Auto-aanvullen adressen gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Deze week voerde Office (Professional 2016) een update uit en sindsdien is het auto-aanvullen van emailadressen bij het opstellen van een bericht gewijzigd. I.p.v. een klein lijstje met gebruikte adressen o.b.v. ingevoerde tekst dat uitklapt naar de onderzijde, is er nu een veel groter venster wat naar boven uitklapt. Niet alleen zijn daardoor niet alle adressen zichtbaar, maar ook zijn oude adressen niet meer te verwijderen, zo lijkt het. Omdat niet alle adressen zichtbaar zijn, is het erg lastig het juist adres te vinden en moet je maar gokken wat het emailadres van de persoon die je zoekt zal zijn, zodat het aantal opties vermindert. Zie in bijlage wat ik bedoel. Heeft iemand enig idee of dit terug te zetten of aan te passen is? Hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • Outlook.png
    Outlook.png
    795,8 KB · Weergaven: 28
Ik heb een nieuwere versie, met in essentie dezelfde lijstvorm, maar a) klapt die alleen naar boven uit als er onderin het scherm geen ruimte is voor de lijst (dan gaat-ie naar boven) en b) kun je bij elk adres helemaal rechts op het kruisje klikken om het adres uit de lijst te verwijderen. Heb jij dat kruisje dan niet? Zo nee: in oudere versies kon je het adres aanwijzen en op <Delete> drukken, dan was-ie weg. Werkt dat ook niet meer?
 
Het is inderdaad een onding !!!
Je moet eerst met je cursor even over de uitgeklapte tabel hoveren en dan kan je onder en boven bewegen met pijltjestoets.
Maar de lijst loopt inderdaad virtueel door buiten je scherm en de focus volgt ... je kan dus met pijltjes vb. 3 adressen hoger dan wat je ziet : als je dan 3x naar beneden pijlt krijg je terug focus te zien ... vreselijk slordig !
 
Ik heb een nieuwere versie, met in essentie dezelfde lijstvorm, maar a) klapt die alleen naar boven uit als er onderin het scherm geen ruimte is voor de lijst (dan gaat-ie naar boven) en b) kun je bij elk adres helemaal rechts op het kruisje klikken om het adres uit de lijst te verwijderen. Heb jij dat kruisje dan niet? Zo nee: in oudere versies kon je het adres aanwijzen en op <Delete> drukken, dan was-ie weg. Werkt dat ook niet meer?

Zeker dat dit nieuwere versie is ? Wat je beschrijft klinkt eerder als de vorige versie ...
 
in oudere versies kon je het adres aanwijzen en op <Delete> drukken, dan was-ie weg. Werkt dat ook niet meer?

Inderdaad dat werkt nog wel, géén kruisje - cursor aanduiden (hover, niet klikken) en <Delete> doet de job nog !
maar de box komt wel altijd naar boven en scrolt niet mee ...
 
Zo nee: in oudere versies kon je het adres aanwijzen en op <Delete> drukken, dan was-ie weg. Werkt dat ook niet meer?

Dank je Octafish, dat werkt inderdaad! Zal zeker helpen.


Op dit moment is er een work-around mogelijk géén echte oplossing :

https://www.slipstick.com/outlook/autocomplete-opens-upward-outlook/

Ook dank! Ik ga zeker proberen een build of 2 terug te gaan, want dit lijkt nergens op. Ik dacht dat we sinds Win Millennium wel waren verlost van dit soort ongein, maar blijkbaar zit er een nog een oude programmeur bij MS of zo.
 
...blijkbaar zit er een nog een oude programmeur bij MS of zo.
Vroeger (toen de programmeurs nog écht moesten programmeren) was het m.i. eerder beter als slechter. En dan ben je met een 'oude programmeur' (die de betere tijden heeft meegemaakt) dus beter af :d.
 
Ik kan me er iets bij voorstellen inderdaad! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan