zit in een apart VLAN. Met een beetje kennis van zaken kun je dit ook over een switch doorsturen. Kijk eens voor een Cisco SG250
 
Bij deze de schets .. zie bijlage
Bekijk bijlage 357326

Situatie-Middel.jpg


edit; Modem/Router 'Genesis' hangt in meterkast
edit2: schets toegevoegd via IMGBB ..
 
Laatst bewerkt:
Ongeldige bijlage...
@RogerS: dat kan met eerder gelinkte Netgear ook, die is managed en ondersteunt ook Vlan.
 
Tnx voor de tekening:thumb:

Als het "kabel strategisch " kan:
Of je laat de lijn naar de zoon PC via de switch bij de TV lopen en vandaar een kabel naar hem met zijn switch.
Dan heb je een pure TV lijn direct vanaf het modem en een 2e lijn voor de switch bij de TV + de lijn naar de zoon, zie vorige regel.

Vaak is het handig om bij de TS ook de dont's erbij te zetten. Was ik vergeten te vragen....
Uiteindelijk is het dan vooral een logica plaatje wat er gemaakt moet worden, met een soort minste moeite/minste kosten plaatje en soms er bij iets meer moeite/ gelijke of iets meer kosten.
De dont's bepalen dan de voorkeur.
 
@Route99 Je bedoelt:
vanaf GENESIS bekeken,
Lijn 1 zo laten,
Lijn 2 direct naar TV (slaapkamer)
Lijn 3 naar Switch, vandaar naar pc-zoon 1 en ook naar pc-zoon 2
Lijn 4 naar pc-zolder

EDIT: het zou betekenen dat ik 1 switch nodig zou zijn welke aan de 'IGMP snooping' voldoet ..
Dit is een juiste oplossing? (er kan helaas maar 1 kabel naar de woonkamer toe ..)

Juist2-Klein.jpg
 
Laatst bewerkt:
...er kan helaas maar 1 kabel naar de woonkamer toe ..
Juist en dat waren bij mijn voorstel 2 kabels.
Dat was ook de reden om eea schematisch met de beperkingen te weten te komen.
Als poort 1 en 2 beiden op de router/modem identiek zijn zou de laatste tekening zo werken met de juiste switch die @Puppie al noemde.
Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan