query uitvoeren op bepaalde tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ocarendonk

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2020
Berichten
9
Allen,

In ons acces logboek hebben wij ook de mogelijkheid om aan anderen te laten zien wie van ons personeel aanwezig is.
Wanneer het programma wordt opgestart krijgen ze een formuliertje waar men zich aanwezig zet.
Dit gaat op zich vrij goed, maar de meesten willen na hun dagtaak heel graag heel snel naar huis en "vergeten" zich dan afwezig te zetten.
Aangezien lijfstraffen niet meer mogen, was ons idee om s'nachts gewoon automatisch met een query iedereen terug afwezig te zetten.
We hebben dit geprobeerd dmv van de taakplanner, maar dit was niet meteen een goede oplossing. Extra opstarten van programma enzo.
Dus eigenlijk de concrete vraag of het mogelijk is om een query automatisch te laten draaien bvb iedere nacht om 23.00 uur.
Mocht mijn uitleg zo onduidelijk zijn, heb ik hierbij een klein deeltje toegevoegd wat hopelijk duidelijker maakt wat ik bedoel.

Dank voor jullie antwoord
 

Bijlagen

  • personeel.zip
    18,6 KB · Weergaven: 19
Dat voorbeeldje doet niet zoveel, want de twee opties die je zou kunnen gebruiken, kun je er niet in maken. Er zijn vast meerdere methodes die je kan overwegen, maar op basis van je verhaal pak ik er twee:
Dit gaat op zich vrij goed, maar de meesten willen na hun dagtaak heel graag heel snel naar huis en "vergeten" zich dan afwezig te zetten.

Optie 1: als je een opstart formulier hebt met acties, kun je vast ook een procedure maken die wordt gedraaid bij het afsluiten van de database. Ik neem aan dat je daar óók een formulier voor gebruikt, en de standaard sluitknop hebt uitgeschakeld (zodat ze de afsluitroutine niet kunnen omzeilen). Op dat formulier (of het formulier dat ze als laatste gebruiken) kun je dan de afmeld query draaien.

...was ons idee om s'nachts gewoon automatisch met een query iedereen terug afwezig te zetten. We hebben dit geprobeerd dmv van de taakplanner, maar dit was niet meteen een goede oplossing. Extra opstarten van programma enzo.
Dat is wel degelijk prima te doen (optie 2), maar niet met je productie database. Ik gebruik, als ik 's nachts procedures wil draaien, een aparte database die als FE is gekoppeld aan de (BE)productiedatabase. Met slechts één taak: de vinkjes uitzetten. Dus dat is een simpele database met een AutoExec macro die de noodzakelijke procedures uitvoert, en de database weer afsluit.
 
beiden dank voor de oplossingen.
Wij gaan aan de slag met optie 2 van Octafish
 
Lijkt mij een uitstekende keuze. Je zou hem ook kunnen combineren met het (dagelijks) comprimeren van de database bijvoorbeeld, om de grootte in de hand te houden. Of andere onderhoudstaken die je regelmatig wilt laten uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan